Er du vår nye jobbspesialist – 100 % vikariat ut 2026
Senja-Sørreisa, NAV
Storgata 18, 9300 Finnsnes
Om jobben
Stillingstittel
Jobbspesialist
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Har du tro på inkludering og den enkeltes muligheter og ressurser? Har du gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter, samt evne til å bygge tillit og relasjoner? Liker du å ta kontakt og følge opp bedrifter og arbeidsgivere for å få folk ut i arbeid? Da kan du være vår nye jobbspesialist.
Som jobbspesialist i Arbeid med støtte vil du jobbe i Navs eget oppfølgingstiltak, hvor du skal bidra til å forbedre utsatte gruppers muligheter på arbeidsmarkedet. Arbeid med støtte benytter femtrinnsprosessen i Supported Employment, der oppfølging fra en jobbspesialist er sentralt. Formålet med tiltaket er å tilby personer med sammensatte utfordringer individuell tilrettelagt bistand for å få og beholde vanlig lønnet arbeid.
Som jobbspesialist hos oss får du:
- jobbe selvstendig med planlegging og gjennomføring av arbeidshverdagen din, samtidig som du er en del av et team som du samarbeider med
- solid opplæring i metodikken og hvordan du skal jobbe i Arbeid med støtte, både gjennom tett veiledning av metodeveileder og teamet ditt
- spennende, selvstendig og utfordrende jobb i et dynamisk og godt arbeidsmiljø
Arbeidsoppgaver
- Identifisere deltakernes interesser, sterke sider, egenskaper og evner. Kartlegge og forstå deltakernes individuelle behov og ressurser for å kunne lage en plan for videre prosess mot jobb eller fullføring av utdanningsløp
- Oppsøke bedrifter og bygge nettverk: Bruke en betydelig del av arbeidsdagen til å kontakte bedrifter og etablere samarbeid for å skape jobbmuligheter for deltakerne
- Følge opp ca 20 deltakere: Sikre at deltakerne får nødvendig støtte og oppfølging i jobb på arbeidsplassen eller i utdanningsløp, og involvere relevante samarbeidspartnere ved behov
- Engasjere og motivere: Inspirere og motivere både deltakere, arbeidsgivere og kollegaer for å oppnå best mulig resultater
- Ansvar for framdrift i egen portefølje: Planlegge, dokumentere og rapportere arbeidet i eget fagsystem, samt sikre at målene for deltakerne nås
Kvalifikasjoner
I tillegg må du ha:
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter
- God digital kompetanse og ha evne til å ta i bruk nye digitale løsninger for effektiv ressursbruk
- Førerkort klasse B
Det er fint om du også har kompetanse på noen av disse områdene:
- Erfaring med tverrfaglig samarbeid, veiledning og arbeidsinkludering
- Erfaring fra å jobbe med mennesker i omstillingsprosesser
- Kunnskap om arbeidsmarkedet i Midt-Troms
- Erfaring med Supported Employment-metodikk
Personlige egenskaper
I denne jobben vil du møte mennesker i sårbare situasjoner med ulike utfordringer. Derfor legger vi stor vekt på personlig egnethet.
Vi ser etter deg som har tro på at alle mennesker, til tross for ulike utfordringer, kan skaffe og beholde jobb. I denne jobben er det viktig at du evner å jobbe tett med deltakere over tid og at du blir motivert av å oppsøke og samarbeide med arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere for å lykkes med å få flere mennesker ut i jobb. Du må være komfortabel med å bli målt på dine resultater.
For øvrig ser vi etter deg som:
- Takler høyt arbeidstempo og uforutsigbarhet
- Er målrettet, strukturert og effektiv
- Har gode samarbeidsevner og er en lagspiller
Vi tilbyr
- Meningsfulle og utfordrende arbeidsoppgaver hvor du bidrar til at flere kommer i jobb og/eller utdanning
- Et trivelig arbeidsmiljø preget av høy kompetanse og engasjerte medarbeidere
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Fleksibel arbeidstid og trening i arbeidstiden
- Tilsetting i kode 1434 rådgiver i lønnsspenn kr 548.000 – 615.000
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
Kontaktinformasjon
Ingvild Haugli Endresen, Nav leder, 91717491, ingvild.haugli.endresen@nav.noArbeidssted
Storgata 189300 Finnsnes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4921445951
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.03.2025
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2859559
- Hentet fra
talentech
- Referanse
76c25ee7d72b49a78da2f73a52ad9732