Vil du lede politiets anskaffelsesmiljø for IT-løsninger?
Politiets Fellestjenester
Fridtjof Nansens vei 14, 0369 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Seksjonsleder IT-anskaffelser
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 13. oktober
Om stillingen
Seksjonen du skal lede inngår i avdelingen Anskaffelser bestående av 39 medarbeidere. I tillegg til seksjonen IT-anskaffelser er avdelingen delt inn i seksjonene politispesifikt, eiendom og administrative anskaffelser, samt seksjon for plan og anskaffelsesstøtte. Avdelingen har et totalansvar for alle anskaffelser i politiet. Politiet kjøper inn for ca. 4,2 mrd årlig, basert på en avtaleportefølje på ca. 900 kontrakter. IT har en omsetning på ca 2 mrd kroner i året og en forventet investeringsplan på flere milliarder kroner for de kommende årene.
Vi har etablert gode prosesser som gjør at vi kan jobbe strukturert og effektivt, og fokusere på hvordan anskaffelser kan bidra til å løse politiets kjerneoppgaver og samfunnsoppdrag på en god måte.
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Dette ser vi etter hos en ny medarbeider
Vi søker en engasjert og dyktig leder til stillingen som seksjonsleder for IT anskaffelser i Politiets fellestjenester.
Vi ser etter en erfaren og nytenkende leder som er serviceorientert og leverer på høy kvalitet og helhetlige løsninger. Du vil bli en del av og lede et kompetent anskaffelsesmiljø, der seksjon for IT anskaffelser er en av fire hovedkategorier.
Vi er et godt team, både faglig og sosialt, bestående av 11 personer (anskaffelsesledere, jurister og personvernrådgiver). Vi ønsker at du bygger videre på en seksjon med faglig dyktige og engasjerte medarbeidere med stor takhøyde og som ønske om å spille hverandre gode.
Arbeidssted er Majorstua.
Arbeidsoppgaver
- Lede og utvikle seksjon for IT anskaffelser, inkludert resultat-, personal- og økonomiansvar
- Ansvar for å utvikle overordnet anskaffelsesstrategi sammen med Politiets IT-enhet
- Inngå i avdelingens ledergruppe og bidra til å utvikle avdelingens handlingsplaner, strategier og prosesser
- Kontinuerlig videreutvikle egen seksjon
- Ivareta god koordinering og samhandling med våre samarbeidspartnere
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
- Høyere utdanning, fortrinnsvis på masternivå innen relevant fagområde, eksempelvis jus, økonomi, IT eller ingeniørfag
- Solid erfaring med IT anskaffelser
- Dokumenterbar erfaring fra tilsvarende lederroller med personalansvar
- God kompetanse og lang erfaring fra gjennomføring av anskaffelser
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Det er også ønskelig med:
- Erfaring med IT- prosjekt og digitalisering
- Teknologisk innsikt og interesse
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres til nivå HEMMELIG.
Om vandel og skikkethet
Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41 for å dokumentere plettfri vandel. Vurderingen gjøres på bakgrunn av informasjon som du selv oppgir i rekrutteringsprosessen og som kommer frem i intervjufasen.
Om sikkerhetsklarering
Sivil klareringsmyndighet avgjør om en person (som jobber i eller skal jobbe i politiet) kan sikkerhetsklareres. Avgjørelsen tas på bakgrunn av informasjon som personen selv fyller ut i et skjema og som finnes i ulike registre. En sikkerhetsklarering er nødvendig for at en person skal få tilgang til sikkerhetsgradert informasjon. Ved avgjørelse om sikkerhetsklarering blir det lagt vekt på forhold som er relevante for å vurdere personens pålitelighet, lojalitet og dømmekraft. Les mer her:
https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/sporsmalogsvar-omklarering/
Personlige egenskaper
- Tar initiativ, er utviklingsorientert og setter tydelig retning for seksjonen
- Arbeider strukturert med høy kapasitet, og er flinkt til å prioritere
- Relasjonsbyggende og bidrar aktivt til et godt arbeidsmiljø
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Dette kan vi tilby om du velger oss
- En utfordrende og spennende lederstilling for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som seksjonssjef (stillingskode 1211), fra kr (950.000-1 100 000) brutto per år.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_WcSlik søker du
Du søker ved å skrive et kort søknadsbrev, registrere utfyllende CV og legge ved relevante vitnemål og attester.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Politiets fellestjenester (PFT) er et nasjonalt kompetanse- og servicesenter som utruster norsk politi med nødvendige verktøy for å forebygge og bekjempe kriminalitet. Vår omfattende portefølje av tjenester spenner over områder som materiell og logistikk, eiendom, anskaffelser og juridiske tjenester, lønn, regnskap og kommunikasjon. Gjennom standardiseringer, effektivisering og innovative løsninger er PFT en pådriver for utviklingen av et enhetlig, moderne og fremtidsrettet politi.Vi har rundt 500 medarbeidere over hele landet, med de største fagmiljøene samlet i Oslo, i Gran kommune på Hadeland og i Kristiansund. Slik bidrar PFT til at politiet er rustet til å møte morgendagens kriminalitetsutfordringer.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
dedcadfb-f691-49ac-b556-6684ac4f6339
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10263914