Vil du jobbe med anskaffelser sammen med oss i Arbeidstilsynet?
Arbeidstilsynet
7012 Trondheim, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 17. september
Vil du jobbe med anskaffelser sammen med oss i Arbeidstilsynet?
Seksjon for økonomi og eiendom er en av seks seksjoner som er underlagt avdeling for IT og administrasjon. Seksjonen består av 16 medarbeidere som sitter spredd over hele landet. Seksjonen har ansvar for oppgaver innenfor økonomi, regnskap, offentlige anskaffelser/innkjøp og eiendomsforvaltning for etaten og skal legge til rette for effektive støttetjenester med god kvalitet. Du vil bli en del av et team på tre medarbeidere som har kontorplass både i Trondheim og Tønsberg.
Vi benytter oss i stor grad av DFØs veiledere og maler ved håndtering av anskaffelser. Vi er tilknyttet de fleste statlige fellesavtaler, men har også en god del egne rammeavtaler og anskaffelser innenfor feltene konsulenttjenester, IKT, IT-systemer, leasing, arbeidsklær, m.m. Vårt sak- og arkivsystem er Elements og vi i benytter KGV (eu-supply) fra Mercel til å gjennomføre anbudskonkurranser, og KAV for kontraktsoppfølging.
Vi har ledig vikariat med varighet på 1 år med arbeidssted Trondheim. Vi ønsker medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring, bakgrunn, fagkombinasjoner og perspektiver. Det gir et mangfoldig arbeidsmiljø som setter oss i bedre stand til å løse oppgavene. Har du i perioder vært uten arbeid, utdanning eller opplæring er du også velkommen til å søke jobb hos oss. Vi tilrettelegger arbeidsplassen dersom du har behov for det.
Arbeidsoppgaver
Du må ha
Det er ønskelig om du også har erfaring fra et eller flere av de følgende områder
Vi ser etter deg som
Personlig egnethet blir tillagt stor vekt, og det vil bli tatt hensyn til hvordan ny medarbeider kan komplettere de øvrige medarbeiderne i seksjonen.
Det er mange gode grunner til å jobbe i Arbeidstilsynet. Hos oss får du
Viktig å vite før du søker
Som ansatt i Arbeidstilsynet kan du normalt ikke ha bierverv eller andre økonomiske interesser i virksomheter som er underlagt Arbeidstilsynets tilsyn.
Du kan be om unntak fra å bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må du begrunne i søknaden. Vi kontakter deg dersom du ikke får innvilget unntak.
Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen når du søker stillingen. Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av papirer og vitnemål, og godkjenning fra NOKUT (http://www.nokut.no) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (hkdir.no).
Ikke nøl med å ta kontakt dersom du har spørsmål. Kontaktperson er
Heidi Vibeke Gladsøy HEIDI.GLADSOY@ARBEIDSTILSYNET.NO (Norge +47) 90067803
Seksjon for økonomi og eiendom er en av seks seksjoner som er underlagt avdeling for IT og administrasjon. Seksjonen består av 16 medarbeidere som sitter spredd over hele landet. Seksjonen har ansvar for oppgaver innenfor økonomi, regnskap, offentlige anskaffelser/innkjøp og eiendomsforvaltning for etaten og skal legge til rette for effektive støttetjenester med god kvalitet. Du vil bli en del av et team på tre medarbeidere som har kontorplass både i Trondheim og Tønsberg.
Vi benytter oss i stor grad av DFØs veiledere og maler ved håndtering av anskaffelser. Vi er tilknyttet de fleste statlige fellesavtaler, men har også en god del egne rammeavtaler og anskaffelser innenfor feltene konsulenttjenester, IKT, IT-systemer, leasing, arbeidsklær, m.m. Vårt sak- og arkivsystem er Elements og vi i benytter KGV (eu-supply) fra Mercel til å gjennomføre anbudskonkurranser, og KAV for kontraktsoppfølging.
Vi har ledig vikariat med varighet på 1 år med arbeidssted Trondheim. Vi ønsker medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring, bakgrunn, fagkombinasjoner og perspektiver. Det gir et mangfoldig arbeidsmiljø som setter oss i bedre stand til å løse oppgavene. Har du i perioder vært uten arbeid, utdanning eller opplæring er du også velkommen til å søke jobb hos oss. Vi tilrettelegger arbeidsplassen dersom du har behov for det.
Arbeidsoppgaver
- være en del av team som jobber med innkjøp og anskaffelser
- rådgivning innen anskaffelser og kontraktoppfølging til organisasjonen
- oppfølging av inngåtte avtaler, rammeavtaler og leverandører i samarbeid med avtaleansvarlige og innkjøpere
- gjennomføre innkjøp/avrop mot rammeavtaler basert på innmeldte behov fra ansatte og sørge for at gjeldende lover, regler og retningslinjer blir overholdt
- sikre at anskaffelser og kontraktsoppfølging gjennomføres og etterleves i tråd med lov og forskrift om offentlige anskaffelser og i tillegg er i henhold til interne rutiner
- kontroll og behandling av faktura
- bidra til videreutvikling og forbedringer av rutiner, prosedyrer og malverk på anskaffelsesområdet
- andre oppgaver kan tillegges stillingen ved behov
Du må ha
- utdanning fra universitets- eller høgskole, minimum tilsvarende bachelor. Relevant erfaring innen en eller flere av fagområdene innkjøp, logistikk, økonomi eller forretningsjus kan kompensere for deler av utdanningskravet
- god kunnskap til og erfaring innen regelverket for offentlige anskaffelser
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Det er ønskelig om du også har erfaring fra et eller flere av de følgende områder
- kontraktimplementering, -forvaltning samt leverandør-oppfølging
- effektiv bruk av IT verktøy, herunder administrative systemer som Elements, Office365 og Teams; og innkjøpssystemer som Mercell KGV og KAV
- arbeid med rammeavtaler og komplekse enkeltanskaffelser
- forhandlinger i forbindelse med anskaffelser
- offentlig forvaltning
Vi ser etter deg som
- er i stand til selvstendig å planlegge, gjennomføre og følge opp anskaffelser
- har stor arbeidskapasitet og kan jobbe med flere saker samtidig
- har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- er strukturert og løsningsorientert
- er initiativrik, utviklingsorientert og med interesse for bruk av digitale løsninger
- er analytisk, god til å sammenstille og analysere data og informasjon
Personlig egnethet blir tillagt stor vekt, og det vil bli tatt hensyn til hvordan ny medarbeider kan komplettere de øvrige medarbeiderne i seksjonen.
Det er mange gode grunner til å jobbe i Arbeidstilsynet. Hos oss får du
- lønn etter Statens lønnsregulativ som rådgiver kode 1434 (kr. 600 000 - 700 000)
- lån- og pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse: https://www.spk.no
- gode ordninger: https://www.arbeidstilsynet.no/om-oss/ledige-stillinger/hva-tilbyr-vi-vare-ansatte
- meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- muligheter for å medvirke og påvirke egen arbeidshverdag
- hyggelige kolleger i et utviklende læringsmiljø
Viktig å vite før du søker
Som ansatt i Arbeidstilsynet kan du normalt ikke ha bierverv eller andre økonomiske interesser i virksomheter som er underlagt Arbeidstilsynets tilsyn.
Du kan be om unntak fra å bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må du begrunne i søknaden. Vi kontakter deg dersom du ikke får innvilget unntak.
Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen når du søker stillingen. Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av papirer og vitnemål, og godkjenning fra NOKUT (http://www.nokut.no) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (hkdir.no).
Ikke nøl med å ta kontakt dersom du har spørsmål. Kontaktperson er
Heidi Vibeke Gladsøy HEIDI.GLADSOY@ARBEIDSTILSYNET.NO (Norge +47) 90067803
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
be59e483-1579-4f8e-a3cb-bd1f414f712e
- Hentet fra
sap
- Referanse
1960TCKN - 758 17.09.2025