Vil du jobbe strategisk og operativt med økonomistyring?
Gjerdrum kommune Organisasjons- og samfunnsutvikling
Herredshuset, Gjerivegen 1, 2022 Gjerdrum
Om jobben
Stillingstittel
Økonomisjef
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 14. september
Vi søker en utviklingsorientert økonomisjef som vil lede Gjerdrum kommunes videre arbeid med å sikre en langsiktig bærekraftig økonomi. Stillingen har for tiden personalansvar for to dedikerte controllere i økonomiteamet og rapporterer direkte til kommunalsjef for organisasjons- og samfunnsutvikling.
Stillingen er en strategisk nøkkelrolle med ansvar for bærekraftig økonomi og du får både strategiske og operative oppgaver, fra budsjettering og finansforvaltning til analyse og rådgivning overfor politikk og administrasjon.
Gjerdrum kommune er del av Gardermoen Vest-samarbeidet sammen med Hurdal og Nannestad, et vertskommunesamarbeid som omfatter tjenester innen regnskap, lønn og arkiv. Samarbeidet har som mål å styrke fagmiljøene, redusere sårbarhet og sikre høy kvalitet i tjenestene.
- helhetlig økonomistyring – utarbeide og følge opp budsjett, økonomiplan, regnskap og rapportering
- langsiktig bærekraft – balansere investeringer med god gjeldsforvaltning, solid likviditetsstyring og tydelig risikovurdering
- fond-, låne- og investeringsforvaltning – optimalisere bruk av fondsmidler og lånerammer, overvåke rentebinding og sikre konkurransedyktige finansieringsbetingelser
- analyse og beslutningsstøtte – levere prognoser, scenarioanalyser og klare anbefalinger til ledergruppen og folkevalgte organer
- digital utvikling og prosessforbedring – videreutvikle økonomiverktøy, datadrevne prosesser og internkontroll
- team- og kompetanseutvikling – motivere, følge opp og videreutvikle de to controllerne og øvrige samarbeidspartnere innen økonomiområdet
- videreutvikle samarbeidet med Nannestad og Hurdal i Gardermoen Vest-samarbeidet
Dine kvalifikasjoner
- fullført høyere utdanning på minimum bachelornivå innen økonomi, regnskap, revisjon eller finans
- solid erfaring med økonomistyring og analyse fra fortrinnsvis kommunal sektor
- ledererfaring og dokumenterte resultater fra personal- eller prosjektledelse
- meget gode skrifltige og muntlige kommunikasjonsferdigheter på norsk
Det er ønskelig at du har:
Dine egenskaper
For å lykkes i stillingen er det viktig at du:
- har gode strategiske og analytiske evner
- er en tillitsskapende formidler som gjør komplekse tall, analyser og framstillinger forståelige
- er helhetlig orientert og ser koblingen mellom økonomi, tjenestekvalitet og bærekraftig samfunnsutvikling
- er en inkluderende og relasjonsorientert leder som samarbeider godt med ulike mennesker
- er trygg i møte med både faglige utfordringer og politiske prosesser
- er nøyaktig, strukturert og utviklingsorientert
Du identifiserer deg med våre lederverdier: Framtidsretta, Raus, Entusiastisk og Modig
- en spennende og samfunnsviktig lederstilling i en utviklingsorientert kommune
- et godt, inkluderende og helsefremmende arbeidsmiljø
- et tverrfaglig miljø med dyktige og utviklingsorienterte kolleger
- muligheter for faglig utvikling
- lønn etter avtale og i tråd med stillingens ansvar, dine kvalifikasjoner og erfaring - innplassering i hovedtariffavtalens kapittel 3 som virksomhetsleder
- gode lån, pensjons- og forsikringsordninger i KLP
- EL-billading mot betaling og gratis parkering
Søknad registreres elektronisk i Easycruit ved å klikke på "Søk her". Vi ber ikke om søknadsbrev for denne stillingen, men du må svare på strukturerte spørsmål i søknadsskjemaet, samt fylle ut feltene «Utdannelse» og «Arbeidserfaring» og laste opp CV, relevante vitnemål og eventuelle attester. Vi gjør oppmerksom på at vi ikke tar imot søknader pr. e-post eller papirsøknader.
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold og inkludering, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Gjerdrum kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsetninger og det vil bli satt opp en offentlig søkerliste etter søknadsfristens utløp. Søker kan be om å ikke bli oppført på søkerlisten og må gi en saklig begrunnelse, jf. offentlighetsloven § 25. Dersom det etter vår vurdering ikke foreligger særskilt grunn for å bli unntatt offentlighet, vil opplysninger om søker bli offentliggjort på søkerlisten. Søkeren blir i disse tilfellene orientert og får muligheten til eventuelt å trekke søknaden sin før offentliggjøring, jf. offentlighetsloven §25.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
dc69baaf-0e2b-457d-bdf0-f79c2351479b
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3536055_245975_no