Enhetsleder hjemmebasert omsorg
Alvdal kommune Hjemmebasert omsorg
Solgløtt, Thorsheimveien 23, 2560 Alvdal
Om jobben
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest mandag 12. januar
Vi søker en tydelig og robust enhetsleder som trives med ansvar, endring og utvikling, og som ønsker å bidra til å skape gode og bærekraftige tjenester i hjemmebasert omsorg.
I Alvdal kommune får du som enhetsleder ansvar, tillit og handlingsrom. Kommunen kjennetegnes av korte beslutningslinjer, tydelig ledelsesstruktur og et nært samarbeid på tvers av enheter. Dette gir gode forutsetninger for å skape endring, bygge kultur og utvikle tjenester som betyr noe, både for innbyggere og medarbeidere.
Om enheten
Hjemmebasert omsorg (HBO) er en del av sektor helse og velferd og yter tjenester som helsetjenester i hjemmet, praktisk bistand, rehabilitering/ avlastning utenfor institusjon og trygghetsalarmer. Ambulerende vaktmester og dagtilbud for personer med demens ligger under HBO. Enheten betjener omsorgsboliger med bemanning. Enheten har ansatte som sammen med andre enheter ulike team, bl.a. et hukommelsesteam og et rehabiliteringsteam.
Enhetsleder har et overordnet resultat- og lederansvar for det som til enhver tid faller inn under sin enhet, både hva angår økonomi, personal og fag. Her viktigheten å se helheten på tjenesten og hvordan ting henger sammen.
Enhetsleder utgjør sammen med avdelingsleder enhetens ledergruppe. Enhetsleder sitter i ledergruppe sammen med de andre enhetslederne og kommunalsjef i helse og velferd. Enheten har ca. 18 årsverk, men til sammen er det opp mot 30 ansatte.
Kommunen er organisert etter en 3- nivåmodell, med kommunedirektør, kommunalsjef for sektor helse og velferd, og en kommunalsjef for oppvekst og samfunn.
Stillingsbeskrivelse- /arbeidsoppgaver
- Helhetlig resultatansvar for fag, personal og økonomi innen enheten.
- Skape tydelig struktur, forutsigbarhet og felles retning i en kompleks driftshverdag
- Lede endringsarbeid og sikre god gjennomføring av politiske vedtak og fastsatte mål
- Sikre tydelige roller, felles arbeidsformer og praksis i tråd med gjeldende krav og forventninger, samt bidra til å utvikle Alvdal kommune utenfor egen enhet.
Krav til kompetanse
Vi søker etter en person som;
- har minimum 3 års relevant høyere utdanning på høgskole- eller universitetsnivå
- har erfaring innen ledelse, personalforvaltning og økonomioppfølging
- har erfaring med å lede endringsprosesser og omstillingsarbeid
- har kunnskap/erfaring fra offentlig forvaltning
- har dokumenterte resultater fra tidligere ledelsesfunksjoner
- har grunnleggende IKT- kunnskaper, samt kunnskap om, eller interesse for velferdsteknologi
- det er en fordel å ha kunnskap om og interesse for turnusordninger og systemer
Personlige egenskaper
Vi søker etter en person som
- har en systematisk/strategisk tilnærming til drift og utviklingsarbeid
- kommuniserer godt og har gode evner til samarbeid og motivasjon
- er trygg i lederrollen og står stødig i krevende situasjoner
- har gjennomføringskraft og evne til å følge opp beslutninger over tid
- bidrar aktivt til å bygge en sunn, profesjonell og inkluderende arbeidskultur
- er helhetsorientert og rollebevisst
- har forankring i kommunens grunnverdier: Respekt, medvirkning og lojalitet
- personlig egnethet blir tillagt vekt ved ansettelse i Alvdal kommune
Vi tilbyr
En spennende lederstilling med store påvirkningsmuligheter, der du som leder gis anledning til å utvikle eldreomsorgen i kommunen.
Et dyktig kollegium og lederteam.
En veldreven organisasjon med verdiene respekt, medvirkning og lojalitet.
Lønn etter avtale og gode pensjonsordninger.
Det er 6 måneders prøvetid i stillinger i Alvdal kommune. Intervju gjennomføres. Politiattest (maks 3 måneder gammel) må framlegges før tiltredelse. Søkere som vil reservere seg fra offentlig søkerliste, må begrunne dette. Opplysninger kan likevel offentliggjøres iht. offentlighetsloven § 25. Søkeren varsles dersom reservasjon ikke innvilges.
Vi ønsker ikke kontakt med annonseselgere/rekrutteringsbyråer.NB: Søkere må aldri oppgi BankID-informasjon i søknadsprosessen. Dersom du du blir spurt om dette, er det et svindelforsøk.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
c448a67a-1c69-44a0-9963-0f5dfda616eb
- Sist endret
18. desember 2025
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3576401_194099_no
Lignende annonser
Avdelingsleder
Arbeidsgiver
Ringebu Kommune Terapeutisk Enhet
Sted
Ringebu, Innlandet
Helsefagarbeider i hjemmetjenesten
Arbeidsgiver
Ringebu Kommune Hjemmetjenesten Ringebu
Sted
Ringebu, Innlandet
Arbeidsgiver
Ringebu Kommune Tilrettelagte Tjenester Bolig
Sted
Innlandet, Ringebu