Fageier i Nav kontaktsenter styringsenhet
NAV
Haakon VII gate 98, 8004 Bodø, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Fageier
Oppstart
14. oktober 2025
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 13. oktober
Motiveres du av å være med på utvikling av gode tjenester for brukere og å bidra til god fagstøtte for veilederne på NAV sine kontaktsentre? Da har vi spennende stillinger du kan søke på!
Som fageier vil du være en del av Nav kontaktsenter styringsenhet, som har et overordnet ansvar for kontaktsentrene i Nav.
Nav kontaktsenter er et av de største og mest avanserte kontaktsentrene i Norden, med 1000 ansatte. Vi er Nav sin faglige førstelinje på telefon, chat, digitale kanaler og sosiale medier og har også ansvar for innsynstjenester etter personopplysningsloven (GDPR-innsyn) og etter forvaltningsloven (partsinnsyn).
I fagteamet får du være med på å ivareta og utvikle tjenestene på en måte som gjør at Nav sine brukere får gode svar på det de lurer på, og at veilederne i kontaktsentrene får god støtte i sin jobb. Tenk å få kunne hjelpe til og være nyttig for så mange på en gang - det er hverdagen for oss i fagteamet i Nav kontaktsenter!
Som fageier i Nav kontaktsenter får du:
- utfordrende arbeidsoppgaver innen utvikling på faglige tjenester.
- jobbe med et viktig samfunnsområde.
- dyktige, engasjerte og sosiale kollegaer.
- en arbeidsplass som hele tiden utvikler seg til det beste for brukere og samfunn.
- jobb som seniorrådgiver med lønn mellom kr 624 500-720 100.
- mulighet for en time fysisk aktivitet i arbeidstiden per uke.
- fleksibel arbeidstid og muligheter for en hybrid hverdag.
- mulighet for boliglån og gode pensjons- og forsikringsordninger i Statens Pensjonskasse.
Hvem er vi i Nav kontaktsenter?
Fagteamet i avdeling Fag og læring har overordnet ansvar for den faglige veiledningen vi gir brukere på hele Navs tjenestetilbud. Som fageier har du ansvar for å følge opp definerte tjenester i tett samarbeid med ulike fagkoordinatorer og relevante fagmiljøer.
- I fagteamet er vi 6 kollegaer, som har kontorplass i Bodø, Tønsberg, Leikanger, Sandnes og Drammen. Vi er ett av to team i avdelingen Fag og læring, og samarbeider tett med Team læring.
- Arbeidssted: Bodø. Vi kan også vurdere arbeidssted i Tønsberg, Leikanger, Sandnes og Drammen. I særskilte tilfeller kan vi også legge stillingen til et av våre øvrige kontaktsentre i landet.
Som fageier vil dine arbeidsoppgaver være å:
- ha overordnet ansvar for riktig og lik faglig veiledning, med fokus på kvalitet og lik veiledning på tvers av landet
- lede et systematisk faglig arbeid, i henhold til felles mål og føringer
- bidra til god samhandling i teamet, fagnettverkene og andre relevante fagmiljøer
- delta aktivt i utviklingsarbeid og tverrfaglige arbeidsgrupper
- lede og koordinere utredningsarbeid og innføringer på dine ansvarsområder
Vi ser etter deg som har:
- minimum 3 års høyere utdanning fra høgskole eller universitet. Minimum 5 års relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet. Utdannelse fra utlandet må være godkjent, og må dokumenteres i søknaden for å bli vurdert
- gode kommunikasjonsevner på norsk, både muntlig og skriftlig og kan forenkle kompleks informasjon (minimum C1-nivå)
- erfaring med å jobbe med fagområder innenfor offentlig forvaltning
- er god på selvledelse
- det er en fordel om du har erfaring fra koordinerings- og prosjektarbeid
For at du skal trives med og mestre oppgavene tenker vi det er viktig at du:
- Er målrettet og ansvarsbevisst. Du tar ansvar og eierskap til dine egne og organisasjonens forpliktelser.
- Er strukturert og analytisk. Du tar logiske beslutninger basert på fakta og tilgjengelige ressurser. Du er dyktig til å organisere og vedlikeholde digitale dokumenter.
- Er god på å bygge og bruke nettverk. Du skaper gode arbeidsrelasjoner på tvers av organisasjonen og har god påvirkningskraft.
- Holder roen i stressende situasjoner. Du tenker klart og beholder fokus når det er et høyt tempo.
Kjenner du deg i beskrivelsen og motiveres av å jobbe faglig utvikling på tjenester? Da har vi et team som gjerne vil ha deg med på laget – vi venter med iver på din søknad!
Praktisk informasjon før du sender inn din søknad
- Søknad og CV sendes via lenken nedenfor sammen med attesterte vitnemål både fra videregående skole og høgskole/universitet, samt attester fra tidligere arbeidsforhold.
- Vitnemål deles via https://www.vitnemalsportalen.no/.
- Hvis du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av dine papirer samt en godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (https://hkdir.no/).
Kontaktinformasjon
Carina Andersen, Avdelingsleder, 932 28 045Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4977663138
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 14.10.2025
Søknadsfrist: 13.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Carina Andersen
Avdelingsleder
932 28 045
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
e67ca344-e82c-4436-91f6-6ec9b66cc366
- Hentet fra
talentech
- Referanse
868b271580674e4c8b5fe2b14626e5ad