Driftsingeniør veg
Malvik kommune
Havnevegen 28A, 7550 Hommelvik
Om jobben
Stillingstittel
Driftsingeniør veg
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 20. oktober
Om stillingen
Vi søker en engasjert og faglig sterk driftsingeniør som vil være med på å utvikle og effektivisere vegdriften. Stillingen inngår i et tverrfaglig miljø med ansvar for både drift og forvaltning av vegnettet. Du vil få en sentral rolle i planlegging, oppfølging og kvalitetssikring av tiltak som bidrar til trygg og bærekraftig infrastruktur.
Stillingen kombinerer administrering av operative driftsoppgaver med forvaltningsoppgaver, og gir gode muligheter for faglig utvikling og påvirkning.
Arbeidsoppgaver
- Utarbeidelse og oppfølging av anbud og kontrakter
- Planlegging og oppfølgning (inkludert fremdrifts- og økonomioppfølgning) av mindre vegprosjekter som trafikksikkerhetstiltak, vegrehabilitering o.l
- Oppfølging av standarder og kvalitetskrav
- Saksbehandling og forvaltning innenfor vegfaget.
- Oppfølging og koordinering av generelle driftsoppgaver
- Bruk og videreutvikling av vegforvaltningssystemer
Bidra til utvikling og effektivisering av vegdriften
Kvalifikasjonskrav
Relevant høyere utdanning (minimum teknisk fagskole), fortrinnsvis ingeniør innen veg, bygg eller tilsvarende. Lang relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Erfaring med offentlige anskaffelser og kontraktsoppfølging
- Erfaring med administrering av vegdrift og/eller planlegging og oppfølgning av vegprosjekt
- God kjennskap til Veglova og relevante forskrifter
- Erfaring med relevante digitale verktøy og god digital kompetanse
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk
- Førerkort klasse B
Ønsket praksis: - Erfaring fra offentlig forvaltning eller vegdrift
Personlige egenskaper
- Strukturert og analytisk med evne til å prioritere
- Gode samarbeidsevner
- Selvstendig og initiativrik
- Løsningsorientert og fleksibel
- Interesse for effektivisering og utvikling av arbeidsprosesser
For nærmere opplysninger om, kontakt:
Virksomhetsleder Kommunalteknikk: Trine Pynten, e-post: trine.pynten@malvik.kommune.no, mob: 97079113
Vi jobber for likestilling og mangfold
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler og eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle offentlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Vi tilbyr
- En stilling der du får jobbe med varierte problemstillinger i et tverrfaglig miljø.
- Lønn i henhold til avtaleverk, gode pensjons- og forsikringsvilkår.
- Som ansatt vil du få en av Norges sikreste pensjonsordninger, offentlig tjenestepensjon, som er en livslang ytelse. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje.
Godt arbeidsmiljø med basis i våre verdier: Åpen – nyskapende – samhandlende
Husk å legge ved alle aktuelle vedlegg når du søker jobb til oss. Aktuelle vedlegg er vitnemål og bekreftelse på tidligere arbeidsforhold.Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
b854cfb7-a27d-4cd7-acf8-a98da57f1c1e
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10264446