Barnevernskonsulenter – faste stillinger
Barnevern
Parkveien 1, 1405 Langhus
Om jobben
Stillingstittel
Barnevernskonsulent
Oppstart
1. november 2025
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
5
Søk på jobben
Søk senest onsdag 8. oktober
Vi trenger flere dyktige medarbeidere!
Barnevernstjenesten har ledig fem faste stillinger som barnevernskonsulent/saksbehandler i de ulike aldersdelte avdelingene, inkludert mottaksavdelingen.
Barnevernstjenesten består av 10 avdelinger: mottak, sped- og småbarn, barn 1 og barn 2, ungdom, omsorg, familieveiledning 1 og familieveiledning 2, bofellesskap for enslige mindreårige flyktninger og ettervern, en kontorfaglig gruppe, en controller, og en økonomikonsulent.
Det er fire ledige stillinger i de aldersdelte avdelingene som har i oppgave å utføre undersøkelser og følge opp tiltakssaker.
Den faste stillingen som hører til mottaksavdelingen,
- bemanner barneverntjenestens vakttelefon/drøftingstelefon
- har ansvar for avklaring av bekymringsmeldinger
- bistår i akuttarbeid og har ansvar for enkelte undersøkelser
Denne stillingen krever minimum to års erfaring fra arbeid i barnevernets førstelinje.
Det kan bli aktuelt med vikariater i samme periode, og vi oppfordrer også deg som er interessert i midlertidig stilling å søke.
Vi har bygget opp avdelingene med tanke på at barn og foreldre vi er i kontakt med, skal ha færrest mulig bytter av saksbehandlere i løpet av tiden de får bistand fra oss.
Vi jobber mye på tvers av avdelingene for å sikre målsettingen om færrest mulig bytter av saksbehandler. Det fører til en enhetlig tjeneste og felles forståelsesgrunnlag. I tillegg får vi utnyttet hverandres kompetanse i stor grad.
Barneverntjenesten legger stor vekt på kompetanseheving- og utviklingVi legger til rette for at våre ansatte kan ta master og videreutdanning ihht vår kompetanseplan.
Hvis du vil jobbe et sted hvor du vil få utfordringer, ansvar og oppleve utvikling og er villig til å bidra til et fortsatt godt arbeidsmiljø, så bør du søke her hos oss!
Speed-intervjuerDet er satt av tid til speed-intervjuer fredag 17. oktober for de søkere som kvalifiserer til stillingene. Kvalifiserte søkere vil bli innkalt fortløpende.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgavene vil i hovedsak bestå av saksbehandling etter barnevernsloven. Det innebærer blant annet samtaler med barn og foreldre i undersøkelser, og jobbe videre med tiltak etter avsluttet undersøkelse.Kvalifikasjoner
Du må ha- utdanning som barnevernspedagog eller sosionom
- erfaring med brukergruppen
- erfaring fra eller god kjennskap til barnevernstjenestens førstelinje
- god faglig forståelse innenfor feltet
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- førerkort klasse B
- erfaring med bruk av fagsystemet Modulus
- relevant mastergrad
For å bli ansatt må du kunne dokumentere godkjent politiattest (barnevernlovens § 12-11).
Personlige egenskaper
Vi søker deg som er svært fleksibel, har høy omstillingsevne og stor kapasitet. Du må har god relasjonskompetanse, og være god til å tenke ut løsninger raskt til det beste for barnet og familien.
Du har god refleksjonsevne ved komplekse situasjoner og når det gjelder din rolle.
Det er viktig at du er engasjert i barnevernsfaget og har ønske om å bidra til å utvikle tjenesten. Du må også ha en god forståelse for dokumentasjonskravet til tjenesten, og du må like å skrive vurderinger ut fra juridisk og barnevernsfaglig perspektiv.
Vi tilbyr
- gode faglige og personlige utviklingsmuligheter
- veiledning og oppfølging
- et godt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer som trives godt sammen
- nye lokaler på Langhus med god tog- og bussforbindelse til Oslo og til Ski
- lønn etter gjeldende tariff og lokal særavtale
- god pensjons- og forsikringsordning
- mulighet til å opparbeide deg fleksitid
- introduksjonsprogram for nyansatte
Kontaktinformasjon
Ingrid Lambrechts, avdelingsleder mottak , 90 40 92 23, ingrid.lambrechts@nordrefollo.kommune.noLise Wallin, avdelingsleder sped- og småbarn, 46 41 68 11, lise.wallin@nordrefollo.kommune.no
Arbeidssted
Parkveien 11405 Langhus
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Nordre Follo kommuneReferansenr.: 5020005098
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 01.11.2025
Søknadsfrist: 08.10.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Nordre Follo er landets 14. største kommune, med rundt 64 100 innbyggere og 5 000 ansatte. Vi er et samfunn i vekst og utvikling med store investeringer i nye boliger, infrastruktur og næringsliv. Med visjonen «nær og nyskapende» skal vi være en god kommune å bo og jobbe i både nå og i fremtiden.
I Nordre Follo kan du velge om du vil bo landlig, bynært eller urbant. Natur og friluftsliv er uansett aldri langt unna. Vi er nærmeste nabo til hovedstaden, og med toget er det bare 12 minutters reisevei til Oslo fra både Kolbotn og Ski.
Vi er alltid på jakt etter å utvikle oss, og som medarbeider hos oss får du alltid utgjøre en forskjell for kommunen vår og menneskene som bor her. Våre verdier er ansvar, omsorg og respekt, og våre medarbeidere står for en profesjonell forvaltning, tilgjengelig innbyggerservice og et blikk mot fremtiden.
I Nordre Follo ønsker vi mangfold, og våre medarbeidere skal gjenspeile befolkningen i kommunen. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Som arbeidsgiver er vi opptatt av å tilrettelegge arbeidsforholdene hvis du har behov for det.
Nordre Follo kommune følger offentlighetsloven. Det innebærer at du må begrunne det spesielt hvis du ber om unntak fra å stå på offentlig søkerliste. Hvis vi vurderer at det ikke foreligger en særskilt grunn for unntak, vil vi kontakte deg.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
cdba9fe2-45e2-4fc8-a804-9daa6eb06d88
- Hentet fra
talentech
- Referanse
3a7c92a611a84359914796c0dc084035