Vil du ha det fulle resultatansvaret for en attraktiv portefølje av næringseiendommer?
Obos Eiendom
0581 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Eiendomssjef - Næringsportefølje Kontor
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 2. november
Er du vår nye Eiendomssjef?
OBOS Eiendom søker en erfaren, kommersiell og resultatorientert Eiendomssjef med ansvar for blant annet store kontorbygg som Oslo K, Smeltedigelen og Hammersborg Torg i porteføljen. Man vil få muligheten til å jobbe med spennende utviklingsprosjekter og eiendommer i ulike faser.
Du vil være kommersielt ansvarlig og ha resultatansvar og operativt forvaltningsansvar for porteføljen din. Stillingen rapporterer til Eiendomsdirektør i OBOS Eiendom. Hos oss får du en sentral rolle med stor påvirkningskraft og mulighet til å kombinere strategisk eiendomsutvikling med operativ forvaltning.
Du vil jobbe i tett samarbeid med dyktige kolleger i Norges største kompetansehus innen eiendom og vi er opptatt av at du skal få utvikle deg og ha det gøy på jobb. I tillegg er vi opptatt av å skape en inkluderende kultur, både innad og utad, hvor alle skal føle seg velkommen og kunne være seg selv.
Arbeidssted er i nye flotte lokaler ved Construction City på Ulven som er en destinasjon og et kraftsenter som samler bransjen for bygg, anlegg og eiendom. Les mer om Construction City her: https://constructioncity.no/
Hovedansvarsområdene inkluderer:
Verdioptimalisering og Strategi:- Utarbeide og følge opp eiendomsstrategier, mål og KPI'er med hensiktsmessig rapportering
- Optimalisering av eiendommenes resultater, verdiutvikling og avkastning
- Identifisere nødvendige tiltak og utarbeide relevante business caser for optimalisering av eiendommene
- Ansvarlig for at eiendommene i porteføljen følges opp økonomisk, teknisk og kommersielt
- Lede og koordinere eiendomsteam på tvers av ulike avdelinger og fagområder.
- Sikre kontantstrømmer gjennom tett samarbeid med utleieteamet og bidra til en optimalisert utleiestrategi for den enkelte eiendom
- Løpende oppfølging av eiendommer og leietakere, inkludert eiendommens funksjon, kundesti og kundetilfredshet (KTI)
- Ansvarlig for løpende administrativ og økonomisk oppfølging, herunder garantier, restanser og øvrige kontraktuelle forhold
- Etablere og utvikle relasjoner internt, hos kunde og leverandørene. Bistå som ressursperson i organisasjonen på tvers av eiendommer og avdelinger
- Utleiegrad for porteføljen og per eiendom
- Verdiutvikling for eiendommene
- Driftsnetto per eiendom
- KTI (Kundetilfredshet)
- Wault sett opp mot eiendomsstrategiene
- Restanser og garantier
Ønskede kvalifikasjoner og egenskaper
Vi søker deg som er motivert av resultater, verdiskaping og fornøyde kunder.
Vi ønsker at du har:- «Master i sosial kompetanse». Du er flink med folk, er en utpreget teamspiller og har et godt moralsk kompass
- Relevant høyere utdannelse, fortrinnsvis innen eiendom, økonomi, jus eller bygg
- Minimum 5-7 års erfaring fra forvaltning, utvikling og utleie av næringseiendom. Det er ønskelig med betydelig erfaring fra forvaltning/utvikling av kontoreiendommer.
- Erfaring med strategiarbeid og konseptutvikling med påfølgende implementering og operasjonalisering
- Solid erfaring fra arbeid med kundetilfredshet (KTI)
- Analytisk tilnærming og evne til å kombinere nøkkeltalls- og økonomisk forståelse med kommersiell gjennomføring.
- Gode kommunikasjonsferdigheter og evne til å utvikle relasjoner med nøkkelpersoner i selskapet og konsernet, hos kunder, leverandører og andre markedsaktører
- Gode lederegenskaper og evne til å jobbe for samhandling og kompetansedeling på tvers i selskapet
- Evne til å initiere, lede og drive prosesser frem mot ønsket resultat
- Høy arbeidskapasitet, løsningsorientert innstilling og høy gjennomføringsevne. God struktur er avgjørende for å lykkes i stillingen
- Evne til å holde deg oppdatert på markedsituasjonen, trender og nye konsepter i markedet for næringseiendom, og dine segmenter spesielt
Hvorfor velge OBOS Eiendom?
Som Eiendomssjef i OBOS Eiendom får du:
- Jobbe bredt med forvaltning, utvikling, utleie og drift
- Muligheten til å skape merverdi gjennom langsiktige relasjoner med leietakere og partnere
- Være en del av et sterkt fagmiljø i et konsern med solid posisjon og store ambisjoner
- Delta aktivt i utviklingsprosjekter og bidra til å forme fremtidens eiendommer
- Konkurransedyktige betingelser og gode utviklingsmuligheter i et stort konsern
OBOS investerer i egne ansatte og har gode ordninger som blant annet fleksitid, sommertid, gode pensjons- og forsikringsordninger, samt firmahytter.
Nysgjerrig på hvordan det er å jobbe i OBOS? Besøk hjemmesiden vår https://obos.no/jobb
Hos OBOS blir du en del av et mangfoldig arbeidsmiljø der alle er like mye verdt. Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke, uavhengig av alder, kjønn og bakgrunn.
Ta kontakt med Xpandér for mer informasjon ved Einar J. Børsum 918 25 482 eller Lars Petter Skeie 992 46 363
Om bedriften
OBOS Eiendom AS er en betydelig aktør innen utvikling og forvaltning av næringseiendom. Vi eier totalt om lag 832 000 kvadratmeter næringseiendom med leieinntekter på 1.000 MNOK. Porteføljen vår består hovedsakelig av kontorer, kjøpesentre/forretningslokaler, hoteller, lager/logistikk og samfunnsbygg. Vår virksomhet er konsentrert i Oslo-området, men vi har også eiendommer i Bergen, Trondheim og Stavanger.
Vi har høyt fokus på bærekraftig byutvikling og har som mål å skape gode bygg og møteplasser med kundens behov i sentrum. Vi har en tydelig klima- og miljøsatsing og jobber for kostnadseffektive miljøtiltak for å redusere klimagassutslipp. Våre driftsteam sikrer god service, internkontroll, inneklima og brannsikkerhet, og vårt miljøengasjement sørger for besparelser som også kommer leietagerne til gode.
Sektor
Privat
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
b9b4024c-4066-42da-8baa-4c0c5bc31f1c
- Hentet fra
FINN
- Referanse
431956193