Vi søker dyktig veileder til fast stilling
Nav Ørland
Maren Juels gate 1, 7130 Brekstad, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Veileder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Ønsker du å utgjøre en forskjell? Vil du være med å skape et arbeidsliv med plass til alle? Har du troen på at alle, til tross for ulike utfordringer, kan få og beholde en vanlig jobb? Er du en person som trives med å etablere og utvikle gode relasjoner med nye mennesker? Motiveres du av å se andre løse sine utfordringer og lykkes med sine planer i eget liv? Er svaret ja, kan nettopp du være den vi ser etter!
Vi søker etter deg som har et brennende engasjement for mennesker og hvordan få dem til å oppnå sitt fulle potensiale.
Vi ser etter deg som ikke er redd for å ta kontakt med arbeidsgivere og samarbeidspartnere og som trives med å skape muligheter for de vi følger opp.
På Nav Ørland er vi 23 engasjerte medarbeidere med ulik bakgrunn, som jobber sammen for å gi innbyggerne i Ørland kommune den hjelpen de trenger. Vårt mål er å være et arbeidsted der medarbeidere får mulighet til å bidra til fagutvikling samt utvikle egen kompetanse. Vi ønsker å være en helsefremmende, inkluderende og dynamisk arbeidsplass der vi ser og oppmuntrer hverandre.
Arbeidsoppgaver
En veileder hos oss må trives i møte med mennesker. Den viktigste oppgaven er å engasjere og motivere for arbeid og/eller utdanning. Du må være opptatt av å skape gode relasjoner, bidra til å avklare forventninger og se muligheter for den enkelte.
Du vil jobbe med å:
Kartlegge, veilede og følge opp personer uavhengig av ytelse
Vurdere arbeidsevne og utarbeide aktivitetsplaner i dialog med bruker
Bidra til at brukerne kommer ut i arbeid og arbeidsrettede tiltak
Saksbehandle etter gjeldende lovverk – holde deg løpende oppdatert
Samhandle med eksterne og interne samarbeidspartnere for eksempel arbeidsgivere, tiltaksarrangører, helsepersonell og kommunale tjenester
Utføre oppgaver knyttet til kontorets Jobbsenter ved behov
NAV er i stadig endring og utvikling noe som kan medføre endring av arbeidsoppgavene
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som er robust og trives i en travel hverdag, der oppgavene er mange og har et stort spenn.Du må ha:
Minimum treårig relevant utdanning fra høyskole eller universitet. Samfunnsfaglig, sosialfaglig og/eller rådgivnings-/veiledningsutdanning, vil bli foretrukket. Særlig relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning.
God digital kompetanse og evne til raskt å sette deg inn i nye systemer og arbeidsverktøy.
Gode kommunikasjonsferdigheter i norsk, både muntlig og skriftlig.
Vi ønsker også gjerne at du har:
Relevant erfaring fra veiledning og brukeroppfølging av voksne
Kjennskap til inkluderingsarbeid og lokalt arbeidsmarked
Personlige egenskaper
For å lykkes som veileder ønsker vi at du skal ha gode evner til å bygge relasjoner og skape tillit både overfor brukere, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere. Du har gjennomføringsevne og evne til å ta initiativ. Du tåler å ta avgjørelser som har innvirkning på andre - både på godt og vondt. Du er tilpasningsdyktig og tåler uforutsette hendelser, og har en strukturert og målrettet arbeidsmetodikk, der du evner å balansere flere oppgaver samtidig i en hektisk hverdag.Våre brukere står ofte i sårbare situasjoner, så evnen til å møte mennesker med forståelse og respekt, uansett hvor de befinner seg i livet vil være viktig. Du har et brennende engasjement for å hjelpe andre, er løsningsorientert og har evne til å se muligheter der andre ser utfordringer.
Et godt arbeidsmiljø er viktig for oss og vi ønsker oss derfor positive og inkluderende medarbeidere som ønsker å være en aktiv bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
Hos oss får du mulighet til å være en del av et fagmiljø som er opptatt av utvikling av Nav-kontoret og tjenestene til brukerne våre. Du får en variert og meningsfull arbeidshverdag med mulighet både til å løse samfunnsoppgaver og utvikle egen kompetanse.
Vi har fleksibilitet i arbeidsdagen, stort handlingsrom til å organisere arbeidsoppgavene og mulighet for noe hjemmekontor. vi har kjernetid fra 09 – 14.30 og totalt 37,5 timers arbeidsuke inklusive lunsj.
- Du har rett på Offentlig tjenestepensjon fra Statens pensjonskasse, som er en av Norges sikreste pensjonsordninger. Du betaler 2% av din lønn som en del av premien.
Arbeidsgiver betaler mellom 10-12% premie for ditt medlemskap. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du går av med pensjon og livet ut - Gjennom medlemskapet i Statens pensjonskasse, får du tilgang til et av markedets beste boliglån og forsikringer
- Gode utviklingsmuligheter
- Lønn som rådgiver i stillingskode 1434 med lønnsspenn
Kontaktinformasjon
Liv Marit Røstad, Leder, 98679856, liv.marit.rostad@nav.noArbeidssted
Maren Juels gate 17130 Brekstad
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4913733225
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.02.2025
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2847499
- Hentet fra
talentech
- Referanse
a7b0e03a6acc44cdae69cafb1a91c600