Oslo kommunes sentrale innkjøps - miljø styrkes. Vil du bli avtaleforvalter i et inkluderende og engasjert fagmiljø?
Oslo kommune
Grensesvingen 6, 0663 Oslo
Om jobben
- Stillingstittel
- Avtaleforvalter
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest søndag 30. november
Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) er et av Norges ledende kompetansemiljøer innen offentlige anskaffelser. Anskaffelsesmiljøet i UKE består av 65 høyt kvalifiserte innkjøpere, avtaleforvaltere, jurister og samfunnsansvarseksperter. UKE er i en omstillingsfase og kommunens sentrale innkjøpsmiljø vil bli en del av Økonomi- og forvaltningsetaten som vil være operativ fra 1.1.2026.
Vi har i oppdrag å sikre gode kostnadseffektive fellesavtaler/rammeavtaler for kjøp av de mest brukte varene og tjenestene som kommunen trenger. Vi forvalter ca 300 rammeavtaler på mer enn 90 forskjellige områder. Avtalene gjør det mulig å effektivt dekke gjentatte og sammenfallende behov på tvers av etater og bydeler. Avtalene har høy verdi og stor strategisk betydning for kommunen.
Vi skal nå styrke vår kapasitet og søker derfor etter en dyktig og engasjert avtaleforvalter.
Om stillingen
Vi søker etter både deg som er en erfaren innkjøper eller avtaleforvalter, eller deg som ønsker å videreutvikle deg innen fagområdet. Uansett bakgrunn er det viktig med interesse for avtaleforvaltning og offentlige anskaffelser. Du vil få ansvar for en egen portefølje.
Fortell oss gjerne i din søknad om det er spesielle kategorier du har erfaring fra eller som du ønsker å jobbe med, f.eks. IKT-avtaler. Vi oppfordrer både generalister og spesialister til å søke!
Vi ønsker at du er en tydelig avtaleforvalter, både utad overfor leverandører og innad overfor brukere av avtalene i din portefølje. Du må kunne sette deg inn i kommunens behov, strategiske mål og politiske føringer. Videre må du ha et ønske om å opparbeide deg markedskunnskap, kunne bygge relasjoner og kommunisere godt på alle nivåer i organisasjonen.
Vi bruker systemstøtte som for eksempel Artifik (KGV/KAV), KMD innkjøpsanalyse og MS Power Platform. Kommunen starter arbeidet med å etablere digital bestillingsløsning (e-handel) i 2026.
Du vil samarbeide tett med andre avtaleforvaltere, innkjøpere, jurister, analytikere og kollegaer med annen spesialkompetanse. Et av satsningsområdene våre er å utvikle kommunen til å bli en mer ansvarlig og bærekraftig forbruker. Skal vi lykkes med dette må vi prioritere ombruk framfor å kjøpe nytt og sørge for at utstyret vi kjøper kan brukes lengre. Dette innebærer at vi som ansatte og som organisasjon må ha evne til nytenkning og endring.
I stillingen vil du få påvirkningskraft og interessante, meningsfylte oppgaver i en stor organisasjon. Stillingen gir gode muligheter for utvikling, fleksibilitet og til å påvirke din egen arbeidshverdag.
Arbeidsoppgaver
- Forvalte egen avtaleportefølje
- Oppfølging av leverandører
- Delta i anskaffelsesprosesser
- Bistå kommunens virksomheter og bestillere
- Foreta innkjøpsanalyser
- Lede prosesser
- Bidra til faglig utvikling, opplæring og kompetanseheving
- Andre oppgaver kan bli aktuelt
Kvalifikasjoner
- Tre års universitets- eller høgskoleutdanning. Relevant erfaring med gode resultater kan kompensere for manglende utdanning
- Interesse for avtaleforvaltning, offentlige anskaffelser og samfunnsansvar
- Interesse for IKT og digitalisering
- Fordel med erfaring med avtaleforvaltning eller innkjøpsprosesser, men nyutdannede oppfordres også til å søke
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- God kompetanse innen bruk av Microsoft 365-verktøy
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper
- Du er god på relasjonsbygging, samhandling og deling av kompetanse
- Du er løsningsorientert, tar ansvar og skaper resultater
- Du kommuniserer tydelig og effektivt, skriftlig, så vel som muntlig
- Du er analytisk og strukturert
- Du har god kommersiell og strategisk forståelse
- Du har godt humør, arbeidsglede og pågangsmot
Vi tilbyr
- Hyggelig, sosialt og godt arbeidsmiljø med høy faglig kvalitet
- En spennende, utfordrende og samfunnsnyttig stilling
- En organisasjon som legger vekt på kompetansebygging og faglig utvikling av ansatte
- Oslo kommunes fordelaktige forsikrings-, pensjons- og låneordning
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
- Lønn i lønnstrinn 42 til 55 avhengig av kvalifikasjoner (for tiden 697.900kr til 893.000kr per år).
Kontaktinformasjon
Thomas Ertsås, 90857971, thomas.ertsas@uke.oslo.kommune.noNøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 5037775233
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) er Oslo kommunes interne tjenesteleverandør. Vi ivaretar konsernovergripende utviklings-, forvaltnings- og driftsoppgaver, som skal understøtte virksomhetenes behov for effektiv digitalisering og gode digitale arbeidsverktøy for de ansatte. Våre 585 ansatte leverer et bredt spekter av frivillige og obligatoriske fellestjenester til kommunens 50 virksomheter innen blant annet IT, anskaffelser, prosjektledelse, organisasjonsutvikling, lederstøtte, rekruttering, lønn, regnskap, økonomi og kommunikasjon.
Vi gir kommunens virksomheter tilgang til smarte, samordnede og universelt utformede arbeidsverktøy, slik at innbyggere og næringsliv får et mest mulig effektivt og godt møte med kommunen.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Søkere som ønsker sin søknad unntatt fra offentlighet, bes opplyse om dette og grunngi dette særskilt. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
b67164e3-4ecc-4988-8afe-ec22f722952a
- Sist endret
17. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
d0cc2b26a9674fc9a9a2e0b9420a503d
Lignende annonser
Vikariat innkjøpsrådgiver
Arbeidsgiver
Anskaffelser, Oslo kommune, Bymiljøetaten
Sted
Oslo
Gevinstansvarlig i Statens innkjøpssenter
Arbeidsgiver
Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ)
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Oppfølgingsseksjonen, Oslo kommune, Bydel Sagene
Sted
Oslo