Ønsker du en Nordisk rolle innen Retail? Vi søker Retail Operation Manager!
SSP Nordics
Gardermoen, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Retail Operation Manager
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 8. desember
SSP Nordics jobber for å gi både ansatte og kunder en førsteklasses opplevelse, og som Retail OPS Manager skal du spille en nøkkelrolle i å få dette til. Din kunnskap om retaildrift hever kompetansen og bidrar til å utvikle kollegaer for konkrete resultater. Det er viktig at du trives i en operativ rolle hvor du selv tar ansvar for tverrfaglige prosjekter og prosesser. Du vil rapportere direkte til COO Nordics være i ledergruppen til Operations. Du vil jobbe i grensesnittet mellom drift, analyse og Category/Commercial og delta i de mest sentrale kommersielle prosessene for kiosk og fine foods sale. Hos oss blir du en del av et sterkt faglig miljø, og du vil ha en sentral og utfordrende rolle som du kan bidra til å utforme selv, innenfor et bredt spekter av oppgaver for våre retailbrands, hvor Point vil være ditt viktigste.
Hvis du liker å veilede andre og operasjonalisere strategier, samt har en ekte lidenskap for Retail, kan den nyopprettede stillingen Retail Operation Manager Nordics være perfekt for deg.
I denne rollen vil du ha ansvar innenfor tre fokusområder:Strategi: Gjennomføre gitte kommersielle strategier for å forbedre sortiment, drive vekst og lønnsomhet gjennom effektiv og forbedret retaildrift.
Produktflyt: Fra varemottak til eksponering i retail avdelingene - du sørger for at kundene våre alltid finner det de leter etter, når de trenger det.
Operasjonalisere: retningen fra Commercial og Category slik at vi kan drive kategorivekst i samarbeid med kundene våre. En viktig del av dette er å optimalisere verdiskaping for oss og kundene våre. I tillegg vil du jobbe tett med Central Operations og bidra inn i kommersielle diskusjoner, forhandlinger, kundemøter og kategoriprosjekter.
Oppsummert vil du:- Sikre forankring og gjennomføring av retailstrategi i hele driftsorganisasjonen.
- Supporter lokale driftsområder med kampanje- og produktlanseringer.
- Trene og utvikle retailkompetansen til avdelingsledere og ansatte.
- Sørge for at drift gjennomfører effektiv markedskommunikasjon, både digitalt og fysisk.
- Bruke markeds- og salgsdata til å foreslå optimaliserte kampanjer
- Ha kontroll på markedsføringsbudsjettet og rapportere på resultater.
- Operasjonalisere analysearbeidet fra Power BI og SAP.
- Månedlig rapportering av markedsinnsikt som videreformidles i resten av organisasjonen vår.
- Være datadrevet partner for våre operation teams, supportere dem i deres prioriteter og utfordre og prioritere iht. Innsikter basert på data.
- Ressursplanlegging sammen med central operations og våre retail teams. Bidra til å optimalisere hvordan teamene er organisert.
- Strategisk oppfølging av kioskene sine aktiviteter.
Gjennom analyse og kundeinnsikt vil du være en pådriver for endringsprosesser og lanseringer på tvers av innkjøp, kategori, commercial og drift for å styrke SSP sin konkurransekraft.
For å lykkes i rollen som Retail OPS Manager ser vi for oss at du:- Har høyere utdanning innen business, markedsføring, økonomi, strategi eller ledelse
- Har driftserfaring innen Retail.
- Har en god forretningsforståelse og analytisk evne til å utarbeide businesscaser og drive budsjett- og P&L-ansvar.
- Behersker norsk og engelsk flytende, både skriftlig og muntlig.
- Evne til å bruke markedsinnsikt & datadrevet analyse: Bruke markedskunnskap og dataanalyse til å skape strategier, ta informerte beslutninger og forbedre prestasjon til den enkelte partner og underliggende butikk. Forbedre og gjennomføre kvartalsvis gjennomganger av vekst og status med partnere for å vurdere prestasjon og utvikle fremtidsrettede strategier.
- Bransjekunnskap: Relevant erfaring fra varehandel, fortrinnsvis DVH/KBS bransjen.
- Reisevirksomhet: Må påregnes, men det vil i stor grad være dagbaserte reiser.
Kontorplassering på et av Norges mest pulserende lokasjoner: Du vil ha kontor på Oslo lufthavn tett på vår driftsorganisasjon, men du vil også måtte reise rundt til andre områder i Norge og Norden.
- Karrieremuligheter internt i et stort og internasjonalt selskap.
- Rabatt på flytoget og flybussen.
- Rabatter på våre utsalgssteder for deg og ditt reisefølge.
- Gratis tilgang til digitale treningstimer i regi av Bedriftsidretten.
- God opplæring og kompetanseheving gjennom vårt internasjonale SSP Akademi.
- En arbeidsplass hvor ingen dager er like.
Alle kvalifiserte søkere oppfordres til å søke.
For mer informasjon, ta gjerne fortrolig og uforpliktende kontakt med Marius Lomnes Refsum, People Manager, SSP Norway.Om bedriften
SSP - The Food Travel Experts - er en ledende operatør av mat og drikkebrands på reiselokasjoner i hele verden. SSP har over 60 års erfaring med å servere reisende gjennom en portefølje av internasjonale og nasjonale brands og konsepter som er skreddersydd for lokale behov.
SSP har for tiden virksomhet i 39 land. I Norden har vi mer enn 4000 ansatte fordelt på 24 lufthavner, 5 jernbanestasjoner og 4 togstrekninger. Vi driver spisesteder, kiosker, lounger og flycatering, samt serveringsløsninger og relaterte tjenester på alle togstrekninger. Totalt har SSP over 120 utsalgssteder bare i Norge.
Våre verdier er: Vi er ett team, vi er resultatorienterte og vi gjør alle en forskjell. Vi er modige og vi feirer suksess.
Sektor
Privat