Jobbspesialist IPS
Nav Skien
Rådhusgata 2, 3724 Skien, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Jobbspesialist IPS
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 12. oktober
Er du en person som liker å være ute blant folk, bygge relasjoner og skape muligheter? Da kan du være den vi ser etter!
Som IPS jobbspesialist jobber du tett med mennesker med moderat til alvorlige psykiske helseutfordringer, med eller uten rus, som ønsker å komme ut i arbeidslivet. Du er ofte ute på farten – i møter med bedrifter, på arbeidsplasser og i samtaler med deltakere. IPS er et samarbeid mellom Nav, arbeidsgivere og helsetjenesten, der deltakerne får tett individuell oppfølging fra jobbspesialisten. Du har en nøkkelrolle i å kartlegge ressurser, motivere og finne riktig jobbmatch.
Ved Nav Skien jobber det i dag ca.145 ansatte, fordelt på kommunale- og statlige arbeidsområder. Stillingen som er ledig, er en fast statlig stilling som Jobbspesialist i IPS Grenland. Nav Skien samarbeider med nabokommunene Porsgrunn og Bamble, du vil derfor måtte påberegne noe reising i Grenland.
Vi planlegger å gjennomføre intervjuer 22.oktober.
Vi lyser nå ut flere stillinger ved vårt kontor, se arbeidsplassen.no
Arbeidsoppgaver
Tillitsskapende oppfølging: Jobb tett med deltakere for å bygge relasjoner, forstå deres preferanser og ressurser, og utvikle individuelle planer for å oppnå arbeid eller utdanning.
Resultatorientert arbeid: Sikre at deltakere når sine mål om ordinært arbeid eller utdanning, ved å identifisere muligheter og skape løsninger sammen med dem.
Oppsøkende virksomhet: Etablere og utvikle samarbeid med arbeidsgivere i regionen. Finne arbeidsmuligheter og sikre god oppfølging av både arbeidsgiver og deltaker.
Tverrfaglig samarbeid: Jobbe tett med behandlere, Nav-veiledere og arbeidsgivere for å finne helhetlige løsninger. Du må forstå og forene ulike fagperspektiver for å sikre best mulig støtte for deltakeren. IPS jobbspesialister sitter i integrert i behandlingsteam.
Porteføljeansvar: Følge opp og sikre fremdrift i egen portefølje med inntil 20 deltakere. Det er en tydelig forventning om at vi skal få deltakerne ut i jobb.
Fleksibel problemløsning: Være proaktiv og kreativ i tilnærmingen til utfordringer. Ditt arbeid vil kreve at du raskt tilpasser deg ulike situasjoner og finner løsninger som fungerer for både deltakere og samarbeidspartnere.
Dokumentasjon og analyse: Registrere og følge opp resultater, samt bidra til læring og utvikling i IPS-teamet gjennom kontinuerlig evaluering av metodikken.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Minimum 3-årig relevant bachelorutdanning. Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- God relasjonskompetanse.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
- God digital kompetanse
- Førerkort klasse B.
Det er ønskelig at du har:
- Erfaring med å jobbe med mennesker i sårbare situasjoner
- Erfaring med brukergrupper som har psykiske helse- eller rusutfordringer.
- Evne til å stå i utfordrende situasjoner over tid.
- Veiledererfaring, gjerne med IPS- eller SE-metodikken.
- Erfaring med oppsøkende arbeid rettet mot arbeidsgiver.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er:
God relasjonsbygger, fordi du vil møte mange nye mennesker med ulike behov.
Lagspiller som bidrar aktivt inn i både fag- og arbeidsmiljø.
Strukturert, fordi du må like å planlegge arbeidet ditt i forkant, dokumentere løpende og være komfortabel med å bli målt på resultater.
Fleksibel, fordi endringer skjer fort og vi trenger at du takler uforutsette hendelser, og endringer i oppgavene du har ansvar for.
Tydelig i kommunikasjonen, fordi du må mestre å ta vanskelige avgjørelser.
Selvstendig, fordi stillingen innebærer høy grad av selvledelse.
Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- En meningsfylt jobb der du bidrar til at mennesker lykkes i arbeidslivet og i livet generelt.
- Opplæring i Supported Employment-metodikken og tett faglig oppfølging.
- Et godt arbeidsmiljø, med engasjerte kolleger og fokus på tverrfaglig samarbeid.
- Vi har en god flexitids-ordning og statlig ansatte har trening i arbeidstiden hver uke.
- Stilling som 1434 Rådgiver med lønn fra kr. 580 000 til 620 000, avhengig av kompetanse og ansiennitet.
- Medlemskap i Statens Pensjonskasse (SPK) med gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger. Det trekkes 2% av lønnen til innskudd i SPK.
Ja, også har vi det moro både på og utenfor jobb. Det synes vi er viktig!
Kontaktinformasjon
Matias Fjeld, Avdelingsleder Marked, 98836312, matias.fjeld@nav.noArbeidssted
Rådhusgata 23724 Skien
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4990789040
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
ce2f3eae-4a46-43f8-a4d5-4119a84c9d78
- Hentet fra
talentech
- Referanse
087dbf35a3954f5593f4014373521c93