Sentral Innkjøper REMA Distribusjon
REMA Distribusjon Norge
1407 Vinterbro, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
REMA Distribusjon
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 21. september
Vi fortsetter utvidelsen av sentral innkjøpsavdeling i REMA Distribusjon og søker nå forsterkninger. Vi er i en omstillingsreise og ser etter en kollega som har lyst til å bidra til å optimalisere innkjøpsoppgaver gjennom systemdrift og prosesser i kontinuerlig endring. Har du lyst til å bli vår nye kollega og jobbe som sentralinnkjøper? Vi vil gjerne høre fra nettopp deg.
Som Sentral innkjøper vil du ha et operativt innkjøpsansvar for et utvalg av varer i REMA. Du vil kjøpe varer direkte til fem distribunaler og til sentrallageret vårt. Porteføljen din vil bestå av både importerte varer med lange ledetider og norske varer med korte ledetider. Som innkjøper vil du være ansvarlig for innkjøp og oppfølging av din portefølje for til enhver tid å sørge for best mulig servicegrad til butikkene i REMA 1000.
Du vil ha en sentral rolle knyttet til kommunikasjon og samhandling i hele verdikjeden. I det daglige vil du samarbeide tett med distribunaler, transport, kategori og leverandører. REMA sitt nye innkjøpssystem RELEX vil være ditt hovedverktøy.
Hovedarbeidsoppgavene dine vil være:- Daglig innkjøp basert på behov og prognoser
- Oppfølging og korrigering av prognoser
- Fordeling og koordinering ved knapphet
- Oppfølging av varelager; nyheter, sesonger og ved utfasing av varer
- Tett oppfølging av ordrer og varetilgang for å sikre leveringspresisjon
- Kampanje- og sesongs planlegging og oppfølging
- Oppsett og vedlikehold av grunndata
- Avvikshåndtering
- Fakturahåndtering
- Reklamasjoner og returer
- Har god forståelse for innkjøp og kan kombinere dette med systematisk og analytisk tilnærming til problemstillinger
- Du er proaktiv og er stadig på utkikk etter å avdekke muligheter til å forbedre vareflyten
- Du er trives med og er flink til å koordinere, samhandle og kommunisere med relevante aktører i verdikjeden
- Er endringsvillig og trives med system og logikk
- Det er et krav om høyere utdanning, gjerne innen økonomi, supply chain og/eller innkjøp/logistikk, relevant erfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse
- God kompetanse i Excel og generelt gode IT-kunnskaper
- God fremstillingsevne både muntlig og skriftlig
- Konkurransedyktige betingelser
- Fleksibel arbeidst
Rollen rapporterer til Leder Forsyningskjede i REMA Distribusjon
Om bedriften
REMA 1000 er blant Norges største dagligvareaktør og en av landets sterkeste merkevarer. Siden 1979 har REMA 1000 jobbet for å kunne tilby kunder over hele landet et godt utvalg av dagligvarer til laveste pris, av høy kvalitet, produsert og solgt på en ansvarlig måte. Ved å ha hyggelige og dyktige mennesker med riktige holdninger og fokus på å jobbe med de rette tingene, har REMA 1000 lykkes med å skape en solid virksomhet som er lønnsom ikke bare for sine kjøpmenn og for bedriften - men også for kundene.
Ønsker du å lese mer om vårt arbeid med miljø og samfunnsansvar;
https://www.rema.no/ansvar-i-rema-1000/
Sektor
Privat
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
e3cd47a6-2f14-4668-940d-e6db7217adb6
- Hentet fra
FINN
- Referanse
424891769