Ønsker du å bli vår nye saksbehandler i Nav familie- og pensjonsytelser Vadsø?
Nav familie- og pensjonsytelser Vadsø
W. Andersens gate 6, 9800 Vadsø
Om jobben
- Stillingstittel
- Ønsker du å bli vår nye saksbehandler i NAV Familie- og pensjonsytelser Vadsø?
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 2
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest mandag 5. januar
Nav familie- og pensjonsytelser har ansvar for saksbehandling og utbetaling knyttet til ulike familie- og pensjonsordninger. Vi skal bidra til å sikre velferd for barn, foreldre og pensjonister. Vi er 10 enheter rundt om i hele landet med til sammen ca. 900 medarbeidere. Bedre systemer og rutiner gjør at vi i årene fremover stadig skal bli mer effektive og profesjonelle, til det beste for brukerne. Dette vil gi spennende fagmiljøer og legge til rette for bedre og raskere tjenester.
Enheten vår i Finnmark har ca. 75 ansatte, fordelt på kontorsteder i Alta og Vadsø. Kontoret i Vadsø er tillagt arbeidsoppgaver knyttet til saksbehandling på fagområdene barnetrygd og kontantstøtte EØS. Vår enhet ønsker å være en spennende arbeidsplass som legger vekt på gode resultater til beste for brukerne og utviklingsmuligheter for den enkelte.
I vår del av landet gis særfordeler i form av lavere skatt og gratis barnehage. Om ikke det er nok, kan du i tillegg få slettet inntil 60 000 kroner av studielånet ditt årlig hvis du bor og jobber i Finnmark i minst ett år.
Vadsø er en liten by i Finnmark med ca. 6 000 innbyggere. I Vadsø er det trygt og godt å bo, nærhet til alt og et utall av muligheter innen friluftsliv, idrett og kultur. Området i og rundt byen er kjent for sin fantastiske natur med gode muligheter for friluftsliv som fotturer, jakt, fiske, og snøscooterkjøring. Samtidig har byen et levende kulturliv med mange arrangementer og aktiviteter. Byen har flere idrettsanlegg, som tilbyr fasiliteter for fotball, håndball, friidrett, ski, svømming og andre idretter. Alle kan finne noe av interesse uavhengig av alder. Ønsker du å lese mer om Vadsø og området rundt: sjekk ut denne siden: www.vds.no.
Hva går jobben ut på?
I Vadsø arbeider vi primært med saksbehandling på fagområdene barnetrygd og kontantstøtte EØS. Vi jobber med saker fra hele landet. I tillegg har vi omfattende digital kommunikasjon med andre europeiske land for å sikre riktig ytelse til de personer som er omfattet av EØS-avtalen.
Vi ønsker å være en kompetent, effektiv og faglig dyktig enhet. Vi bruker derfor mye tid på faglig fordypning og kunnskapsdeling internt hos oss og med øvrige enheter.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
- Du må ha minimum 3-årig utdannelse fra høgskole eller universitet tilsvarende Bachelor. Relevant saksbehandlererfaring kan i særlige tilfeller kompensere for utdanningskravet.
- Du må ha meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
- Du må ha gode kunnskaper om IKT som arbeidsverktøy.
- Du må ha forståelse for og kunne anvende lovverk.
- Det er ønskelig med relevant saksbehandlererfaring.
Hva ser vi etter hos deg?
Hos oss er det viktig at du evner å arbeide målrettet, nøyaktig og effektiv. Du er videre selvstendig og kan ta ansvar for egen læring og utvikling.
Vi løser saker og problemstillinger individuelt og sammen med andre kolleger. Av den grunn er det viktig at du innehar gode samarbeidsevner, viser fleksibilitet og er omstillingsdyktig.
I vår enhet skal det være trygt og godt å komme på jobb. Derfor er det viktig at du har godt humør og viser en vennlig, positiv og imøtekommende atferd.
Vi forventer at du tar eierskap til dine arbeidsoppgaver, gjør så godt du kan, og sist men ikke minst må du kunne bidra til et godt arbeidsmiljø.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe med et viktig samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss.
Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon. Vi ønsker å gi deg tillit og ansvar til å planlegge egen arbeidshverdag, herunder gi deg mulighet til faglig og personlig utvikling.
Vi samarbeider mye med andre saksbehandlerenheter rundt om i landet og deltar aktivt i arbeidsoppgaver som må løses nasjonalt. Dette gjør arbeidshverdagen både spennende og utviklende. Vi kan i tillegg nevne at vi nettopp har utviklet og tatt i bruk et nytt og moderne saksbehandlingssystem.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid. Vi jobber på dagtid og har fleksibel arbeidstid. Skulle det være behov for å jobbe litt ekstra, og du er motivert til det, får du betalt overtid. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet for å søke boliglån med gunstige betingelser.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi legge til rette for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmekontor deler av uken siden våre arbeidsoppgaver tilsier at det lar seg gjøre.
På vår arbeidsplass vil du oppleve et inkluderende og godt arbeidsmiljø. Som nyansatt skal vi ta godt vare på deg. Vi skal gi deg den opplæringen du trenger, samtidig som vi skal utfordre deg til å være selvstendig og finne løsninger på egen hånd eller sammen med dine kolleger.
Vi tilbyr stilling som førstekonsulent med en årslønn mellom kr. 585 000 - 650 000, avhengig av dine kvalifikasjoner.NB! Hel eller delvis utdanning fra utlandet være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse/NOKUT og må dokumenteres sammen med din søknad.
Vi ber deg samtidig vennligst laste opp dine vitnemål og attester sammen med din søknad i webcruiter.Kontaktinformasjon
Steinar Kalvik, Avdelingsdirektør, 975 88 315, steinar.kalvik@nav.noKari Tennefoss, Avdelingsleder, 482 22 902, kari.tennefoss@nav.no
Brita Hansen, Avdelingsleder, 941 81 867, brita.hansen@nav.no
Arbeidssted
W. Andersens gate 69800 Vadsø
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NavReferansenr.: 5054363880
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 05.01.2026
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
cdac409e-b568-4c1f-a35f-bbacf28e58a4
- Sist endret
18. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
b67a99d16bdf496d99195e5d28de8090
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Vadsø kommune Oppvekst og levekår
Sted
Vadsø
Arbeidsgiver
Avtaleforvaltning, Sykehusinnkjøp HF
Sted
Vadsø
Seniorrådgiver HR
Arbeidsgiver
Statsforvalteren i Troms og Finnmark
Sted
Vadsø