Kommunalt ansatt fastlege med oppgaver ved fastlegekontor og i sykehjem
Forebyggende tjenester, Lier kommune
Lier, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Kommunalt ansatt fastlege med oppgaver på sykehjem
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 15. oktober
Vil du jobbe med kompleks medisin i et fagmiljø der tverrfaglig samarbeid, klinisk skjønn og digitale løsninger står sentralt?
Avdeling Legetjenester i Lier kommune er under etablering, og vi ønsker å ansette en ny kollega som vil få ansvar for egen pasientliste ved kommunalt fastlegekontor, samt oppgaver ved sykehjem.
Lier kommune har tre sykehjem. Vårt mål er å sikre best mulig livskvalitet for pasientene, og vi søker en lege som er faglig trygg, stabil og strukturert – samtidig som du er fleksibel og tilpasningsdyktig i møte med skiftende behov.
Lierlegene er et kommunalt organisert legekontor som tilbyr ordinær fastlegepraksis i kombinasjon med andre allmennmedisinske oppgaver. Det kommunale fastlegekontoret har vært i drift i to år, og det er i dag to fastleger ved Lierlegene. Vi etablerer nå en tredje fastlegeavtale, som er en null-liste med listetak på 500 pasienter.
Stillingen byr på spennende og varierte utfordringer, og du vil få mulighet til å bidra til et godt faglig miljø, kollegialt fellesskap og god pasientbehandling.
Lier kommune har etablert ALIS-utdanningsstillinger, hvor hele spesialiseringen – med unntak av seks måneder i sykehus – kan gjennomføres i én og samme stilling.
Arbeidsoppgaver
Oppgavene tilpasses behov og kapasitet underveis i utviklingen av avdeling Legetjenester. Følgende opplisting er derfor ikke uttømmende, og variasjoner kan forekomme:
- Fastlegeavtale. Fastlegen forventes å levere fastlegetjenester til sine listeinnbyggere og samarbeide med andre instanser i henhold til fastlegeforskriften og annet gjeldene lovverk (statsavtalen, ASA4310, SFS2305, helsepersonelloven m.fl) Vi anslår at arbeidsfordelingen vil være ca. 50 % fastlegeoppgaver og 50 % oppgaver på sykehjem. Endringer i oppgavefordelingen må påregnes etter behov.
- Diagnostikk, utredning og behandling av pasienter ved sykehjem
- Kartlegging av skrøpelighet, samtykkekompetanse, symptomlindring og vurdering av behandlingsmål
- Tett samarbeid med sykepleiere, helsefagarbeidere og øvrig helsepersonell
- Oppfølging av pårørende, ofte i krisesituasjoner, med god kommunikasjon og etisk refleksjon
- Klinisk beslutningstaking i en travel og faglig utfordrende hverdag
- Samarbeid med fastleger, spesialisthelsetjenesten og kommunale tjenester
- Veiledning og supervisjon av kolleger under utdanning, deltagelse i kvalitetsarbeid og internundervisning
- Fastlege plikter å delta i interkommunal legevakt, hvor Drammen kommune er vertskommune. Legevakt inngår ikke i ordinær arbeidstid, jfr. SFS 2305, § 3.2.
- Deltagelse i kommunens Allmennlegeutvalg (ALU) og annet kollegialt og faglig samarbeid med kommunens øvrige fastleger
Kvalifikasjoner
- Norsk autorisasjon med full refusjonsrett
- Gjennomført LIS1 eller turnustjeneste etter gammel ordning
- Spesialistgodkjenning i allmennmedisin, være under spesialisering eller være godkjent allmennlege etter gammel ordning. Forskrift om kompetansekrav for leger i den kommunale helse- og omsorgstjenesten gjeldende fom. 01.03.2017.
- Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig (tilsvarende B2 eller bedre)
- Gode evner til kommunikasjon med pasienter, pårørende, kolleger og ledere
- Interesse for, og evne til, god samhandling med øvrig kommunalt helsevesen, NAV, spesialisthelsetjenesten og andre aktører
- Erfaring fra allmennmedisin og god kjennskap til norsk helsevesen vil bli vektlagt
- Interesse for kvalitetsarbeid og kontinuerlig forbedring av pasientbehandling
- Interesse for og evne til å ta i bruk digitale verktøy i arbeidshverdagen for å effektivisere pasientbehandling og samhandling
- Flerspråklighet teller positivt
- Politiattest ikke eldre enn 3 mnd må fremlegges før signering av kontrakt
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Interesse for allmennmedisin og forebyggende arbeid
- Har sterk interesse for sykehjemsmedisin og helhetlig pasientbehandling
- Interesse for migrasjonshelse og samfunnets sårbare grupper
- Evne til å jobbe selvstendig, men også gode samarbeidsevner
- God evne til å se sin rolle som en del av et større helsevesen
- Fleksibel, strukturert og pålitelig
- Resultatorientert og med høye standarder for kvalitet
- Gode samarbeidsevner med kolleger, ledere og samarbeidende personell
- Glød og interesse for å utvikle nye tjenester
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- 100% fast stilling med varierte legeoppgaver, inkludert fastlegeansvar
- ALIS-spesialiseringsløp med utdanningsplan for ALIS, veiledning og fri med lønn til nødvendige kurs/læringsaktiviteter
- Faglig og kollegialt nettverk med andre kommunale leger, samt ALIS i kommunen
- Faglig og kollegialt samarbeid med kommunens øvrige fastleger
- Spesialister i allmennmedisin kan få veilederansvar for ALIS og LIS1
- Lønn etter avtale og i henhold til kvalifikasjoner
- Gode velferdsordninger
For ALIS
Lier kommune er registrert utdanningsvirksomhet. For ALIS legges til rette for spesialiseringsløp mot allmennmedisin, inklusive permisjon til institusjonstjeneste. Dersom kandidat er i ny spesialiseringsordning, vil vedkommende tilbys ALIS-avtale ved oppstart med økonomisk tilskudd til utdanningen (fri med lønn til gjennomføring av læringsaktiviteter, veiledning etc, dekning av kursavgift m.m.). Individuell utdanningsplan utarbeides og revideres jevnlig i samarbeid mellom ALIS og kommunen. Kommunen har et aktivt ALIS-nettverk med jevnlige møter.
Øvrig
Lier kommune har godt samarbeid med sine fastleger. Det er for tiden 29 fastlegeavtaler i kommunen fordelt på 7 legekontor, hvorav ett kontor er kommunalt (Lierlegene) og de øvrige er næringsdrevne. I den aktuelle stillingen er fastlegen ansatt i kommunen. Det avholdes ALU 3 ganger i året og det er godt oppmøte og godt samarbeidsklima.
Arbeidsplassene i Lier kommune skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Lier kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
I Lier kommune må alle som skal arbeide med barn, unge og funksjonshemmede eller i helse og omsorg, fremvise tilfredsstillende politiattest før tiltredelse. Denne fremvises ved tilbud om ansettelse og skal ikke legges ved søknaden.
HPR-nummer oppgis i søknaden.
I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Gyldig arbeids- og oppholdstillatelse.
Kontaktinformasjon
Natalia Sakhan Fjeldheim, Avdelingsleder, +47 93071690Arbeidssted
Stokkeveien 43400 Lier
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lier kommuneReferansenr.: 5018633663
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 15.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Natalia Sakhan Fjeldheim
Avdelingsleder
+47 93071690
Om bedriften
Sentralt beliggende på Østlandet, mellom Asker og Drammen, finner du grønne Lier med 28 000 innbyggere. Vi er en innovativ og fremoverlent kommune med mange spennende utviklingsprosjekter. Her er det stor tilflytting, gode oppvekstvilkår og flotte rekreasjonsområder. Lier kommune har 2000 medarbeidere som yter et vidt spekter av tjenester med høy kvalitet. Vi ønsker å rekruttere og beholde dyktige og motiverte medarbeidere med sikte på å utvikle gode velferdstjenester til innbyggerne over tid.
Følg oss på Facebook og se hvordan vi jobber!
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
c3f37597-3175-4083-989a-a9fc6d34e58a
- Hentet fra
talentech
- Referanse
6f77a951b5cb4a92a2585c70cf0d3388