Rådgiver/ seniorrådgiver HR og HMS
Innlandet fylkeskommune Stab
Parkgata 64, 2317 Hamar, Hybridkontor
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 23. september
Har du erfaring med HR og brenner for godt samarbeid, smarte prosesser og et arbeidsmiljø der folk trives? Har du god kjennskap til kommunalt lov- og avtaleverk, og evner å se løsninger der andre ser utfordringer? Da kan dette være stillingen for deg.
Om enhetenStillingen tilhører for tiden seksjon HR og digitalisering, som er organisert i fylkeskommunens stab. Seksjonen har i dag 30 medarbeidere som arbeider innen hele bredden av HR. Seksjonen leverer tjenester til hele organisasjonen, og har en sentral rolle i ivaretakelse og utvikling av arbeidsgiverrollen. Det løses både operative og strategiske oppgaver der evnen til å arbeide tverrfaglig i team og utvikle helhetlige løsninger for organisasjonen er sentralt. Seksjonen består i dag av tre enheter, og stillingen tilhører enheten Strategisk HR og HMS. Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring, og stillingens arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Hos oss går HR og HMS hånd i hånd og i stillingen vil du få muligheten til å bidra i oppgaver og aktiviteter der målet er å fremme trivsel og godt arbeidsmiljø på arbeidsplassen, og samtidig redusere den HR-faglige risikoen for arbeidsgiver. Du vil oppleve at en vanlig arbeidsdag hos oss innebærer å løse oppgaver både på individ- og gruppe- og organisasjonsnivå, innen temaer som for eksempel arbeidsmiljø, personalsaker, rekruttering, lederutvikling mm. Vi har en ambisjon om å jobbe forebyggende heller enn reparerende, og vi legger vekt på å utvikle egen og andres evne til å utvise skjønn innenfor det handlingsrommet lov- og avtaleverk gir.
Vi tilbyr- 100 % fast stilling
- deltagelse i et stort HR- og HMS- faglig miljø der de ansatte er engasjerte og dedikerte
- innplassering i stillingskode avhengig av utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
- lønn etter avtale
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med pensjons- og forsikringsordninger
- arbeidssted Hamar, med mulighet til å arbeide hjemmefra inntil to dager i uken
Vi ønsker at du bidrar til å forme stillingen, men vi har forventninger om leveranser innen blant annet følgende oppgaver:
- Veilede og støtte ledere i utøvelse av lederrollen. Være en sparringspartner og gi råd i spørsmål om blant annet krevende personalsaker, arbeidsmiljø og organisasjonsutvikling, og gjennom dette bidra i utviklingen av en helhetlig og klok praksis innen HR og HMS, som er i tråd med relevant lov- og avtaleverk.
- Være en pådriver og støttespiller i organisasjonens utvikling av ønsket kultur for ledelse og medarbeiderskap, i tråd med verdiene våre.
- Bidra med kunnskapsbaserte utredninger og beslutningsstøtte til de ulike ledernivåene i HR- og HMS- relaterte saker.
- Bidra i risikovurderinger og arbeidsmiljøkartlegginger, og på bakgrunn av dette bidra til utvikling og gjennomføring av systematiske, forebyggende tiltak. Dette kan for eksempel være kompetanseheving og opplæring innen relevante fagområder.
- Bidra til et konstruktivt samarbeid med tillitsvalgte og vernetjeneste for å sikre god involvering i utvikling og oppfølging av tiltak og prosesser.
- Ved behov delta i tverrfaglig utviklingsarbeid.
- Mastergrad innen relevante fagområder.
- Erfaring som gjør deg rustet til å løse oppgavene i stillingen. Særlig relevant erfaring eller kompetanse kan kompensere for deler av utdanningskravet.
- God evne til å uttrykke deg klart og tydelig både skriftlig og muntlig på norsk.
- Erfaring med å lede prosesser.
- God rolleforståelse og kjennskap til arbeidslivets spilleregler.
- Gode digitale ferdigheter slik at du kan arbeide effektivt i ulike systemer.
Blant alle dine gode personlige egenskaper ser vi særlig etter om du:
- Har faglig teft som du benytter til å bevege deg mellom operative og strategiske oppgaver.
- Er en lagspiller med gode samarbeidsevner, samtidig som du er selvstendig og tar initiativ.
- Viser evne til å stå støtt også i krevende situasjoner.
- Er ivrig etter å utvikle og fornye arbeidsprosesser og finne løsninger som bidrar til videre profesjonalisering av HR- og HMS- funksjonen i fylkeskommunen.
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
df11261f-cbef-45ea-99ca-02cc167dc1e0
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3533967_189591_no