Barnevernkonsulent
Jevnaker kommune Barnevern
Kirkegata 6, 3520 Jevnaker
Om jobben
Stillingstittel
Barnevernkonsulent
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 21. september
Jevnaker barneverntjeneste har en ledig stilling som kontaktperson. Jevnaker kommune er for tiden i prosess med Ringerike kommune vedr. etablering av felles interkommunal barneverntjeneste med tentativ oppstart fra 01.01.2026. Endelig beslutning tas av kommunestyret i november 2025. Dersom vertskommuneavtalen med Ringerike blir vedtatt vil stillingen bli virksomhetsoverdratt til Ringerike kommune. Dette betyr at Ringerike kommune blir arbeidsgiver. Det vil for denne stillingen ikke være mulig å reservere seg fra å bli med i virksomhetsoverdragelsen.
Barneverntjenesten er pr tiden organisert etter generalist modell. Barneverntjenesten er en av tjenestene i Familiens hus, organisert under kommunalsjef for Oppvekst og kultur. Tjenesten er til daglig samlokalisert med helsestasjonen, skolehelsetjenesten, jordmortjenesten, kommunepsykolog og familieteamet. Kontoret består av dyktige og engasjerte kollegaer hvor det legges vekt på et bredt tverrfaglig samarbeid.
Arbeidsoppgaver- saksbehandling etter Lov om barneverntjenester
- tett oppfølgning og samarbeid med barn, ungdom, familier, nettverk og relevante instanser
- føre saker for barneverns- og helsenemd og rettsinstanser
- saksbehandler skal kunne gjennomføre enkelt vurderinger og oppgaver på selvstendig grunnlag.
- aktivt bidra til ett trygt og positivt arbeidsmiljø
- det må påregnes noe ettermiddags- og kveldsarbeid
- 3-årig høyskole barnevernspedagog, eventuelt søkere med annen relevant utdanning vil det kreves erfaring i arbeid fra 1 linje i barneverntjenesten.
- gode IKT ferdigheter og ønskelig med kompetanse i fagsystemet Flyt barnevern
- relevante kurs, etter- og videreutdanninger vil bli vektlagt.
- ønskelig med erfaring fra saksbehandling innen barnevernets førstelinje
- tydelig og nyansert muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- gode datakunnskaper
- gyldig politiattest må fremvises før ansettelse
- førerkort klasse B, og disponerer egen bil
- du liker å jobbe systematisk og strukturert
- du har gode relasjonelle ferdigheter
- du er en medarbeider som liker å samarbeide i team, både internt og eksternt
- du har mot til å være tydelig, og liker å fremme egne synspunkter og vurderinger
- du er god til å prioritere - og du tåler et høyt arbeidspress
- du mestrer uforutsigbarhet i hverdagen, tåler et høyt arbeidstempo og utviser fleksibilitet i forhold til ulike arbeidsoppgaver
- du kan å ivareta og håndtere mennesker i krise
- du leverer i henhold til tidsfrister, og har evnen til å tenke alternativt i forhold til ulike arbeidsoppgaver
- du har god forståelse for hva brukermedvirkning innebærer og verdiene; åpen, redelig og nytenkende står høyt
- personlig egnethet vil bli tungt vektlagt
- fleksibel arbeidstid og lønn etter gjeldene tariffavtale og reglement
- pensjons- og forsikringsordning i KLP
- inkluderende arbeidsliv — ordning
- tjenestebil til felles bruk Saks- og prosess veiledning
Tilfredsstillende politiattest jfr barnevernloven, som ikke er eldre enn 3 måneder er en forutsetning for ansettelse. Den må leveres snarest etter eventuelt tilbud om ansettelse og før tiltredelse.
Jevnaker kommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke hos oss uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, livssyn og nasjonal eller etnisk bakgrunn.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
e10ef837-a8aa-4018-965e-9894ebec18a6
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3540891_236093_no