NAV Heim, NAV Hitra og Frøya søker felles avdelingsleder
Heim kommune NAV Heim
Øragata 14, 7200 Kyrksæterøra
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder NAV, 100 % engasjement
Type ansettelse
Engasjement, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest torsdag 30. oktober
Vil du bidra til utvikling av velferdstjenestene i tre kommuner?
NAV Heim, Hitra og Frøya har f.t. felles ledelse, og søker nå en engasjert og tydelig avdelingsleder i et midlertidig engasjement på 6 måneder. Stillingen passer for deg som ønsker ledererfaring i et tverrfaglig miljø, med ansvar for både kommunale og statlige tjenester.
NAV-kontorene i Heim, Hitra og Frøya samarbeider tett på tvers av kommunegrensene, og har en viktig rolle i lokalsamfunnet. Vi tilbyr tjenester innen både statlig og kommunal forvaltning, og jobber for å gi mennesker muligheter til arbeid, aktivitet og økonomisk trygghet.
Vi søker en avdelingsleder som vil være med å videreutvikle tjenestene i et geografisk og faglig samarbeid. Stillingen inngår i felles ledergruppe for Nav Heim og Nav Hitra og Frøya, hvor det vil være et tett samarbeid med enhetsleder. Av praktiske årsaker er det Heim kommune som har det formelle arbeidsgiveransvaret, og oppmøtested i stillingen vil være på Kyrksæterøra.
Stillingsbeskrivelse
Som avdelingsleder vil du ha personalansvar for medarbeiderne i begge enhetene, og du vil lede både kommunale og statlige fagområder. Det må derfor påregnes ukentlig reisevirksomhet mellom de 3 lokasjonene. Du skal sikre faglig utvikling, trivsel og god oppfølging av ansatte, og bidra til et godt arbeidsmiljø. Rollen innebærer også faglig ansvar og strategisk utvikling av tjenestene i tråd med NAVs mål og verdier.
Arbeidsoppgavene vil være varierte, men vil i hovedsak dreie seg om følgende:
- Personalansvar for ansatte i kommunale og statlige fagområder
- Lede og utvikle tjenester innen sosialt arbeid, oppfølging, ytelser og arbeidsformidling
- Sikre kvalitet, effektivitet og brukermedvirkning
- Bidra til godt samarbeid internt og med eksterne aktører i alle 3 kommunene
- Delta i strategisk planlegging og utviklingsarbeid på tvers av kontorene
- Oppfølging og kontakt med tiltaksbedriftene Allvekst, Dalpro og andre tiltaksbedrifter
- Tiltaksansvarlig og tett samarbeid med tiltakskoordinator i markedsområdet, inkl. ansvar for tiltaksbudsjettene i de to enhetene
- Andre oppgaver etter avtale med leder
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig relevant utdanning fra universitet eller høyskole. Dette kan være samfunnsfaglig, sosialfaglig, økonomisk eller pedagogisk utdanning. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- God økonomisk forståelse
- God kjennskap til bruk av aktuelt lovverk i NAV
- God kjennskap til NAVs samfunnsoppdrag og offentlig forvaltning
- Fordel med erfaring fra arbeid i NAV-kontor
- Erfaring fra veiledning og brukeroppfølging
- God kunnskap i bruk av IKT-verktøy
- Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
- Førerkort kl. B
Personlige egenskaper
- Tydelig og trygg lederstil
- Evne til å motivere og utvikle medarbeidere
- Strukturert og løsningsorientert
- Engasjert i samfunnsoppdraget og brukerorientert
- Gode samarbeidsevner og evne til å bygge relasjoner på tvers av fag og geografi
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- En meningsfull lederstilling i en samfunnsviktig organisasjon
- Mulighet til å påvirke og utvikle tjenester i 3 kommuner
- En spennende og utfordrende stilling i et inkluderende arbeidsmiljø
- Kompetent og engasjert kollegium
- Fremtidsrettet arbeidsgiver
- Meget gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksitidsordning
- Bedriftshelsetjeneste
Tilsettingsvilkår
Lønn iht. hovedtariffavtale.
Arbeidstid: Normal arbeidstid er fra kl. 08:00 - 15:30.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste som inneholder navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker, dersom man selv ber om det. Dersom man ber om å bli unntatt offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknaden.
Iht. Offentlighetsloven § 25 kan opplysninger om søker bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søker bli varslet om dette.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Attesterte kopier av vitnemål og attester tas med til eventuelt intervju.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
baf25e97-bf10-4333-957b-569190e44f1e
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3552037_226529_no