Avdelingsleder hjemmetjenesten
Sørreisa kommune
Sykehjemsveien 37, 9310 Sørreisa
Om jobben
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 9. november
Sørreisa kommune har ledig 100 % stilling som Avdelingsleder i Hjemmetjenesten da vår avdelingsleder går over i annen lederstilling i kommunen.
Dette åpner for en fantastisk mulighet for DEG til å bli en del av vår positive- og engasjerte helsetjeneste.
Gjennom å jobbe hos oss vil du få være med på å videreutvikle kommunens helsetjenester. Forebygging, egenmestring, og hverdagsglede er nøkkelord vi har med oss. Hverdagsrehabilitering, hverdagsmestring, helhetlige pasientforløp, «Hva er viktig for Deg?» og velferdsteknologi er noen av satsningene våre, som vi jobber for å få godt implementert i tjenesten.
Hele kommunens helse –og omsorgstjenester jobber SAMMEN om å videreutvikle våre tjenester i takt med de behovene som ligger til innbyggergruppen. Hos oss får du jobbe tverrfaglig, med nært samarbeid med helsepersonell ved de øvrige avdelinger. Du blir en del av et avdelingslederteam som samarbeider på tvers av avdelinger i helsetjenesten.
V bruker en personsentrert tilnærming til de tjenester vi gir, med mål om å skape gode hverdager med– og for våre brukere og deres pårørende.
Vi søker etter en person som er strukturert, tydelig og løsningsorientert. I tillegg ønsker vi at du har en god porsjon med humor og er inkluderende i dine møter med andre. Vi ønsker å gjøre hverandre gode, og jobber etter tanken "SAMMEN får vi det til". Dette tenker vi er det beste utgangspunktet for å gi gode tjenester til våre brukere og deres pårørende.
Sørreisa Hjemmetjeneste gir tilbud om tjenester etter enkeltvedtak, i henhold til kommunal helse- og omsorgstjenestelov. Tjenesten har ca. 20 årsverk fordelt på sykepleiere, fagarbeidere og assistenter. Tjenesten har drift gjennom hele døgnet.
Som Avdelingsleder Hjemmetjenesten er det viktig at du sørger for at ansatte og tillitsvalgte involveres på en god og hensiktsmessig måte, slik at man oppnå best mulig tjenenester til pasienter og brukere. I tillegg må du sørge for gode medvirknings- og samhandlingsprosesser med relevante brukergrupper og samarbeidsparter både innad- og utenfor egen organisasjon.
Hvis du er vår nye kollega, har du følgende kvalifikasjoner:
- Autorisasjon Sykepleier (annen helsefagutdanning tilsvarende bachelor kan vurderes)
- Fortrinnsvis tre års erfaring fra hjemmebaserte tjenester
- Fortrinnsvis ledererfaring / lederutdanning
- Gode datakunnskaper
- Fortrinnsvis erfaring med Profil journalsystem
- Beherske norsk godt, både skriftlig og muntlig, minumum tilsvarende B2-nivå.
- Førerkort kl. B, manuell girkasse
Personlig egnethet vektlegges.
Avdelingsleder skal legge til rette for medarbeiderutvikling, faglig utvikling og videreutvikling av et godt faglig og sosialt arbeidsmiljø.
Avdelingsleder skal sikre daglig drift av tjenestene og følge opp lov og forskrift som er tillagt drift av tjenestene.
Ansvar og arbeidsoppgaver er blant annet oppfølging av ansatte, saksbehandling, avvikshåndtering, fakturabehandling, økonomirapportering, møtevirksomhet, arbeidstidsplanlegging og diverse lønnsarbeid.
Generell informasjon:
Minst to referanser bes oppgitt i søknaden. Søkere som innkalles til intervju må levere bekreftede kopier av attester og vitnemål, dersom dette ikke foreligger elektronisk søknad.
Tilsetting skjer i henhold til lover, reglement og avtaleverk. Det inngår 6 måneders prøvetid for stillingen. Godkjent politiattest må legges fram før tiltredelse.
Sørreisa kommune er opptatt av mangfold og at ingen diskrimineres. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke, uavhengig av alder, kjønn, legning, religiøs overbevisning, funksjonsevne og nasjonal eller etnisk bakgrunn.
Sørreisa kommune sender e-post med link ved innkalling til intervju, og ved tilbudsbrev.
Flere e-post tjenester har innebygd spamfilter og markerer e-poster som søppelpost. Sørreisa kommune oppfordrer derfor søkere til å jevnlig sjekke søppelpost i sin e-post.
Sørreisa kommune vil aldri be om sensitive personopplysninger pr. SMS eller e-post og oppfordrer til å ikke akseptere eventuelle slike henvendelser.
Etter søknadsfristens utløp vil det bli satt opp en offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25, inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om dette sett opp mot begrunnelsen. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette med kort frist for å eventuelt trekke søknad.
Klikk deg inn på Midt-Troms brosjyren, for å få mer informasjon om arbeidsmuligheter, offentlige tjenester, fritid, samfunn, utdanning og næringsliv i Midt-Troms regionen.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
be30b35c-16d7-4549-9a6b-3b19bb09c78d
- Sist endret
27. oktober 2025
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3557613_231809_no
Lignende annonser
Avdelingsleder Målselv Helsetun
Arbeidsgiver
Målselv kommune PRO Nedre
Sted
Bardufoss
Assisterende enhetsleder helse- og omsorg
Arbeidsgiver
Dyrøy kommune
Sted
Brøstadbotn
Arbeidsgiver
Senja kommune Hjemmetjenester sentrum
Sted
Finnsnes