MEV Eiendom søker CFO
MEV Eiendom AS
Brustadvegen 15, 2091 Hurdal
Om jobben
Stillingstittel
Chief Financial Officer
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk snarest mulig
Som CFO i MEV Eiendom vil du ha det overordnede og operative ansvaret for økonomi- og finansfunksjonen i eiendomskonsernet, inkludert morselskap, datterselskaper og relaterte selskaper. Rollen innebærer en sentral posisjon i konsernets videre utvikling, hvor du vil være en nøkkelperson i strategiske og operasjonelle beslutninger. CFO rapporterer til daglig leder og vil være en aktiv sparringspartner for ledelsen og styret, med ansvar for å sikre presis rapportering, godlikviditetsstyring og løpende økonomisk kontroll.
Ansvarsområder-
Totalansvar og operativt ansvar for daglig drift av økonomi- og finansfunksjonen i selskapet, mellom selskapene og de enkelte datterselskapene
-
Ansvar for likviditetsstyring, budsjettering, rapportering, prognoser og analyser til daglig leder og styret
-
Overordnet ansvar for finansiell rapportering og oppfølging av MEV Eiendom sin kapitalplan, herunder utvikling av selskapets nøkkeltall og oppfølging av disse
-
Være rådgiver for daglig leder og styre i forhold til riktig finansieringsstruktur
-
Ansvar for å kvalitetssikre og følge opp regnskapsførsel, regnskapsfører samt regnskapssystem som leies inn av MEV ANS
-
Aktiv støtte inn mot kjøp og salg av eiendom
-
Kontaktperson og oppfølging av revisor, bank og andre finansinstitusjoner, samt holdingselskapet (økonomisk)
-
Lede anbuds- og transaksjonsprosesser (M&A) og interne transaksjoner (fusjon, fisjon mv)
-
Leder verdsettelsesprosesser, risikostyring, prosjektanalyser og internkontroll
-
Ansvar for utarbeidelse av årsregnskap og skattemelding, i samarbeid med regnskapsansvarlig i MEV ANS
-
Utarbeide beslutningsgrunnlag og presentasjoner til ledelse og styre
-
Bidra i vurdering av nye forretningsmuligheter, investeringer og prosjekter
-
Høyere økonomisk utdannelse (MSc/MRR/MBA eller tilsvarende)
-
Erfaring fra CFO-rolle i et eiendomsselskap, gjerne med bakgrunn fra revisjon, controlling, finans eller transaksjonsrådgivning
-
God økonomisk, finansiell og strategisk forståelse, og fordel med erfaring fra operativ rolle kombinert med revisjon
-
Kjennskap til eiendomsbransjen, juridisk forståelse og erfaring med compliance er en fordel
-
IT-kompetanse og interesse for digitalisering/effektivisering, inkludert erfaring med BI-verktøy, Excel og PowerPoint
-
Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk og engelsk
-
Analytisk, strukturert og faglig sterk
-
Operativ og «hands-on» med evne til å drive egne prosesser
-
Forretningsorientert og fokusert på utvikling
-
Løsningsorientert og resultatorientert med høy gjennomføringsevne
-
Profesjonell, presis og kvalitetsbevisst i leveranser
-
Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, samt evne til å være en sparringspartner for ledelsen
Om bedriften
Mathiesen Eidsvold Værk ANS (MEV ANS) er en solid og tradisjonsrik familiebedrift. Haaken Nicolai Mathiesen er 11. generasjons eier siden bedriften ble stiftet i 1671. Mathiesen Eidsvold Værk AS (MEV) driver skogbruk, jordbruk og utmarksforvaltning, samt kulturformidling.
Totalt utgjør eiendommen 370 000 dekar med 7 driftsbygninger og næringsbygg, 2 gårdsbruk, 26 boenheter og 48 hytter. MEV Eiendom AS er en del av konsernet til Haaken Nicolai Mathisen og har ansvar for alt av utviklingsprosjekter på eiendommen og forvaltning av eksisterende og ny bygningsmasse. Hovedkontoret ligger i Akershus, i Hurdal / Eidsvold, skal flyttes permanent til Eidsvold Verk innen få år.
Målet er at MEV Eiendom skal være en ledende utviklingsaktør innenfor MEV ANS sitt geografiske område og utvikle solid balanse og stabil kontantstrøm gjennom strategisk prioritering, reguleringsarbeid og verdiskapende samarbeid med eksterne partnere.
Sted: Hurdal / Eidsvoll
Sektor
Privat
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
b730eecf-bf83-4444-98a8-5e3e99054fb1
- Hentet fra
FINN
- Referanse
425296890