Rådgiver HMS og internkontroll
Administrasjon, Nedre Romerike brann- og redningsvesen IKS
Nordahl Bruns gate 10, 2004 Lillestrøm, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver HMS og internkontroll
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 27. oktober
Er du vår nye medarbeider? Brenner du for systematikk og etterlvelsels av kontinuerlig forbedring? Ønsker du å jobbe i et kunnskapsrikt miljø med et viktig samfunnsoppdrag? Nedre Romerike brann- og redningsvesen IKS (NRBR) søker en engasjert og handlekraftig rådgiverfor til vårt HMS og internkontroll område
Du får en sentral rolle i utviklingen av et trygt, helsefremmende og bærekraftig arbeidsmiljø. Stillingen kombinerer rådgivende funksjon med tydelig fag- og systemansvar. Du skal sikre at HMS- og kvalitetsarbeidet gjennomføres i tråd med myndighetskrav og NRBRs ambisiøse mål og visjon – ingen ansatte skal skades i tjenesten.
Vi holder for tiden til i midlertidige lokaler i Lillestrøm, da vi bygger om vår hovedbrannstasjon på Lørenskog. Fremtidig vil Lørenskog være hovedarbeidsplass
Arbeidsoppgaver
- Overordnet fag- og systemansvar for HMS og internkontroll
- Utarbeide og følge opp strategier og planer for HMS-arbeidet
- Samarbeid med bedriftshelsetjenesten og øvrige støttefunksjoner
- Lederstøtte knyttet til sykefravær og psykososialt arbeidsmiljø.
- Delta i arbeidsmiljøutvalget (AMU) og AKAN
- Bistå ledere og ansatte i risikohåndtering og HMS-arbeid, og bidra til utvikling av prosedyrer og sikkerhetsrutiner
- Følge opp avvik og bidra til kontinuerlig forbedring i vårt tjenesteapparat
- Opplæring og øvelser innen HMS og sikkerhet.
- Deltakelse i råd, utvalg og prosjekter (eksemepelvis byggeprosjekt og omstilling)
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning, gjerne innen HMS, risikostyring, organisasjon, miljø eller ledelse
- Dokumentert erfaring med systematisk HMS-arbeid og internkontroll
- Kjennskap til HMS-lovgivning, internkontrollforskriften og relevante standarder
- Erfaring med digitale HMS-systemer – gjerne Bliksund
- Erfaring med å lede prosesser og drive med opplæring
Personlige egenskaper
- Du trives med ansvar og viser høy grad av selvledelse og selvstendighet i utvikling og gjennomføring av HMS-arbeid
- Du bygger relasjoner, kommuniserer godt og fremmer samarbeid på tvers i organisasjonen
- Du er strukturert, løsningsorientert og trygg i rollen
- Du utrykker deg presist og tydelig, både muntlig og skriftlig
- Du må være fleksibel, endringsvillig og påregne endringer i organisering, arbeidsoppgaver og arbeidssted
Vi tilbyr
- Et godt arbeidsmiljø med dedikerte medarbeidere som jobber for brannsikkerhet og trygghet i samfunnet
- En stilling med stort faglig ansvar og bred kontaktflate
- Mulighet til å forme og videreutvikle HMS-arbeidet i en samfunnskritisk organisasjon
- Medlemskap i KLP som har en av landets beste pensjonsordninger
- Konkurransedyktige betingelser og fleksibilitet i arbeidshverdagen
- Fleksibel arbeidstid med god balanse mellom arbeid- og privatliv, med mulighet for hjemmekontor
- Tilgang på treningsrom og trening i arbeidstiden
Verdiene våre er tillit, respekt, fellesskap. Dette er verdier som skal gjenkjennes i oppgavene vi utfører for våre innbyggere, men også internt i arbeidshverdagen vår.
Som Rådgiver innefor HMS og internkontroll er du en nøkkelressurs for hele virksomheten, og skal samarbeide tett med brann- og redningssjef, avdelingssjefer, vernetjeneste og fagpersoner i alle ledd. Du vil utvikle, implementere og følge opp HMS-systemer og tiltak, og sørge for kontinuerlig forbedring innen HMS og internkontroll. Rollen gir stor påvirkningskraft, både strategisk og operasjonelt. Stillingene er organisatorisk plassert i administrasjonsavdelingen.
Vi benytter oss av Semac bakgrunnssjekk i våre rekrutteringsprosesser. Vi krever uttømmende politiattest og god vandel, jfr. brann- og eksplosjonsvernloven § 18. I følge offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Kontaktinformasjon
Monica Newman, Administrasjonssjef, 95417438, monica.newman@nrbr.noArbeidssted
Nordahl Bruns gate 102004 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Nedre Romerike brann- og redningsvesen IKSReferansenr.: 4974587213
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Nedre Romerike brann- og redningsvesen IKS (NRBR) er Norges sjette største brannvesen og dekker Lillestrøm, Rælingen, Lørenskog, Nittedal, Aurskog-Høland og Gjerdrum kommune.
NRBR skaper trygghet i samfunnet og jobber for å være landets mest brannsikre region. Ingen omkomne i brann, og ledende evne til livreddende innsats i akutte hendelser er vårt hovedmål.
Arbeidsplassene i NRBR skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile regionens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Kvinner oppfordres til å søke stillinger i operativ avdeling. Menn oppfordres til å søke stillinger i administrasjonen. NRBR legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom det er behov for det.
Se mer informasjon på www.nrbr.no
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
c65f3ecc-bed0-4b93-9ec0-7011b95bde35
- Hentet fra
talentech
- Referanse
dc15c52b62e749d5bafccf0e9d477ef3