Politisk og administrativ koordinator
Hadsel kommune Fellestjenesten
Rådhusgt. 5, 8450 Stokmarknes
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 19. oktober
Hadsel kommune har ledig 100 % fast stilling som politisk og administrativ koordinator.
Om kommunenVår kommune ligger i naturskjønne omgivelser med gode oppvekstsvilkår, varierte kulturtilbud og et inkluderende lokalsamfunn. Vi har stort fokus på utvikling og innovasjon, og arbeider for å være en åpen og tilgjengelig kommune for alle innbyggere. Kommunen har befolkningsvekst, og har et aktivt og variert næringsliv.
Vi ser frem til å motta din søknad og håper å få deg med på laget for å styrke demokratiet, god forvaltning og samfunnsutvikling i kommunen vår.
Om stillingen
Hadsel kommune søker en engasjert, strukturert og samfunnsinteressert person til stillingen som politisk og administrativ koordinator i 100 % fast stilling. Stillingen gjør at du får en sentral rolle i kommunens administrasjon og vil være et viktig bindeledd mellom politikk og administrasjon. Du skal tilrettelegge for gode demokratiske prosesser, sikre effektiv saksbehandling og bidra til at våre folkevalgte får et solid grunnlag for sine beslutninger.
Stillingen er organisert under fellestjenesten. Hadsel kommune er i gang med en organisasjonsgjennomgang og det kan derfor medføre organisasjonsendringer.
I perioder må det påregnes noe ubekvem arbeidstid.
Arbeidsoppgaver:
• Forberedelse, koordinering og utsending av saksdokumenter til politiske møter
• Protokollføring i møter
• Bistand til politikere, administrasjon og offentligheten om saksprosesser og møteorganisering
• Utarbeidelse og kvalitetssikring av formelle dokumenter
• Planlegging, logistikk og organisering av møter, inkludert praktisk tilrettelegging og digital møtehåndtering
• Bistand til kommunedirektør i forbindelse med saksprosesser og arrangementer
• Informasjonsflyt og kommunikasjon utad og innad i kommunen
• Holde kontakt med lokalutvalg
• Kommunens valgansvarlig i valggjennomføringen i Hadsel
• Saksbehandling
Kvalifikasjoner
• Relevant høyere utdanning, gjerne innen administrasjon, offentlig forvaltning, jus eller samfunnsvitenskap
• Gode skriftlige og muntlige ferdigheter i norsk
• Erfaring fra offentlig saksbehandling og møteadministrasjon er en fordel
• God kjennskap til kommunal forvaltning og politiske prosesser
• Solid digital kompetanse, kommunen benyttet i dag P360 og Firstagenda
• Evne til å jobbe selvstendig, strukturert og nøyaktig
• Gode samarbeidsevner, serviceinnstilling og interesse for demokrati og samfunnsutvikling
Personlige egenskaper
• Du liker å jobbe med mennesker og ha mange baller i luften
• Du er fleksibel, løsningsorientert og tåler perioder med høyt tempo
• Du har stor arbeidskapasitet og evner å prioritere
• Du har blikk for detaljer, uten å miste helheten
• Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
• En utfordrende og spennende stilling i et positivt og utviklingsorientert arbeidsmiljø
• Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
• Konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår etter avtale
• Gode pensjons- og forsikringsordninger
• Fleksibel arbeidstid og moderne digitale arbeidsverktøy
I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter.
Les mer her: https://www.klp.no/pensjon/offentlig-tjenestepensjon-kort-fortalt
Hadsel kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile kommunens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Hadsel kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Regjeringen har vedtatt nedskriving av studielån med kr 25.000,- pr. år innføres for enkelte kommuner i Norge. Hadsel kommune er omfattet av dette, under forutsetning av at en bor i kommunen.
Les mer mer: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/ny-ordning-for-sletting-av-utdanningsgjeld-slik-vil-det-fungere/id3058902/
Språkkunnskaper
Norsk er arbeidsspråk i Hadsel kommune og som søker må du kunne snakke, lese og skrive så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.
Intervju
Kvalifiserte søkere vil bli innkalt til intervju.
Ansettelse
- Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk
- Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis
Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, jf. Offentlighetslovens § 25.
Søknaden
Søknaden må inneholde søknadsbrev og CV, legg gjerne ved attester og vitnemål.
Referanser kan oppgis i søknaden.
Søknader sendes elektronisk ved bruk av "Søk her"
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
bdaa47a7-71f5-426f-803c-73baa07b752d
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3549871_243141_no