Bli en nøkkelperson i fremtidens sykehjemsmedisin
Kristiansund kommune Legetjenester
Bytesteinen 3, 6517 Kristiansund N, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Sykehjemslege
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 13. oktober
Har du interesse for sykehjemsmedisin og vil bidra med din kompetanse for å sikre gode legetjenester til kommunens innbyggere som bor på sykehjem?
Vi har nå ledig 100 % fast stilling som sykehjemslege i Kristiansund kommune. Stillingen er per tiden plassert i enhet Legetjenester, med hovedarbeidsplass og kontorsted ved Bergan sykehjem.
Som sykehjemslege får du en unik mulighet til å kombinere faglig bredde med helhetlig pasientomsorg. Du blir en sentral del av et tverrfaglig miljø der din kompetanse virkelig gjør en forskjell – både for pasientene og for utviklingen av tjenesten.
Enhet for legetjenester
Enheten er en av hjørnesteinene i Kristiansund kommunes helse- og omsorgssektor. Våre tjenester er organisert i fem avdelinger og består av interkommunal legevakt, fastlegeordning og LIS1-leger, kommunale legetjenester, regionalt responssenter og kommunepsykologer.
Som sykehjemslege vil du være tilknyttet avdeling for kommunale legetjenester. Avdelingen har 3,2 årsverk og leverer legetjenester til 4 sykehjem og 1 helsehus.
Arbeidsområder
I denne stillingen vil du ha hovedansvar for beboere ved Bergan sykehjem og Barmanhaugen sykehjem. Det må påregnes bistand til kollegaer på andre lokasjoner ved behov. Dine kjerneoppgaver vil være...
- undersøkelse, diagnostikk, behandling og oppfølging av den enkelte pasient innen alle pasientkategorier ved helsehus- og sykehjem
- pårørendesamtaler
- koordinering og samhandling med internt og eksternt tjenesteapparat
- deltakelse i fag- og kvalitetsutvikling i samarbeid med øvrige sykehjemsleger og annet helsepersonell
- gi kollegastøtte og veiledning til leger under spesialisering (LIS) og medisinstudenter
Som sykehjemslege må du ha
- norsk autorisasjon som lege og godkjent LIS1
- erfaring fra allmennmedisin, spesialisthelsetjeneste eller utredning/behandling i institusjon
- gode formidlingsevner i norsk, skriftlig og muntlig
- gode digitale ferdigheter
Som person ønsker vi at du
- har et sterkt pasientfokus og brenner for å skape trygghet og kvalitet i pasientbehandlingen
- arbeider strukturert og pålitelig, samtidig som du håndterer en variert hverdag med ro og oversikt
- evner å balansere selvstendig arbeid med samarbeid i tverrfaglige team
- ser løsninger der andre ser utfordringer, og viser fleksibilitet når det trengs
- er en kunnskapsrik og raus kollega som gjerne deler erfaringer og veileder andre
- bidrar til et arbeidsmiljø preget av faglig engasjement, trivsel og humor
Vi tilbyr
- en meningsfull og givende arbeidshverdag der du får følge pasientene tett og bidra til økt livskvalitet i livets siste fase
- en arbeidsplass med engasjerte og faglig dyktige kollegaer som bidrar aktivt til et sosialt og trivelig arbeidsmiljø
- kompetanseutvikling gjennom tverrfaglig samarbeid med andre interne tjenester og faggrupper
- offentlig tjenestepensjon i KLP. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Les mer om pensjonsordningen som gjelder for deg på KLP sine hjemmesider ved å trykke på vedlagte lenke: KLP
Øvrige vilkår
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Du kan lese mer om fortrinnsrett på Kristiansund kommune sine hjemmesider ved å trykke på vedlagt lenke: Gjør du fortrinnsretten din gjeldende?
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.
Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
NB! Når du er i en søknadsprosess anbefaler vi deg å følge med på e-post, inkludert søppelpost.Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Gunn Anita Gjøvik
Enhetsleder, Legetjenester
+47 92 48 51 33
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
c3663885-e5db-4c23-84dc-9a3698c710a9
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3545877_231991_no