Filialsjef Alnabru/Oslo
Stena Recycling AS
0614 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Filialsjef
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 8. oktober
Vil du utvikle og lede et høyt presterende team og skape bærekraftige resultater gjennom sikker og effektiv drift, økonomisk lønnsomhet og høy kvalitet? Vi søker en strategisk og operativ leder som vil være ansvarlig for å utvikle vår lokale virksomhet på Alnabru/Oslo, i tråd med våre verdier og mål.
Om rollen
Som filialsjef hos oss har fullt ansvar for resultatet for filialen din. Det gjelder alt fra et trygt og sikkert arbeidsmiljø, det økonomiske resultatet, produktivitet, kvalitet og kundeverdi. Du inngår i teamet med øvrige filialsjefer i virksomheten og rapporterer til vår driftsdirektør.
Oppgaver og ansvarsområder
Det økonomiske:- Fullt ansvar for filialens resultatregnskap (P&L), i tråd med konsernets delegerte forretningsmodell.
- Ansvar for lagerkontroll, lagerverdi, risikohåndtering og omsetning.
- Utøve verdibasert ledelse i tråd med Stena Metalls strategi for People & Culture,
og med vår lederprofil. Dette inkluderer Management by objectives for å styrke og engasjere medarbeidere. - Sette tydelige mål og gi regelmessige tilbakemeldinger på prestasjoner og resultater.
- Sikre høy produktivitet og effektivitet, samt best mulig avkastning.
- Overvåke og forbedre kvaliteten på leveranser og håndtere reklamasjoner, inkludert å sikre at nødvendige prosesser er på plass og følges.
- Vedlikeholde og forvalte alle eiendeler på en forsvarlig måte.
- Skape kundeverdi og forbedre NPS (Net Promoter Score).
- Utarbeide og implementere lokale markeds- og salgsplaner i samarbeid med relevante roller.
- Utvikle lokal logistikk i samsvar med Guiding Business Principles.
- Samarbeide med interne støttefunksjoner for å utvikle og forbedre lokale operasjoner.
- Bygge kompetanse, kapasitet og samarbeid for å sikre høyt presterende team.
- Etterlevelse av sikkerhetskrav og gjeldende lovgivning, og av selskapets retningslinjer, policyer og prosesser.
- Sørge for at relevante tillatelser er på plass og at kravene til disse overholdes.
- Utvikle og opprettholde relasjoner til interessenter knyttet til lovgivning, tillatelser og det lokale samfunnet.
- Sikre korrekte administrative prosesser samt dokumentasjon i henhold til vår styringsmodell.
- Bidrag og forpliktelse til nasjonale og regionale avtaler.
- Sikre et inkluderende, trygt og sunt arbeidsmiljø, som måles gjennom eNPS (Employee Net Promoter Score).
- Bachelorgrad innen industriell økonomi, teknikk eller ledelse. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell bakgrunn.
- Minimum 4–7 års ledererfaring, gjerne fra industriell virksomhet.
- Gode ferdigheter i norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig.
- Sterke digitale ferdigheter, spesielt Microsoft365.
- Kjennskap til driftstillatelser og avfallslovgivning er en fordel.
- Erfaring med LEAN, endringsledelse og forbedringsarbeid er også en fordel.
- Førerkort klasse B.
Du er en tydelig leder som bidrar positivt i alle deler av organisasjonen. Du har et sterkt fokus på å sikre at filialens bruttofortjeneste og omsetning holder seg stabil og gir best mulig margin til anlegget. Du sørger for at produksjonen til enhver tid er sikker, optimal og kostnadseffektiv, og du jobber aktivt med målstyring og oppfølging for å sikre fremdrift og resultater.
Du har evnen til å presentere, argumentere for og selge inn fordelene ved våre løsninger på en overbevisende måte, samtidig som du holder deg løpende orientert om markedsutviklingen. Som person er du selvstendig og handlekraftig, med en strukturert og analytisk tilnærming til oppgaver og utfordringer.
Vi leter etter deg som er en nysgjerrig, løsningsorientert lagspiller med en positiv holdning!
Hva kan vi tilby?
En spennende og utfordrende lederrolle med stor grad av selvstendighet, samtidig som du blir en del av en stor internasjonal, virksomhet med sterke fagmiljøer. Du får muligheten til å utvikle mennesker, bygge et sterkt team og samtidig være med på å drive virksomheten fremover i en bransje i endring. Vårt lederskap preges av ærlighet og åpenhet. Våre ledere setter våre medarbeidere i sentrum og fungerer som lydhøre veivisere ved å gi tillit og støtte. Vi tilbyr et verdidrevet og inkluderende arbeidsmiljø, med konkurransedyktige betingelser og gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
Vi ser frem til å motta din søknad og høre mer om hva din motivasjon for denne stillingen er.
Vår visjon er "Together we create a sustainable tomorrow". Det starter med deg.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Privat
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
ce3cd61f-9c07-4be2-b1a4-f89050f9b67b
- Hentet fra
talentech
- Referanse
cbd9f1bfa027461a877e3ff0c6763b8f