Nyutdannet informasjonsforvalter
Data og Informasjonsforvaltning, Nav
Fyrstikkalléen 1, 0661 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Nyutdannet informasjonsforvalter
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest mandag 6. oktober
Vil du være med å sikre at Nav bruker og forvalter informasjon på en smart, trygg og effektiv måte – i dag og i fremtiden?
Vi søker deg som har et skarpt hode og en interesse for bruk av informasjon og teknologi i offentlig sektor.
Har du nylig fullført din utdanning eller fullfører du den innen våren 2026 og ønsker en jobb hvor du kan bidra til å gjøre en forskjell og samtidig jobbe med interessante oppgaver og moderne teknologi innenfor data og informasjonsområdet? Da kan vi tilby deg muligheten til å videreutvikle deg faglig hos oss i Teknologiavdelingen i Nav.
Oppstartdato er satt til medio august 2026 for de som er på siste året av studiene, øvrige søkere kan ha fortløpende oppstart.
Nav har en visjon om å gi mennesker muligheter. Hvert år leverer vi tjenester til millioner av mennesker, og vi forvalter helt unik informasjon som må benyttes – på en ansvarlig og sikker måte. Vi søker en lærevillig, nyutdannet entusiast med kunnskap om informasjonsforvaltning og teknologi som vil bli med på reisen til å realisere Navs visjon og mål.
Arbeidsoppgaver
Her hos oss vil du få anledning til å bruke din faglige kompetanse og nysgjerrighet i det daglige arbeidet for å løse vårt samfunnsoppdrag på en stadig mer fremtidsrettet måte.
Nav er i kontinuerlig utvikling, og vi trenger deg som kan kombinere kunnskap om informasjonsforvaltningsfag med forståelse for hvordan data og informasjon best forvaltes i en moderne organisasjon. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre prosesser og løsninger – både teknisk og metodisk.
I Nav får du være med på å forvalte informasjon og utvikle løsninger som støtter svært viktige tjenester til den norske befolkningen og som legger grunnlaget for morgendagens velferdsstat. Vi søker derfor etter deg som evner å oversette behov til løsninger. Du er opptatt av funksjonelle og brukervennlige løsninger, samtidig som du finner tekniske muligheter. Du er god på å kommunisere verdien av informasjon til forretningen.
Som nyutdannet hos oss vil du ha mange spennende muligheter foran deg, og du får mulighet til å påvirke din faglige utvikling. Din hovedrolle vil være som fagansvarlig i et team. Oppgavene vil være avhengig av hvilke behov NAV har til enhver tid, med anledning for å kunne påta deg prosessdriver oppdrag på sikt.
Informasjonsforvaltere hos oss arbeider med å drive faglige prosesser i virksomheten og i utviklingsteam innenfor data og informasjonsforvaltning. Teamene har ansvar for å innhente, forvalte og videreutvikle komponenter og løsninger for grunndata, dokumentasjon og datautveksling eksternt. Dataene vi forvalter og formidler til konsumentene i virksomheten og til andre utenfor Nav gir beslutningsstøtte for Nav og samfunnet generelt. Teamene bruker i dag en kombinasjon av ny og gammel teknologi, men vi beveger oss mot nye teknologiplattformer. Her har du mulighet til å påvirke valg som tas for fremtiden.
Du vil ved deltakelse i et team hos oss gi et viktig bidrag til å levere det Navs brukere har behov for, du får mulighet til å være innovativ, samtidig som dere i teamet skal sørge for trygge og sikre løsninger og at Nav forvalter informasjonen i henhold til regulatoriske rammer og god faglig praksis.
Arbeidsoppgaver
Du vil kunne arbeide med en rekke ulike oppgaver hos oss, som eksempelvis å
- Drive forbedringsprosesser innen informasjonsforvaltning - fra idé til realisering, utforske og ta i bruk ny teknologi og forbedre informasjonsstyringsprosesser, eller utarbeide løsninger og tiltak i våre utviklingsteam og i fagmiljøet vårt
- Bidra til forbedring og modernisering av interne prosesser og delta i tverrgående nasjonalt utviklingsarbeid innenfor vårt fagområde
- Forvalte og forbedre verktøy og metoder for informasjonsforvaltning i Nav, og sikre at de innpasses på en effektiv måte i hele virksomheten
- Sikre at Navs informasjon brukes på en trygg, effektiv og verdiskapende måte
Kvalifikasjoner
Du må:
- Ved tiltredelsesdato ha fullført relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå, innen fagområder knyttet til digitalisering. Dette kan være forvaltningsinformatikk, digital informasjonsbehandling, informasjonsvitenskap digital dokumentasjonsforvaltning/arkivvitenskap. Studier i organisasjon og ledelse med digitalisering som emne kan også være aktuelt
- Vise interesse og entusiasme for informasjonsforvaltning som fagområde
- Beherske norsk som arbeidsspråk godt. Både muntlig og skriftlig
- Være faglig dyktig og kunne sette deg raskt inn i ny teknologi
Det er ønskelig at du har:
- Grunnleggende IT-kompetanse innenfor emner som datakommunikasjon, databaser, informasjonssikkerhet, behandling av store datamengder
- Erfaring med informasjonsmodellering og datastrukturering
- Erfaring med prosesskartlegging og endringsprosesser for innføring av nye verktøy og arbeidsformer ved bruk av data
- Kunnskap om data- og informasjonsforvaltning, og gjerne ha kjennskap til rammeverk som DAMA-rammeverket
- Erfaring med Microsofts verktøyportefølje og skyløsninger
Personlige egenskaper
Som person er du selvstendig, initiativrik og ansvarsbevisst. Du liker å samarbeide, deler kunnskap og bidrar til andres utvikling. Du er nysgjerrig og læringsvillig. Du evner å se problemstillinger fra ulike perspektiver og å finne gode løsninger på utfordringer.Vi tilbyr
- Et av Norges mest spennende teknologimiljø, med meget engasjerte og dyktige medarbeidere som brenner for faget og for samfunnsoppdraget. Vi satser på faglig utvikling, og gir deg muligheten til å vokse gjennom kurs, konferanser, digital læring, fagtorsdager og ulike arenaer for kunnskapsdeling. Her får du både inspirasjon, påfyll og et miljø som heier på din utvikling
- Vi har et eget ombordprogram for nyutdannede i direktoratet
- Spennende oppgaver som gir faglige utfordringer og resultater med konkret verdi for NAV og dem vi er til for.
- Hybrid og fleksibel arbeidshverdag
- Mulighet for å opparbeide fleksitid/avspasering og sommertidsordning. Vanlig arbeidstid er 7 timer og 45 minutter (sommertid 7 timer) inkludert lunsj
- Flotte nye lokaler på Helsfyr med godt utstyrt treningsrom og personalrestaurant
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
- Sosiale bedriftsidrettslag med ulike aktiviteter
- Stilling som rådgiver i stillingskode 1434, kr. 595.500 til kr. 635.500 brutto per år. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes
Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Vi oppmuntrer også de som har et tilretteleggingsbehov som ikke har mulighet til å jobbe 100% til å søke, da vi kan vurdere å tilby stillingene i redusert stillingsprosent.
Bli med på laget! Les mer om oss her: www.detsombetyrnoe.no
Kontaktinformasjon
Amir Hammami-Gulliksen, Kontorsjef, 971 10 388, amir.hammami-gulliksen@nav.noArbeidssted
Fyrstikkalléen 10661 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 5014549868
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 06.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
Hverdagen hos oss i Arbeids- og velferdsdirektoratet er hybrid. Som mange andre organisasjoner utforsker vi hva det kan bety i praksis, noe vi håper du vil være med å forme. Vi tror at du som sitter nærmest oppgavene vet best hvordan de skal løses. Både fra et hjemmekontor i Norge og fra våre nye lokaler på Helsfyr. Vi håper du vil vokse og utvikle deg med oss på kontoret, men har også tillit til at du jobber like bra hjemmefra.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
d31ed87a-ed3f-4983-8f10-de4245539d31
- Hentet fra
talentech
- Referanse
d8ea3a16c02c4bd89b875baffdb79bc3