Rådgiver
Arbeidstilsynet
0119 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 30. september
Arbeidstilsynet jobber for å sikre gode arbeidsvilkår i Norge. Hvert år blir vi kontaktet av mer enn 100 000 arbeidsgivere og arbeidstakere. De kontakter oss for å få veiledning og informasjon, sende inn dokumentasjon knyttet til lovpålagte søknader og meldinger, for å melde fra om ulykker og for å sende opplysninger i forbindelse med tilsyn. I tillegg tar arbeidstakere kontakt for å få veiledning og varsle oss om kritikkverdige forhold.
Avdeling for søknader og meldinger har ansvar for å ta imot og behandle søknader og meldinger som sendes til Arbeidstilsynet. Seksjon for godkjenning og meldinger 2 har i hovedsak oppgaver knyttet til saksbehandling, oppfølging og kontroll av innkomne søknader og meldinger, samt veiledning av virksomheter. Seksjonen har medarbeidere med ulik fagbakgrunn, og er lokalisert ved våre kontorer i Oslo, Skien, Tønsberg, Moss og Trondheim. Vi samarbeider godt med andre avdelinger, og jobber tett sammen med kollegaer fra blant annet IT, kommunikasjon og tilsyn. Dette skaper en variert og spennende hverdag, hvor vi ser hvordan vårt arbeid er et viktig virkemiddel i en større innsats for hele etaten.
Vi søker nå etter rådgiver med kontorsted i Oslo. Som ansatt i seksjonen må du være villig til å delta i ulike oppgaver. Dette kan eksempelvis være deltakelse i prosess- og utviklingsarbeid, forbedringsarbeid, deltakelse i ulike møteforum, utarbeidelse av rutiner, retningslinjer og andre styrende dokumenter. Det kan bli aktuelt med andre faglige oppgaver innen andre ansvarsområder enn de nevnt over.
Vi ønsker medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring, bakgrunn, fagkombinasjoner og perspektiver. Det gir et mangfoldig arbeidsmiljø som setter oss i bedre stand til å løse oppgavene. Har du i perioder vært uten arbeid, utdanning eller opplæring er du også velkommen til å søke jobb hos oss. Vi tilrettelegger arbeidsplassen dersom du har behov for det.
Kvalifikasjoner
Det er en fordel om du har
Vi søker deg som
Personlig egnethet blir sterkt vektlagt.
Det er mange gode grunner til å jobbe i Arbeidstilsynet. Hos oss får du:
Viktig å vite før du søker
Som ansatt i Arbeidstilsynet kan du normalt ikke ha bierverv eller andre økonomiske interesser i virksomheter som er underlagt Arbeidstilsynets tilsyn.
Du kan be om unntak fra å bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må du begrunne i søknaden. Vi kontakter deg dersom du ikke får innvilget unntak.
Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen når du søker stillingen.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av papirer og vitnemål, og godkjenning fra NOKUT (http://www.nokut.no) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (hkdir.no).
Ikke nøl med å ta kontakt dersom du har spørsmål.
Kontaktperson for stillingen er fung. seksjonsleder Marit Kristin Berg Bjerknes: marit.kristin.berg.bjerknes@arbeidstilsynet.no, tlf. (Norge +47) 456 55 988.
Avdeling for søknader og meldinger har ansvar for å ta imot og behandle søknader og meldinger som sendes til Arbeidstilsynet. Seksjon for godkjenning og meldinger 2 har i hovedsak oppgaver knyttet til saksbehandling, oppfølging og kontroll av innkomne søknader og meldinger, samt veiledning av virksomheter. Seksjonen har medarbeidere med ulik fagbakgrunn, og er lokalisert ved våre kontorer i Oslo, Skien, Tønsberg, Moss og Trondheim. Vi samarbeider godt med andre avdelinger, og jobber tett sammen med kollegaer fra blant annet IT, kommunikasjon og tilsyn. Dette skaper en variert og spennende hverdag, hvor vi ser hvordan vårt arbeid er et viktig virkemiddel i en større innsats for hele etaten.
Vi søker nå etter rådgiver med kontorsted i Oslo. Som ansatt i seksjonen må du være villig til å delta i ulike oppgaver. Dette kan eksempelvis være deltakelse i prosess- og utviklingsarbeid, forbedringsarbeid, deltakelse i ulike møteforum, utarbeidelse av rutiner, retningslinjer og andre styrende dokumenter. Det kan bli aktuelt med andre faglige oppgaver innen andre ansvarsområder enn de nevnt over.
Vi ønsker medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring, bakgrunn, fagkombinasjoner og perspektiver. Det gir et mangfoldig arbeidsmiljø som setter oss i bedre stand til å løse oppgavene. Har du i perioder vært uten arbeid, utdanning eller opplæring er du også velkommen til å søke jobb hos oss. Vi tilrettelegger arbeidsplassen dersom du har behov for det.
Kvalifikasjoner
- minimum 3-årig høyere utdanning. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- erfaring fra saksbehandling
- god evne til å sette seg inn i, og beherske, ulike IT-systemer som arbeidsverktøy
- gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner på norsk og engelsk
Det er en fordel om du har
- erfaring fra helsefaglig eller yrkeshygienisk arbeid, gjerne fra bedriftshelsetjeneste
- erfaring fra digitaliseringsprosesser
Vi søker deg som
- liker rutinearbeid og samtidig er nysgjerrig og utviklingsorientert
- kan jobbe selvstendig og styre egen arbeidshverdag, samtidig som du samarbeider godt i team
- er serviceinnstilt, fleksibel, endringsvillig og tar initiativ
- er nøyaktig og ser oppgavene i en større sammenheng
- bidrar til et godt arbeidsmiljø
Personlig egnethet blir sterkt vektlagt.
Det er mange gode grunner til å jobbe i Arbeidstilsynet. Hos oss får du:
- stilling og lønn som rådgiver kode 1434 (kr 600 000 til kr 700 000) i Statens lønnsregulativ. Lønnsplassering etter kvalifikasjoner. I spesielle tilfeller kan stilling som seniorrådgiver kode 1364 (kr 670 000 til kr 870 000) vurderes.
- gunstig lån- og pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse
- https://www.spk.no
- gode ordninger og fordeler
- https://www.arbeidstilsynet.no/om-oss/ledige-stillinger/hva-tilbyr-vi-vare- ansatte
- meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- muligheter for å medvirke og påvirke egen arbeidshverdag
- hyggelige kolleger i et utviklende læringsmiljø
Viktig å vite før du søker
Som ansatt i Arbeidstilsynet kan du normalt ikke ha bierverv eller andre økonomiske interesser i virksomheter som er underlagt Arbeidstilsynets tilsyn.
Du kan be om unntak fra å bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må du begrunne i søknaden. Vi kontakter deg dersom du ikke får innvilget unntak.
Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen når du søker stillingen.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av papirer og vitnemål, og godkjenning fra NOKUT (http://www.nokut.no) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (hkdir.no).
Ikke nøl med å ta kontakt dersom du har spørsmål.
Kontaktperson for stillingen er fung. seksjonsleder Marit Kristin Berg Bjerknes: marit.kristin.berg.bjerknes@arbeidstilsynet.no, tlf. (Norge +47) 456 55 988.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
cd51073e-9739-45de-ae3f-e7e8ab3d033c
- Hentet fra
sap
- Referanse
778 30.09.2025