Prosjektleder IT
Statens vegvesen
Doktor Hansteins gate 9, 3044 Drammen
Om jobben
Stillingstittel
Prosjektleder IT
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest fredag 5. september
Om stillingen
Statens vegvesen er godt i gang med en omfattende digitaliseringsreise – og nå har du muligheten til å bli med. Vi søker erfarne prosjektledere som vil bidra til samfunnsnyttige digitaliseringsprosjekter med stor påvirkningskraft.
Hos oss får du lede store og komplekse prosjekter som setter retning for morgendagens løsninger. Du får jobbe i krysningspunktet mellom fag, teknologi og organisasjon – og vil være en sentral brikke i vår digitale transformasjon.
Hva går jobben ut på?
Som prosjektleder vil du:- Lede prosjekter med ulik størrelser og i ulike faser – fra idé til gjennomføring.
- Sørge for at prosjektteamet leverer godt, effektivt og i riktig retning.
- Bidra i utredninger, forprosjekter og oppstart av nye digitaliseringsinitiativ.
- Følge opp innleide ressurser og sikre kvalitet i leveranser.
- Samarbeide tett med fagmiljøer på tvers av divisjoner og bidra til god gevinstrealisering.
- Være en pådriver for kunnskapsdeling og kompetanseutvikling innen prosjektledelse og teknologi.
Du blir en del av seksjonen Leveranseledelse IT, hvor du får 9 erfarne prosjektlederkolleger å sparre med – så du står aldri alene.
Hvorfor skal du velge oss?
Du blir en del av et sterkt teknologimiljø i moderne lokaler i Drammen Business Center – et universelt utformet bygg som er tilrettelagt for alle. Her får du utvikle deg i en organisasjon i endring, med rom for påvirkning og gode muligheter til å forme fremtidens digitale løsninger.
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Hos oss får du mange muligheter gjennom å bli en del av en landsdekkende, solid og viktig virksomhet. Samtidig er det også opp til deg å bidra til bevegelse og kontinuerlig utvikling – både for deg selv og for oss.
Vi jobber for alle – for deg og meg – og har en reell påvirkning på folks hverdag. Du får ansvarsfulle oppgaver og mulighet til faglig og personlig utvikling. Vi tar godt imot deg i et godt arbeidsmiljø over hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- Fleksitid og avspasering – vi vet at balansen mellom arbeid og fritid er viktig, og vi tilbyr fleksible arbeidstider.
- God pensjonsordning og lån – trygg fremtid med gode pensjonsordninger og gunstige lån.
- Trening i arbeidstida – muligheter for trening i arbeidstiden eller støtte til treningsaktiviteter.
- Faglig påfyll – mange muligheter for kurs og videreutdanning.
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Hvem ser vi etter?
Vi ser etter deg som har:
- Høyere relevant utdanning på bachelor-nivå. Lang relevant erfaring kan eventuelt kompensere for noe av kravet til utdanning.
- 7–10 års erfaring som prosjektleder – fordel med erfaring fra smidige prosjekter og større virksomheter.
- God kjennskap til prosjektmetodikk, fordel med sertifisering innen Scrum, PMP, Prince2 eller tilsvarende.
- Erfaring med endringsledelse, transformasjonsprosjekter eller organisasjonsutvikling.
- Kjennskap til anskaffelser og prosjektgjennomføring i offentlig sektor.
- Gode kommunikasjonsevner – både skriftlig og muntlig på norsk.
Utenlandske grader må være godkjent med dokumentasjon fra NOKUT/HKDIR.
Personlige egenskaper vi verdsetterVi tror du er:
- Strukturert og strategisk, med god helhetsforståelse.
- Trygg i rollen som prosjektleder og opptatt av å bygge gode arbeidsvilkår for prosjektmedlemmene
- God til å samarbeide og kommunisere på tvers av fag og nivåer.
- Engasjert, initiativrik og selvgående.
- Nysgjerrig på hvordan teknologi kan forbedre prosesser og tjenester.
- Lagspiller som er raus og genuint opptatt av å dele kunnskap
Kjenner du deg igjen i beskrivelsen? Da vil vi gjerne høre fra deg. Hos oss får du spennende utfordringer, faglig utvikling og et godt arbeidsmiljø som er i stadig utvikling.
Om søknadsprosessen
Krav til søknadenVi har gjort det enklere for deg! I stedet for et tradisjonelt søknadsbrev, ber vi deg svare på noen relevante spørsmål. Husk å fyll ut feltene for "Utdannelse" og "Arbeidserfaring", og last opp dine vitnemål og eventuelle attester. Dette hjelper oss med å få et godt bilde av din bakgrunn og kvalifikasjoner.
Tester og bakgrunnssjekkFor å sikre at vi finner den beste kandidaten, kan vi bruke arbeidspsykologiske tester som en del av vår rekrutteringsprosess. Disse testene gir oss innsikt i dine egenskaper og ferdigheter, og hjelper oss med å gjøre en rettferdig og objektiv vurdering, slik at vi finner den best kvalifiserte kandidaten. Vi gjennomfører også bakgrunnssjekk for å verifisere informasjon som er viktig for rekrutteringsprosessen.
Positiv særbehandlingVi i Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker å skape en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Hvis du har en funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil du få mulighet for positiv særbehandling.
Søkerlista er offentligDersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du begrunne dette. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke kan imøtekomme ønsket ditt.
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Statens vegvesen er hjertet i Norges veisektor, og vi jobber hver dag for å sikre et effektivt, trygt og helhetlig transportsystem. Som den største aktøren innen veitransport i Norge, har vi ansvaret for riks- og europaveiene, samt sikkerheten til alle som ferdes langs veien. Vårt oppdrag er å planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde denne kritiske infrastrukturen.
Vi utvikler regelverk og standarder som gjelder for alle veieiere i Norge, og gjennom vårt arbeid med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og digitale tjenester, sørger vi for at både folk og næringsliv har tilgang til enkle, effektive, trygge og miljøvennlige transportmuligheter.
Statens vegvesen består av to forvaltningsnivåer - et direktorat og seks landsdekkende divisjoner, som sammen jobber for å gjøre veiene våre bedre for alle.
Divisjon IT har et helhetlig ansvar for at all digitalisering i Vegvesenet gjøres fremtidsrettet, smidig og sikkert på tvers av etatens fagområder. Divisjonen ivaretar utvikling av etatens digitale kanaler og tjenester, er partner for fagsiden og en pådriver for innovasjon og utvikling av nye, brukervennlige løsninger. Vi støtter fagsiden fra idè til realisering, med smidige prosjekter og leveranser. Divisjonen har over 450 medarbeidere over hele landet, med hovedkontor i Drammen.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
d2706b09-42e1-4864-b406-cf305e31e432
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10260471