Er du klar for å lede og utvikle Soft FM-tjenester i politiet?
Politiets Fellestjenester
Fridtjof Nansens vei 14, 0369 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Regionsleder soft FM
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest fredag 24. oktober
Om stillingen
I Politiets fellestjenester (PFT) tør vi påstå at vi har noen av de mest spennende stillingene innenfor eiendomsområdet i landet. Vi har ansvar for anskaffelse, utvikling, forvaltning, samt drift og vedlikehold av politiets totale bygningsmasse. Ansvarsområdet dekker hele landet og omfatter vel 820.000 leide kvadratmeter fordelt på ca. 320 lokasjoner. Vårt hovedmål er å levere gode tjenester og være i forkant med hensyn til å utvikle politiet for å møte fremtidens utfordringer, og ivareta vårt samfunnsoppdrag. I PFT skal vi være proaktive og ta ansvar for utviklingen av politiet.
Seksjon for eiendomsforvaltning består av ca. 210 medarbeidere med variert erfaring og allsidig kompetanse. Vi forvalter politiets lokasjoner over hele landet og ivaretar drift, vedlikehold, mindre ombygginger og service.
Vi søker nå etter en regionleder Soft-FM.
Stillingen er overordnet faglig, økonomisk og resultatansvarlig innen tjenesteområdene renhold og kantine, og har hovedansvar for å omsette strategiske mål til planer og tiltak innen drift og utvikling av tjenestene i hele politiet. Stillingen har ansvar for utvikling og implementering av instrukser og policy, utarbeidelse av planer og budsjetter, samt ansvar for stabil tjenesteleveranse av renholds- og kantinetjenester. Stillingen skal ivareta kundens behov innen tjenesteområdene, og sikre god samhandling internt og mot kundens ledelse.
Stillingen har regionalt lederansvar for ca. 80 medarbeidere, og direkte personalansvar for en fagleder og en driftsleder.
Stillingen er plassert i Avdeling eiendom, seksjon for eiendomsforvaltning, med arbeidssted i Oslo. Reisevirksomhet må påregnes. Du rapporterer til seksjonssjef eiendomsforvaltning, og vil ha stor kontaktflate mot politidistrikter og særorganer, samt med andre seksjoner i PFT.
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Arbeidsoppgaver
- Drive kontinuerlig forbedring, effektivisering og profesjonalisering av tjenesteområdene, inkludert gevinstrealisering, budsjett og strategisk utvikling.
- Ansvar for utvikling av tjenesteleveranser som sikrer kundetilfredshet og stabil drift.
- Sikre implementering og etterlevelse av standardiserte prosesser, instrukser og tjenestepolicyer i organisasjonen.
- Fremme god intern samhandling og kommunikasjon med både kunder og leverandører, samt delta i møter på strategisk og taktisk nivå.
- Gi faglig rådgivning og støtte innen tjenesteområdene, inkludert deltakelse i relevante anskaffelser og oppfølging av henvendelser i FDV-system.
- Legge til rette for og kvalitetssikre HMS-arbeidet i regionen.
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:- Høyere utdanning, fortrinnsvis bachelor innom økonomi eller ledelse. Annen relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Evne til å arbeide strategisk med utviklingen av kantinetjenestens rolle i virksomheten, med særlig fokus på matsikkerhet, kostnadseffektiv drift og kontinuerlig kvalitetsforbedring.
- Lang og relevant ledererfaring med personalansvar fra renholds- og/eller kantinebransjen.
- God forståelse og formuleringsevne i norsk, skriftlig og muntlig
- Erfaring med gjennomføring av Insta-800 kontroller.
- Erfaring fra prosjektledelse (eksempelvis PRINCE 2 eller tilsvarende).
- Førerkort klasse B.
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Du må også kunne sikkerhetsklareres til nivå Hemmelig. Sivil klareringsmyndighet avgjør om en person (som jobber i eller skal jobbe i politiet) kan sikkerhetsklareres. Avgjørelsen tas på bakgrunn av informasjon som personen selv fyller ut i et skjema og som finnes i ulike registre. En sikkerhetsklarering er nødvendig for at en person skal få tilgang til sikkerhetsgradert informasjon. Ved avgjørelse om sikkerhetsklarering blir det lagt vekt på forhold som er relevante for å vurdere personens pålitelighet, lojalitet og dømmekraft.
Les mer her: https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/sporsmalog-svar-omklarering.
Personlige egenskaper
- Du leverer resultater med struktur og kvalitet.
- Du forstår operativ drift og finner gode løsninger.
- Du er beslutningsdyktig, tar initiativ og har trygghet til å lede andre mot felles mål.
- Du har en profesjonell og inkluderende lederstil, og skaper tillit i møte med både medarbeidere og samarbeidspartnere.
- Du bygger relasjoner og trives i et mangfoldig miljø.
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Dette kan vi tilby om du velger oss
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som seksjonssjef (stillingskode 1211) med årslønn: kr. 900.000 - 980.000,- avhengig av kvalifikasjoner.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her.
- Gode arbeidsbetingelser (sommer- og vintertid, fleksibel arbeidstid, hjemmekontor, trening i arbeidstiden)
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_Wc
Slik søker du
Du søker ved å fylle ut CV i Jobbnorges CV-skjema og skrive et kort søknadsbrev. I tillegg må du legge ved relevante vitnemål og attester. Relevante kandidater vil bli kalt inn til intervju.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Politiets fellestjenester (PFT) er et nasjonalt kompetanse- og servicesenter som utruster norsk politi med nødvendige verktøy for å forebygge og bekjempe kriminalitet. Vår omfattende portefølje av tjenester spenner over områder som materiell og logistikk, eiendom, anskaffelser og juridiske tjenester, lønn, regnskap og kommunikasjon. Gjennom standardiseringer, effektivisering og innovative løsninger er PFT en pådriver for utviklingen av et enhetlig, moderne og fremtidsrettet politi.Vi har rundt 500 medarbeidere over hele landet, med de største fagmiljøene samlet i Oslo, i Gran kommune på Hadeland og i Kristiansund. Slik bidrar PFT til at politiet er rustet til å møte morgendagens kriminalitetsutfordringer.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
bd10484c-e2cb-456c-b129-9508ef2bb03a
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10265904