Plattformarkitekt
Statens vegvesen
Doktor Hansteins gate 9, 3044 Drammen, Dronningens gate 19, 1530 Moss
Om jobben
- Stillingstittel
- Plattformarkitekt
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest mandag 5. januar
Om stillingen
Har du erfaring med utvikling og/eller arkitektur i ServiceNow - og ønsker å ta ansvar for plattformens felleskomponenter (Core)? Som plattformarkitekt blir du vårt teknologiske fyrtårn, en pådriver for helhetlig teknologi og bidrar til å videreutvikle plattformen som støtter vårt samfunnsoppdrag.
Du blir en del av et voksende ServiceNow-team på 22 engasjerte medarbeidere, med stor takhøyde, fokus på trivsel og kompetansebygging. Vi jobber bredt med Customer Service Management (CSM), IT Service Management (ITSM) og Human Resource Service Delivery (HRSD), og bygger nå også nye løsninger på Strategic Portfolio Management (SPM) og andre moduler for å støtte opp under samfunnsoppdraget vårt.
Kontorsted for stillingen er Drammen eller Moss. For kandidater med relevant erfaring og kompetanse kan vi også vurdere andre kontorsteder, med unntak av Oslo. Ta kontakt, så finner vi sammen ut hva som passer best for deg.
Hva skal du gjøre?
- Jobbe tett med plattformen og samarbeide med produkteiere for å forstå deres behov og synliggjøre mulighetene i ServiceNow
- Ta initiativ til forbedringer og tilpasninger av løsningen
- Håndtere 2. linje-hendelser og bistå med oppgraderingsprosesser
- Holde deg oppdatert på de nyeste trender i ServiceNow, spesielt innen din portefølje
- Utføre enkelte administrative oppgaver knyttet til plattformen
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Hos oss får du mange muligheter gjennom å bli en del av en landsdekkende, solid og viktig virksomhet. Samtidig er det også opp til deg å bidra til bevegelse og kontinuerlig utvikling – både for deg selv og for oss.
Vi jobber for alle – for deg og meg – og har en reell påvirkning på folks hverdag. Du får ansvarsfulle oppgaver og mulighet til faglig og personlig utvikling. Vi tar godt imot deg i et godt arbeidsmiljø over hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- Fleksitid og avspasering – vi vet at balansen mellom arbeid og fritid er viktig, og vi tilbyr fleksible arbeidstider.
- God pensjonsordning og lån – trygg fremtid med gode pensjonsordninger og gunstige lån.
- Trening i arbeidstida – muligheter for trening i arbeidstiden eller støtte til treningsaktiviteter.
- Faglig påfyll – mange muligheter for kurs og videreutdanning.
- Mer om ansattgoder og andre fordeler på våre nettsider: Ansattgoder | Statens vegvesen
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Kvalifikasjonskrav
Du må ha:- Relevant høyere utdanning fra høyskole/universitet, minimum 3 år. Omfattende og relevant erfaring innenfor de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Minimum 2 års erfaring som arkitekt/utvikler i ServiceNow
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk, da det er arbeidsspråket vårt
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på engelsk
- Erfaring som teknisk arkitekt, funksjonell arkitekt eller plattformarkitekt i ServiceNow
- Erfaring med å jobbe i grenseflaten mellom fag og system
- ServiceNow Certified System Administrator (CSA), CAD og/eller ServiceNow implementeringssertifisering (CIS)
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR: Godkjenning av utenlandsk utdanning – jobb i Norge | HK-dir
Vi vektlegger motivasjon og engasjement for stillingen og vårt samfunnsoppdrag.
Personlige egenskaper:
Du er positiv, løsningsorientert og strukturert - og trives både i samarbeid og med selvstendig arbeid. Du holder deg faglig oppdatert og deler kunnskap med andre. Siden satsingen vår er i støpeskjeen og Statens vegvesen er i endring generelt, så er det en fordel at du er fleksibel, liker
tempo og ønsker å bidra til å bygge opp vårt ServiceNow-miljø i Statens vegvesen.
Som ansatt i Statens vegvesen er det dessuten viktig at du er sikkerhetsmessig skikket og har god dømmekraft, pålitelighet og lojalitet.
Om søknadsprosessen
Krav til søknadenVi har gjort det enklere for deg! I stedet for et tradisjonelt søknadsbrev, ber vi deg svare på noen relevante spørsmål. Husk å fylle ut feltene for "Utdannelse" og "Arbeidserfaring", og last opp dine vitnemål og eventuelle attester. Dette hjelper oss med å få et godt bilde av din bakgrunn og kvalifikasjoner.
Tester og bakgrunnssjekkFor å sikre at vi finner den beste kandidaten, kan vi bruke arbeidspsykologiske tester som en del av vår rekrutteringsprosess. Testene gir verdifull innsikt i dine egenskaper og ferdigheter, og bidrar til en rettferdig og objektiv vurdering.
Som en del av rekrutteringsprosessen gjennomfører vi bakgrunnssjekk i samarbeid med en ekstern leverandør. Bakgrunnssjekk skjer alltid med kandidatens samtykke, og ansettelse forutsetter godkjent bakgrunnssjekk.
Positiv særbehandlingVi i Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker å skape en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Hvis du har en funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil du få mulighet for positiv særbehandling.
Søkerlista er offentligDersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du begrunne dette. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke kan imøtekomme ønsket ditt.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Statens vegvesen er hjertet i Norges veisektor, og vi jobber hver dag for å sikre et effektivt, trygt og helhetlig transportsystem. Som den største aktøren innen veitransport i Norge, har vi ansvaret for riks- og europaveiene, samt sikkerheten til alle som ferdes langs veien. Vårt oppdrag er å planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde denne kritiske infrastrukturen.
Vi utvikler regelverk og standarder som gjelder for alle veieiere i Norge, og gjennom vårt arbeid med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og digitale tjenester, sørger vi for at både folk og næringsliv har tilgang til enkle, effektive, trygge og miljøvennlige transportmuligheter.
Statens vegvesen består av to forvaltningsnivåer - et direktorat og seks landsdekkende divisjoner, som sammen jobber for å gjøre veiene våre bedre for alle.
Divisjon IT har et helhetlig ansvar for at all digitalisering i Vegvesenet gjøres fremtidsrettet, smidig og sikkert på tvers av etatens fagområder. Divisjonen ivaretar utvikling av etatens digitale kanaler og tjenester, er partner for fagsiden og en pådriver for innovasjon og utvikling av nye, brukervennlige løsninger. Vi støtter fagsiden fra idè til realisering, med smidige prosjekter og leveranser. Divisjonen har over 450 medarbeidere over hele landet, med hovedkontor i Drammen.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
c42d769a-0efb-4918-b1cd-496fcc001701
- Sist endret
15. desember 2025
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10273757
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Statens vegvesen
Sted
Drammen, Moss
Arbeidsgiver
Statens vegvesen
Sted
Drammen, Moss, Bergen, Trondheim
Arbeidsgiver
Statens vegvesen
Sted
Bergen, Stavanger, Drammen, Leikanger, Skien