100% fast stilling som saksbehandler ved tjenestekontoret
Brønnøy kommune
Skules vei 13, 8904 Brønnøysund
Om jobben
Stillingstittel
100% fast stilling som saksbehandler ved tjenestekontoret
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 30. september
Om stillingen
Brønnøy kommune har fra 01.09.2025 ledig 100 % fast stilling som saksbehandler på tjenestekontoret og koordinerende enhet. Tjenestekontoret og koordinerende enhet ligger i stab til helse- og velferdssjef.
Tjenestekontoret behandler søknader om tjenester etter helse- og omsorgstjenestelovgivningen og fatter enkeltvedtak etter forvaltningslovens bestemmelser. Det fattes vedtak for målgruppen barn, ungdom, voksne og eldre, og avdelingen er koordinerende enhet for habilitering- og rehabiliteringstjenester. Barnekoordinator er også en del av tjenestekontorets funksjon.
Henviser til kommunens hjemmeside for ytterligere informasjon.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandle søknader om helse - og omsorgstjenester
- Sikre befolkningen tilgang på kommunale rettigheter og tjenester i henhold til helselovgivning.
- Kartlegge og vurdere tjenestebehov.
- Ansvar for å følge opp det lovpålagte kravet til koordinerende enhet
- Koordineringsansvar for individuelle planer til personer med nedsatt funksjonsnivå og som har to eller flere helse- og omsorgstjenester
- Lokal administrator for samhandlingsverktøyet Visma samspill
- Tverrfaglig samarbeid med andre kommunale tjenester og spesialisthelsetjenesten for å sikre gode pasientforløp
- Veilede og holde kurs
- Informasjon og veiledning til søkere, brukere og samarbeidspartnere
- Ansvar for å utvikle systemer og rutiner, samt påse faglig forsvarlighet i avdelingen
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Kvalifikasjoner- Vi søker deg som har minimum treårig relevant høyskole- eller universitetsutdanning innen helse- og/eller sosialfag. Tjenestekontoret er i dag besatt med to sykepleiere og vi ønsker et faglig supplement som utfyller denne kompetansen, som vernepleier, sosionom. Dersom det ikke melder seg kvalifiserte søkere med foretrukket utdanningsgrunnlag, kan søkere med annen utdanning også bli vurdert.
- Ønskelig med erfaring fra saksbehandling.
- Det er krav om førerkort klasse B.
- Har god arbeidskapasitet, har tåleevne for varierende arbeidstempo og oppgaver
- Har evne til å jobbe strukturert, nøyaktig, iverksetting- og gjennomføringsevner.
- Evne til å jobbe selvstendig, ta ansvar og i team
- Evne til å se muligheter og være løsningsorientert, innovativt blikk for nytenkning og serviceorientert.
- Gode kommunikasjonsferdigheter og evne til å veilede og motivere
- Engasjert og motivert for faglig oppdatering og utvikling
- Fordel med kjennskap til fagsystemet gerica/ generelle IKT kunnskaper
- Medvirke til et godt arbeidsmiljø
Stillingen krever politiattest (ikke eldre enn 3 måneder)
Vi tilbyr
- Gode arbeidsforhold og hyggelige kolleger
- Tariffestede pensjons- og forsikringsordning
- Flexitid
- Brønnøy kommune er en IA- bedrift
- Vi har et rekrutteringssamarbeid med Brønnøysundregistrene og Digitaliseringsdirektoratet. Har du en partner som har behov for jobb kan vi formidle kontakt med disse, samt opplyse om relevante ledige stillinger hos oss. Skriv gjerne i din søknad om dette er ønskelig.
Vi har et rekrutteringssamarbeid med Brønnøysundregistrene og Digitaliseringsdirektoratet. Har du en partner som har behov for jobb kan vi formidle kontakt med disse, samt opplyse om relevante ledige stillinger hos oss. Skriv gjerne i din søknad om dette er ønskelig.
Spørsmål om stillingen?
Ta gjerne kontakt med oss!
- Enhetsleder Janne Lynghaug på tlf. 984 33 240
- Fagleder tjenestekontoret Irene Fridheim 466 11 003
Generell info
SpråkkunnskaperDet stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2.
AnsettelseTilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen.
IntervjuSøkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.
OffentlighetOpplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.
Søknad sendesAlle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)
Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.
Om bedriften
Brønnøy kommune ligger midt i leia – midt i landet. Vi er i underkant av 8.000 innbyggere og tar deg gjerne imot! Brønnøy kommune er en del av den over 200 kilometer lange, vakre Helgelandskysten, som kjennetegnes av sin unike skjærgård. Her kan du både padle, klatre, gå turer på fjell eller i nasjonalparken Lomsdal-Visten, telte, øyhoppe, fiske og ta skiene fatt. Du kan nyte fantastiske matopplevelser og benytte deg av gode kultur- og aktivitetstilbud. Det er også mulighet for kort reisevei til jobb som vil gi deg tid til å være sammen med familie, venner og nye bekjentskaper. Hvis du også setter pris på vakre utsikter og solnedganger er dette stedet for deg!
Velkommen som søker på jobb hos oss!
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
ba79df84-08e8-4758-8984-42aaa34b0833
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10261947