Administrasjonsleder 100% fast stilling
Karmøy Kirkelig Fellesråd
Skolevegen 6, 4270 Åkrehamn, Hybridkontor
Om jobben
Åkra menighet Åkra kirke ligger i Karmøy kommune. Det er pr. i dag ca. 6500 medlemmer i menigheten. Det er stadig utbygging i området, noe som medfører et stigende folketall. Menigheten har et aktivt kristent arbeid blant mennesker i alle aldersgrupper.
For mer info: www.aakra.karmoykirken.no
Stillingstittel
Administrasjon- og personalkoordinator
Oppstart
Etter avtale
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Kveld og dagtid, alle dager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 18. juni
Send søknad til
Hva vi ser etter
Vi ønsker en person som:
· har gode lederferdigheter
· ermotivert for å være med å utvikle Åkra menighet videre
· stimulerer andre til deltakelse og har gode samarbeidsevner
· kan jobbe selvstendig, ryddig og strukturert
· har relevant utdannelse innen administrasjon/ledelse/økonomi
· har kjennskap til økonomi- og budsjettarbeid
· er medlem i Den norske kirke
Personlig egnethet vil bli vektlagt. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse. Om den rette kandidaten ønsker redusert stilling, kan dette vurderes.
Arbeidsoppgaver
Som administrasjonsleder vil du ha ansvar for å lede og organisere virksomheten. Det er et tett samarbeid mellom administrasjonsleder og sokneprest. Åkra menighet er en stor og levende menighet, med et stort kirkebygg med spennende muligheter, et yrende liv 7 dager i uken og en stor gjeng med ivrige, frivillige medarbeidere.
Videre vil du være bindeledd mellom menighetsråd og fellesråd og rapporterer til kirkevergen. Du vil jobbe sammen med et team bestående av menighetspedagog, trosopplærer, diakonimedarbeider, sokneprest, kapellan og organist.
Hovedoppgaver:· Lede menighetsarbeidet
· Være daglig leder, saksbehandler og sekretær for menighetsrådet
· Personalledelse
· Økonomiansvar
· Arbeide med rekruttering av frivillige medarbeidere og oppfølging av disse
· Tilsyn med og utleige av kirkebygget i samarbeid med driftsutvalget
· Koordinere arbeidet med kirkens komiteer og utvalg
· Være godt orientert om, og i tett kontakt med bredden av menighetsarbeid
Vi tilbyr
· Meningsfylte, varierte og spennende arbeidsoppgaver
· Samarbeid med engasjerte medarbeidere - ansatte og frivillige
· Lønn i henhold til HTA. God pensjonsordning i KLP
Ved ansettelse må politiattest framlegges. Det må påregnes noe arbeid ettermiddag/kveld og helger. Den som ansettes må ha sertifikat og kunne disponere egen bil.
For spørsmål om stillingen:
Kontakt: kirkeverge Petter Losnegård ( mob. 92208999) eller ass. kirkeverge Eva Kvalevaag
(mob. 95904341)
Søknad sendes til: ebk@karmoykirken.no.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Karmøy kirkelig fellesråd og Karmøy prosti har sammenfallende grenser med Karmøy kommune. Prostiet har åtte menigheter med et aktivt arbeid blant alle aldersgrupper. Karmøy kirkelig fellesråd har ansvar for drift og vedlikehold av alle kirkene, samt drift av gravplassene i kommunen.
Hva gjør Karmøy kirkelig fellesråd?
a) bygging, drift og vedlikehold av kirker
b) anlegg, drift og forvaltning av kirkegårder
c) opprettelse og nedleggelse av stillinger som lønnes over fellesrådets budsjett
d) anskaffelse og drift av menighets- og prestekontor
e) administrativ hjelp for prosten når staten yter tilskudd til det
f) anskaffelse av lokaler, utstyr og materiell til konfirmasjonsopplæring.
I tillegg foretar fellesrådet tilsetting av og har i Karmøy arbeidsgiveransvaret for ca. 50 tilsatte (fordelt på ca 38 stillingshjemler) som lønnes over fellesrådets budsjett.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2953827
- Hentet fra
Stillingsregistrering
- Referanse
d3f1df99-9bb6-4a7a-a391-47971afb85ff