Consumer \& Business Insights Manager Norway (CBI)
McDonald’s HQs
Pløens Gate 2, Oslo, Norway, 0181 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Consumer & Business Insights Manager Norway (CBI)
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Engelsk eller norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 5. oktober
Vi søker en dedikert Consumer & Business Insights Manager (CBI) som brenner for strategisk påvirkning.
Vi leter etter en lidenskapelig og analytisk skarp person med evne til å skape forretningsinnsikt og påvirke vår suksess i det norske markedet.
Du jobber allerede suksessfullt med rapportering og analyse, er strukturert i arbeidet ditt -- og ønsker en jobb med en bratt læringskurve, hvor du samtidig får reell innflytelse, blant annet gjennom dine analytiske ferdigheter.
Som Consumer & Business Insights Manager (CBI) får du bred kontaktflate i hele organisasjonen, og du vil for eksempel jobbe tett med andre ansatte i Insights & Analytics, det norske markedsføringsteamet, norsk ledelse og norske franchisetakere.
McDonald’s ønsker å være "Best in Class", og derfor setter vi pris på at du tør å utfordre eksisterende rammer på en løsningsorientert måte. Vi søker deg som har humor og masse driv!
Ansvarsområder Drive markedsanalyse og rapportering:-
Utføre forretningsanalyse for den norske McDonald’s-ledelsen og markedsføring, inkludert prosjekter for salg og GC (Guest Count).
-
Levere innsiktsfull forretningsrapportering på en overbevisende, forståelig og oversiktlig måte.
-
Bidra til utviklingen av årlig salgs- og GC-plan.
-
Levere prognoser for fremtidig salg og GC, kampanjeestimater samt støtte markedet med relevant kunnskap.
-
Samarbeide med Consumer & Business Insights Director Nordics og den norske McDonald’s-ledelsen for å utvikle Food Folk-planen.
-
Bidra med avgjørende støtte til markedsføring og lokal ledelse ved gjennomføring av strategiske planer og samarbeid med franchisetakere.
-
Strategisk støtte i forhold til menyprising samt sikring av korrekt input til prismodellering i tett samarbeid med McDonald’s Global og internasjonale eksterne partnere.
-
Ansvarlig for forbruker- og markedsinnsikt.
-
Være en viktig aktør i Price/Promotion-teamet og levere verdifulle analyser.
-
Relevant akademisk utdanning innen forretningsøkonomi, markedsføring, økonomi, statistikk eller lignende.
-
5+ års erfaring innen forbruker- og forretningsinnsikt, strategisk konsulentarbeid eller dataanalyse -- gjerne innen matservice, hotell- og restaurantbransjen eller detaljhandel.
-
Praktisk erfaring med datarapportering og datamodellering eller datastrukturering. Kjennskap til Power BI er et stort pluss.
-
Erfaring med forbrukerinnsikt er en fordel.
-
Evne til å påvirke lokal ledelse og franchisetakere.
-
Sterke prosjektlederegenskaper for å håndtere daglige arbeidsoppgaver og prosesser med mange interessenter.
-
Flytende i norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig.
-
Analytisk: Proaktiv i analyse av markedet, kundebehov, forretning og konkurranse.
-
Strategisk: Evne til å tilpasse analytiske initiativer til Food Folks overordnede forretningsmål.
-
Kommunikativ: Selvsikker, åpen og ærlig -- og tilpasningsdyktig til ulike målgrupper.
-
Driv og kapasitet: Motivert for å oppnå resultater med høy kvalitet og tar personlig ansvar for fremdrift og leveranser.
-
Forbrukerforståelse: Dyp innsikt i hvordan forbrukere handler, og evne til å forutsi trender og preferanser.
Du blir en del av det nordiske Insights & Analytics-teamet , og du rapporterer til Consumer & Business Insights Director Nordics i det daglige.
I tillegg tilbyr vi selvfølgelig gode grunnvilkår, inkludert:
-
Konkurransedyktig lønn
-
God pensjonsordning og helseforsikring
-
Mulighet for kantineordning
-
Andre personalfordeler
Du blir også en del av en arbeidsplass som streber etter å gjøre en forskjell hver dag. Du får dyktige og hjelpsomme kollegaer, utvikling som tilpasses dine ønsker og drømmer, samt mange muligheter for sosiale aktiviteter.
Vi vet at balanse mellom jobb og privatliv er viktig, og tilbyr derfor blant annet:
-
En hybrid arbeidsplass
-
Fokus på work-life balance
Om bedriften
McDonald’s is the largest restaurant chain in the Nordics, serving iconic products like the Big Mac® and their world-famous fries to 600.000 guests every day. McDonald’s have approximately 20.000 employees in around 430 restaurants, delivering a great restaurant experience to their guests. Most of the McDonald’s restaurants are owned and operated by local franchisees.
Food Folk Group owns the licensee rights for McDonald’s in the Nordics since 2017 and will join the journey to develop McDonald’s. The Nordic headquarter organization consists of around 220 colleagues. The organization is built on a matrix structure, where about half of the employees are working locally in one of their four markets and half are working in Nordic functions.
Sektor
Privat
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
cd9e21de-6082-443e-8a9a-65fd03017cbf
- Hentet fra
FINN
- Referanse
427182471