Vi trenger en dyktig kommunikasjonsrådgiver som har erfaring med både presse og sosiale medier
Skatteetaten, Skattedirektoratet
Fredrik Selmers vei 4, 0663 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver, kommunikasjon
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Arbeidssted
Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest fredag 7. november
I Skattedirektoratets kommunikasjonsavdeling har vi det overordnede ansvaret for kommunikasjon i Skatteetaten. Medarbeiderne i avdelingen håndterer både intern og ekstern kommunikasjon og har ansvar for nettsider og andre kanaler. Nå ser vi etter en ny rådgiver til presseteamet som skal bidra til å ivareta og videreutvikle vår mediehåndtering og synlighet i en stadig mer kompleks medievirkelighet.
Vi ser etter deg som har noen års erfaring fra kommunikasjonsfaget og som kan vise til arbeid både med tradisjonelt pressearbeid og strategisk bruk av sosiale medier.
Du får en viktig rolle i Skatteetatens presseteam, og skal både bidra til å utvikle vårt arbeid med egne og andres sosiale mediekanaler og til å håndtere daglig kontakt med pressen. Det medfører å være del av pressevakt-teamet i turnus.
Du vil jobbe tett med fagmiljøer i hele etaten og være med på å formidle viktige budskap til befolkningen. Vi ser etter deg som har noen års erfaring fra journalistikk og/eller mediearbeid i kommunikasjonsavdelinger, og som har god forståelse for hvordan sosiale medier og nye kanaler kan brukes strategisk og effektivt.
Hva går jobben ut på?
- svare på mediehenvendelser og bidra til god mediehåndtering innen områder med høy kompleksitet
- utarbeide pressemeldinger, medieinnhold og budskap
- rådgivning og støtte til ledere og fagmiljøer i mediekontakt og medieinnsalg
- bidra til strategisk og operativ bruk av sosiale medier, både egne og andres kanaler
- være med på å utvikle og forbedre Skatteetatens pressearbeid og synlighet
- du blir en del av Kommunikasjonsavdelingens presseteam, og rapporterer til pressesjef
- du er en viktig del av et stort kommunikasjonsmiljø hvor presseseksjonen har et ansvar for samhandling og involvering av kommunikasjonsstaber i alle divisjoner
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Vi ser etter deg som har
- relevant utdanning på masternivå, gjerne innen journalistikk, kommunikasjon eller samfunnsfag. Utenlandske grader må være godkjent av NOKUT/HK-dir. Relevant erfaring kan i spesielle tilfeller veie opp for kravet om utdanning på masternivå
- noen års erfaring fra kommunikasjonsarbeid
- det er fordel med erfaring med mediehåndtering, eventuelt journalistisk arbeid, med forståelse for medienes prosesser
- erfaring med strategisk og operativ bruk av sosiale medier og innsikt i nye kanaler og trender
- svært god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk
- det er en fordel om du har kjennskap til offentlig sektor og/eller store og sammensatte organisasjoner
Hva ser vi etter hos deg?
Vi ser etter deg som
- er samfunnsengasjert og har god rolleforståelse
- har høy arbeidskapasitet og trives med høyt tempo
- er strukturert, løsningsorientert og har gode samarbeidsevner
- kan vise god innsikt i hvordan mediebildet utvikler seg i en tid med mer fragmentert innhold og ulik mediebruk hos ulike målgrupper
- kan lede prosesser på tvers av fagområder og enheter
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som rådgiver, med en årslønn mellom 650 000 og 750 000 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kandidater kan vi vurdere å gi noe høyere lønn enn dette.
Verdt å merke seg før du søker
Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev. Når du søker, leverer du en beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort tidligere som gjør deg kvalifisert til jobben. Ta med hvilke oppgaver og fagområder du har hatt ansvar for, og hvilke resultater du har oppnådd. Legg gjerne ved vitnemål og relevante attester.
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi gjør oppmerksom på at det vil bli gitt en evnetest mellom 1. og 2. gangs intervju i denne prosessen, og at vi vil be om eksempler på publiserte tekster eller annet publisert arbeid.Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Kontaktinformasjon
Christer Gilje, seksjonssjef, 95237128Arbeidssted
Fredrik Selmers vei 40663 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 5022888624
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Christer Gilje
seksjonssjef
95237128
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
c0a24655-8afe-41e8-9d07-06ea69c98bd2
- Hentet fra
talentech
- Referanse
0225efe4eb7045adb87dfc800163e22a
Lignende annonser
Vi søker erfaren kommunikasjonsrådgiver
Arbeidsgiver
Informasjonsforvaltning, kommunikasjonsstab
Sted
Oslo
Erfaren jurist innenfor storbedriftssegmentet
Arbeidsgiver
Skatteetaten
Sted
Sandvika
Kommunikasjonsrådgiver
Arbeidsgiver
Seksjon for samfunnskontakt, Nav
Sted
Oslo