Her får du utvikle mobile løsninger, telefonitjenester og konferansetjenester i et innovativt og framoverlent fagmiljø!
IT
Fredrik Selmers vei 4, 0663 Oslo, Jon Lilletuns vei 1, 4879 Grimstad, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Tjenesteutvikler
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 19. mars
I Skatteetaten er det mange tusen ansatte som benytter våre telefoni- og konferansetjenester som en del av digital arbeidsplass. Vi ønsker å ta i bruk flere av de mulighetene som telefoniområdet/mobile arbeidsflater og konferansetjenester gir for etatens ansatte, og søker derfor etter en skikkelig dyktig tjenesteutvikler.
Tjenesteutvikler – hva betyr det?
For å trives og lykkes i rollen hos oss ser vi for oss at du har god kompetanse innen mobile løsninger, telefoni og konferanse, og gjerne erfaring fra prosjektarbeid og koordinering av oppgaver.
Hva går jobben ut på?
- koordinere teamets aktiviteter. Teamet består idag av 6 medlemmer med utstrakt samarbeid med andre deler av organisasjonen
- ansvar for input til tjenestebudsjett, langtidsplaner og strategisk retning for tjenesten
- helhetlig tjenesteutvikler Telefoni og/eller Konferansetjenesten i Skatteetaten
- være vår spydspiss på utvikling, forvaltning av telefonitjenester og/eller konferansetjenesten for ansatte i etaten og overfor våre leverandører
Som tjenesteutvikler vil du være en drivkraft i utvikling av tjenesten i samarbeid med brukermiljøer og leverandører. Du blir ansvarlig for tjenestens omfang, kvalitet og økonomi, samt etablering og vedlikehold av utviklingsplaner og budsjetter for tjenesten. Et ansvar for at alle aktørene i leveransekjeden spiller godt sammen iht. roller og ansvar ligger også i stillingen.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
- utdanning innen IT, gjerne bachelor eller master, lang relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- praktisk erfaring med utvikling, forvaltning av brukervennlige, sikre og kostnadseffektive telefonitjenester og/ eller konferansetjenester i et større IT-miljø
- teknisk kompetanse innenfor telefoni og konferanse
- erfaring med prosjekt-/aktivitetsledelse
- gode formidlingsegenskaper på norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig.
I tillegg er det ønskelig med én eller flere av følgende kvalifikasjoner:
- erfaring med helhetlig konseptutvikling med utarbeiding og vurdering av ulike alternativer
- erfaring med behovsavklaringer, kravstilling, design eller implementering
- erfaring med offentlige anskaffelser (anbud, tilbudsevaluering, mottaksprosjekter) eller kunde-/ leverandørsamarbeid
- god forståelse og praktisk erfaring med ITIL-prosesser og Jira
Hva ser vi etter hos deg?
Vi ser for oss at du:
- liker tverrfaglig samarbeid der du gjør ditt beste for at kollegene dine lykkes
- setter deg raskt inn i nye behov og problemstillinger og tenker helhetlig
- er initiativrik, løsningsorientert, analytisk og finner gjennomførbare og sikre løsninger
- kommuniserer godt med andre fagfolk og beslutningstakere, fremstiller idéer og løsningsforslag visuelt, samt deler din kompetanse med andre
Hos oss er det tidvis høy aktivitet og da vil du få bruk for din arbeidskapasitet, og evne til å arbeide med flere oppgaver parallelt. Du har en strukturert tilnærming til problemløsning, og liker å arbeide på standardiserte måter.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som seniorrådgiver (kode 1364) / senioringeniør (kode 1181) kr. 650.000-910.000 avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte kan høyere lønn vurderes. Stilingen har seks måneders prøvetid.
Verdt å merke seg før du søker
Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Kontaktinformasjon
Cecilie Økseter, fung. underdirektør, 93495451Arbeidssted
Fredrik Selmers vei 40663 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 4932366978
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 19.03.2025
Kontaktperson for stillingen
Cecilie Økseter
fung. underdirektør
93495451
Om bedriften
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, fem divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte medarbeidere som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2882909
- Hentet fra
talentech
- Referanse
b0556cb142cc401a8f3e67c012a04269