Rådgiver
Samferdsel og logistikk, Ringerike kommune
Hensmoveien 19, 3516 Hønefoss
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 19. oktober
Ringeriksregionen er en region i vekst, noe som gir økt aktivitet på det kommunale veinettet i og rundt Hønefoss. Ringerike kommune forvalter nesten 300 km kommunal vei, gang- og sykkelvei, og søker deg med veifaglig kompetanse til å bidra i den viktige jobben med å forvalte og utvikle det kommunale veinettet.
Som rådgiver blir du en del av enheten Samferdsel og Logistikk under sektor Teknisk, kultur og idrett. Enheten har ansvar for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av kommunens infrastruktur.
Kontorplass er på Hensmoen nord for Hønefoss, sammen med en hyggelig liten gjeng på avdelingen Veiforvaltning, trafikk og logistikk, som også har ansvar for flåtestyring og lagerstyring for hele sektoren. I stillingen vil du jobbe tett med kommunens driftsavdeling og samarbeide med eksterne som utfører oppdrag på det kommunale veinettet.
Du vil få en variert og ansvarsfull rolle med bredt ansvar innen veifaget. Du vil ha kontakt med publikum, medier og politiske organer, samt bidra i saksfremlegg. I en liten avdeling får du både ansvar og innflytelse, og oppgavene kan til en viss grad tilpasses din kompetanse og erfaring.
Hvis du ønsker at arbeidet ditt skal ha samfunnsnyttig verdi, og vil være med på å forme hverdagen til mange innbyggere, er dette jobben for deg!
Arbeidsoppgaver
- delta i forvaltningen av kommunale veier og tilhørende elementer
- bidra i å planlegge vedlikehold og investeringer
- bidra i anbudsprosesser og gjennomføring av offentlige anskaffelser i samarbeid med kommunens Innkjøpsenhet
- delta i arbeidet med langsiktige planer, samt utarbeidelse av normer og rutiner
- bistå med trafikksikkerhetsarbeidet i kommunen
- gi veifaglige uttalelser knyttet til nabovarsler, reguleringsplaner og matrikkelregulering av veigrunn
- saksbehandling
- jobbe proaktivt med samhandling internt og eksternt
- bidra i digitalisering og utvikling av kommunens veinett
- bidra med flåtestyring og lagerstyring
- holde deg faglig oppdatert innen relevante områder
Arbeidsoppgavene kan endres etter behov.
Kvalifikasjoner
- Du har minimum 3-årig høgskole/universitetsutdanning innenfor relevante fagområder som anleggsteknikk, kommunalteknikk, arealplanlegging eller andre relevante fag. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Det er ønskelig at du har erfaring fra prosjektledelse.
- Det er en fordel om du har kunnskap om og gjerne erfaring fra arbeid med veibygging, veivedlikehold, gatelys og bruer.
- Du har interesse for og gjerne erfaring med digitale fagsystemer for veidrift/veiforvaltning.
- Du har gode norsk kunnskaper, både skriftlig og muntlig.
- Du har førerkort klasse B.
Personlige egenskaper
- Du tar initiativ, viser ansvar og er serviceinnstilt.
- Du jobber målrettet, strukturert og løsningsorientert.
- Du har god formidlings-, samarbeids - og gjennomføringsevne.
- Du har gode kommunikasjonsevner, både skriftlige og muntlige.
- Du jobber godt både selvstendig og i team, og bidrar positivt inn i arbeidsmiljøet.
Vi legger stor vekt på at du må være personlig egnet.
Vi tilbyr
Vi ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelse. Faste ansatte med fortrinnsrett som overtallig, ferdig attført eller som ønsker å øke sin stillingsprosent, oppfordres til å søke. Du må begrunne fortrinnsretten i søknaden.
Søkerlisten til stillingen er offentlig og tilgjengelig for de om ber om det (offentleglova § 25).
Du kan søke om å bli fritatt fra å stå på offentlig søkerliste. Dette må begrunnes og søkes om i det elektroniske søknadsskjema. Kravene er strenge. Om søknaden ikke blir innvilget, får du mulighet til å trekke deg fra prosessen.
Du må søke på stillingen elektronisk.
Kontaktinformasjon
Johan Johnsen, enhetsleder, 95899237Aina Botillen, avdelingsleder, +47 97029198
Arbeidssted
Hensmoveien 193516 HØNEFOSS
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Ringerike kommuneReferansenr.: 5019308357
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 19.10.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Aina Botillen
avdelingsleder
+47 97029198
Johan Johnsen
enhetsleder
95899237
Om bedriften
Visste du at Ringerike kommune ligger sentralt i Østlandsområdet, kun en times kjøring fra Oslo? Visste du at med fremtidens byggeplaner av ny vei og bane, så vil reisetiden til hovedstaden reduseres til cirka 35 minutter? Ringerike byr i tillegg på flott natur, historiske steder, landlig idyll, levende by og et rikt kulturliv.
Vi er regionens største arbeidsgiver, og vi er svært opptatt av å ta godt vare på våre ansatte. Du som ansatt er vår viktigste ressurs. Kommunens viktigste oppgave er å levere gode tjenester til våre innbyggere og vi er avhengig av deg for at vi skal lykkes med vårt oppdrag. Derfor er vi opptatt av å tiltrekke oss dyktige og kompetente personer innen mange fagområder. Vi ønsker at våre ansatte skal oppleve seg verdsatt og få muligheter til utvikling.
Les mer om Ringerike kommune som arbeidsgiver
Les mer om Ringerike kommune
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
c53304a2-db9a-48ca-970d-310637755aae
- Hentet fra
talentech
- Referanse
6e22f5a675cc4607935215ecc2d7b2b3