Rådgiver skoleskyss vedtak
Skoleskyss, Ruter As
Dronningens gate 40, 0154 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver skoleskyss
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 21. september
Ruter har ansvaret for å sikre ca. 30.000 skoleelever i sitt trafikkområde rett til gratis skoleskyss. Reisene foretas med vårt ordinære
rutetilbud, med skolebusslinjer eller med minibuss og taxi til 300 skoler i Akershus. Skoleskyssordningen administreres av Ruter på vegne
av Akershus fylkeskommune.
Elevenes søknader om skoleskyss avgjøres i tråd med opplæringslovens
bestemmelser og fylkets retningslinjer. Saksbehandlingen er underlagt
forvaltningsloven og bestemmelser om personvern.
Da en av våre gode kollegaer i avdelingen skal tilbake for å jobbe i skolen igjen, søker vi etter en rådgiver for å bidra til det viktige samfunnsoppdraget vi har. Du vil føle på et godt samhold og at du gjør en forskjell i hverdagen til mange skolebarn i vårt distrikt. Stillingen er fast på dagtid.
Arbeidsoppgaver
- Fatte vedtak om skoleskyss
- Veilede og informere kommuner, skoler, foresatte og elever om rettigheter ved skoleskyss
- Håndtere klagesaker
- Bidra til kontinuerlig forbedringsarbeid i teamet
- Bidra til samarbeid på tvers av avdelinger for å sikre god informasjonsflyt langs hele verdikjeden i skoleskyss
- Arbeidsoppgaver og ansvar kan endre seg, da vi nå har en pågående satsning for å utvikle kundeopplevelsen gjennom blant annet bedre digitale løsninger
Kvalifikasjoner
- Høyere relevant utdannelse – gjerne med juridiske fag eller andre utdannelser med forvaltningsrett
- Relevant erfaring innen saksbehandling
- Kunnskap om forvaltningsloven
- Grunnleggende kjennskap til juridisk metode
- Interesse for og forståelse av rettighetslovgivning
- Kjennskap til offentlighets- og opplæringsloven
Personlige egenskaper
Du vil nok lykkes best i stillingen hvis du kan sette deg raskt inn i varierte problemstillinger og være komfortabel med korte tidsfrister. Trives du med å ta initiativ og ta ansvar, er det en stor fordel. Gitt vårt arbeidsoppdrag med behandling av personsensitiv informasjon må du ha god arbeidsmoral og sette etikk og upartiskhet i høysetet. Vi ser etter deg som har en systematisk tilnærming, jobber strukturert og har gode samarbeidsevner. Du liker å veilede kunder både på telefon og i skriftlige kanaler og du uttrykker deg godt. Vårt arbeidsspråk er norsk. Du setter deg raskt inn i ulike systemer og digitale løsninger, og har lyst til å være med på den digitale transformasjonen vi skal gjennom de neste årene.
Du kjenner deg igjen i og kan jobbe ut fra våre verdier: Engasjert, hjelpsom og ansvarlig.
Vi tilbyr
- Et sterkt fagmiljø i et selskap med et særdeles viktig samfunnsoppdrag
- Kunnskapsrike og engasjerte kolleger med stor interesse for faget
- En unik mulighet til å bidra i spennende utvikling av kollektivtrafikken i hovedstadsregionen.
- Sentrale lokaler ved Jernbanetorget i Oslo
- Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstid, og mulighet for hjemmekontor
- Fri reise med T-bane, trikk, buss og båt i Oslo og Akershus iht. skatteregler.
I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten, i så fall vil vi kontakte kandidatene først. Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i noen av våre rekrutteringer.
Har du spørsmål til stillingen, ta gjerne kontakt med Tiril Friid-Hauglund, og lurer du på noe ang. selve prosessen kan du kontakte Kirsti Skogen (se kontaktinformasjon).
Kontaktinformasjon
Tiril Friid-Hauglund, Avdelingsleder Skoleskyss, 93035978, tiril.friid-hauglund@ruter.noKirsti Skogen, Senior HR-rådgiver, 93006750, kirsti.skogen@ruter.no
Arbeidssted
Dronningens gate 400154 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Ruter AsReferansenr.: 5012541056
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 21.09.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Ruters visjon er å skape bærekraftig bevegelsesfrihet i hovedstadsområdet. Det gjør vi ved å planlegge, videreutvikle, bestille og markedsføre et effektivt og miljøvennlig kollektivtrafikktilbud, samt ulike individtilpassede mobilitetsløsninger.
Vi er en viktig samfunnsaktør som bidrar til å gjøre hovedstadsområdet til et attraktivt område å bo, arbeide og feriere i. For å lykkes også i fremtiden utvikler vi nye løsninger og kundetjenester sammen med kundene.
Daglig foretas det mer enn én million reiser med Ruters tilbud, det tilsvarer 55 % av kollektivtrafikken i Norge.
Vi er over 500 faste ansatte som jobber i Ruter og i vårt datterselskap, TET Digital. Til sammen har vi en omsetning på ca 14 milliarder og holder til i Oslo sentrum. Ruter eies av Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune (40 %).
Vi er stolte av mangfoldet blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Inkludering er viktig for oss når vi skal utvikle tjenester som kan brukes av alle. Vi inviterer særlig deg med en funksjonsnedsettelse, deg som har hatt utfordringer med å komme deg inn på arbeidsmarkedet eller deg med innvandrerbakgrunn.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
cc43933d-5573-42cf-83cc-b5a6be80db6c
- Hentet fra
talentech
- Referanse
4c6388e354ac42b586009355f53427da