Prosjektleder/senior prosjektleder
Anskaffelser, Midt-Norge, Sykehusinnkjøp HF
Abels gate 5, 7030 Trondheim, Molde, Ålesund, Levanger, Trondheim, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Prosjektleder/Senior prosjektleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 21. september
Sykehusinnkjøp HF er et landsdekkende helseforetak med kontorer i hele Norge. Vår oppgave er å inngå og følge opp avtaler på varer og tjenester som leveres til norske sykehus. Dette gjør oss til en av landets største innkjøpsorganisasjoner, med et sterkt fagmiljø innen offentlig anskaffelse.
Oppgaver og ansvar
Vi søker en ny kollega til å jobbe med spennende prosjekter innenfor offentlige anskaffelser. Vi kan tilby et svært godt kompetansemiljø på offentlige anskaffelser og ønsker å styrke dette med en prosjektleder innen vår avdeling for kirurgiske og medisinske varer i Midt-Norge. Vår oppgave er å gjennomføre anskaffelser på vegne av sykehusene i Norge og vi har en visjon om at vi skal levere den beste avtalen for helseforetakene - hver gang! Dette stiller store krav til oss og vil gi deg spennende og interessante utfordringer i hverdagen. Stillingen er plassert i avdeling for anskaffelser kirurgiske og medisinske varer Midt-Norge og har kontorsted Trondheim.
Som prosjektleder i divisjon kirurgiske og medisinske varer vil du jobbe tett med fagspesialister fra sykehusene, og vil ha en sentral rolle som prosjektleder i planlegging og gjennomføring av anskaffelser. Du blir en del av et solid fagmiljø i kontinuerlig utvikling, med engasjerte kollegaer, tydelig samfunnsoppdrag og et godt arbeidsmiljø.
Hvem ser vi etter?
Våre prosjektledere har erfaring fra mange forskjellige fagområder. Vi søker etter deg som har erfaring med å lede prosjekter, gjerne innen anskaffelser. Du har en relevant fagbakgrunn, for eksempel innen administrasjon og/eller økonomi. Du har god evne til å lede prosesser og prosjekter, og du jobber strukturert og selvstendig.
Som prosjektleder vil du lede prosjektgrupper og bli en en del av et større team. Derfor er det viktig at du samarbeider godt med andre, og er flink å bygge relasjoner.
Arbeidssted er Trondheim, men for den riktige kandidaten kan også en av våre andre lokasjoner i Ålesund, Molde eller Levanger være aktuelle.
Arbeidsoppgåver
- gjennomføring av anskaffelser – analysering av behov og utarbeiding av konkurransedokumenter
- evaluering av tilbud, etablering av kontrakter og utarbeiding av underlag for implementering
- risikovurdering og gevinstberegning av anskaffelsesprosjekter
- anskaffelsesfaglig rådgivning og bistand til våre samarbeidspartnere
- bistå med forvaltning og oppfølging av avtaler
- sikre gode anskaffelser gjennom tett samarbeid med fagspesialister fra helseforetakene, kolleger i Sykehusinnkjøp, leverandørmarkedet og interesseorganisasjoner
- bidra til utvikling og kompetanseheving
- bidra til videreutvikling av arbeidsprosesser og verktøy i anskaffelsesprosessen
Kvalifikasjonar
- relevant høyere utdanning innen fagområder som for eksempel administrasjon, økonomi og lignende
- svært god muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk
- god erfaring med prosjektledelse
- det er ønskelig med erfaring innen anskaffelser og/eller kontraktsarbeid
Personlege eigenskapar
- samarbeider godt med andre - håndterer det å lede prosjektgrupper
- håndterer raskt problemer eller utfordringer når de oppstår - tåler å stå i hindringer og tilbakeslag, samt er flink til å delegere og innhente hjelp
- kommuniserer godt skriftlig og muntlig til ulike målgrupper - formidler poenger tydelig både i grupper og på tomannshånd
- tar ansvar for å sikre at oppgaver blir gjennomført i tide - fullfører det som er påbegynt
Vi tilbyr
- faglig utvikling i et av Norges største fagmiljøer innen offentlige anskaffelser
- moderne kontorlokaler og fleksibel arbeidshverdag
- tett oppfølging i opplæringen og støtte fra erfarne kolleger
- mulighet for både faglig fordypning og utvikling over tid
- lønn etter avtale og kvalifikasjoner
- gode pensjons- og forsikringsordninger
- livsfaseorientert personalpolitikk
- mulighet for trening i arbeidstiden
- mulighet for hjemmearbeid
Om rekrutteringsprosessen
Søkere som blir vurdert som mest kvalifiserte, blir innkalt til intervju. Vi benytter vanligvis arbeidspsykologiske testverktøy i våre rekrutteringsprosesser og har gjerne to intervjurunder i tillegg til sjekk av attester og referanser. Alle søkere får tilbakemelding på søknadene sine uavhengig av om de blir kalt inn til intervju eller ikke.
Sykehusinnkjøp HF er pliktig til å utarbeide offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg mot oppføring, må du oppgi og grunngi dette når du søker på stillingen. Du vil bli kontaktet dersom søknaden ikke blir innvilget og få anledning til å trekke søknaden, jf. offentleglova § 25.
Kontaktinformasjon
Hanne Nordvik, Avdelingsleder, +4798680505
Arbeidssted
Abels gate 5
7030 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sykehusinnkjøp HF
Referansenr.: 5009189849
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 21.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Hanne Nordvik
Avdelingsleder
+4798680505
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
dbb8bef1-f98a-4299-877e-fcca4f64f109
- Hentet fra
talentech
- Referanse
96004dde72af4ad69e4ffa68ed16551c