Rådgiver - virksomhetsstyring
Virksomhetsstyring, Lillestrøm kommune
Jonas Lies gate 18, 2000 Lillestrøm
Om jobben
- Stillingstittel
- Rådgiver
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 3. desember
Er du god på å se helhet og skape sammenheng? Da trenger vi deg!
Lillestrøm kommune er i sterk vekst og utvikling, og vi har høye mål for bærekraft, innovasjon og effektiv ressursbruk. Vi jobber derfor målrettet for å realisere gevinster, skape sammenheng i styringen og sikre at våre tjenester gir størst mulig verdi for innbyggerne. Hos oss får du være med på å forme fremtidens kommune – i et faglig sterkt og engasjert fellesskap.
Kommunalområde virksomhetsstyring er et stabsområde med ansvar for:
- Overordnet internkontroll
- Porteføljestyring
- Personvernombud
- Overordnet beredskap og informasjonssikkerhet
- Helhetlig virksomhetsstyring
Utvikling av helhetlig virksomhetsstyring er ett av satsningsområdene til Lillestrøm kommune, og vi trenger deg som kan bidra til å videreutvikle og forbedre styringssystemet , herunder koble sammen samfunnsmål, strategier, planer og prosjekter med konkrete tiltak. Du blir med andre ord en nøkkelperson i arbeidet med å gjøre strategier og planer levende, og skape sammenheng i hele organisasjonen.
Vi søker en samarbeidssøkende kollega, som ønsker å være med å jobbe systematisk med utvikling, både på det strategiske nivået og det operasjonelle nivået. Du vil være en pådriver for helhetlig struktur, og bidra til at kommunen har god oversikt, styring og fremdrift både i drift og i tverrfaglige prosjekter.
Kommunalområdet er under oppbygging, noe som kan bety endringer i sammensetning av arbeidsoppgaver. Det legges derfor stor vekt på samarbeidsevne og det å ha forståelse for helheten.
Vi ser frem til å få med oss en ny kollega som vil være med å styrke styringen og utviklingen av Lillestrøm kommune!
Arbeidsoppgaver
- Videreutvikle og følge opp systemer og prosesser for helhetlig virksomhetsstyring
- Sikre sammenheng mellom strategiske mål og planverk, styringsdokumenter, prosjekter og tiltak
- Bidra til gevinstrealisering og effektiv ressursbruk
- Være pådriver for struktur, oversikt og fremdrift i kommunens arbeid for å nå mål
- Lede prosesser og samarbeide tett med ledelse og fagmiljøer i hele kommunen
- Legge til rette for god og pålitelig rapportering og styringsinformasjon
Kvalifikasjoner (overskrift)
Det er nødvendig at du har:
- Relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå (f.eks. statsvitenskap, økonomi, ledelse, organisasjonsutvikling)
- Erfaring med virksomhetsstyring, porteføljestyring, gevinstrealisering, strategiarbeid, styringssystem, risikovurderinger og/eller mål- og resultatstyring
- God forståelse for offentlig forvaltning og/eller kommunal organisering
- Sterke analytiske evner og god systemforståelse
- Gode kommunikasjonsferdigheter på norsk, både muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som:
- Er systematisk, analytisk og har evne til å se helhet og sammenhenger.
- Trives med å lede prosesser og bygge relasjoner.
- Har gode samarbeidsevner og liker å jobbe i en organisasjon i utvikling
- Er strukturert, initiativrik og løsningsorientert
- Trives med å jobbe både selvstendig og i team
Hvorfor velge oss?
- Du får være med å forme og utvikle et viktig fagområde i en kommune med høye ambisjoner og som er i vekst
- Du blir del av et engasjert og svært kompetent fagmiljø
- Du får jobbe tett med ledelsen og ha stor påvirkning på kommunens utvikling
- Du får varierte og meningsfulle arbeidsoppgaver i en organisasjon i endring
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Fleksibel arbeidstid
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Kari-Ann Næve, Kommunalsjef, +4740177241Arbeidssted
Jonas Lies gate 182000 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 5039142475
Søknadsfrist: 03.12.2025
Kontaktperson for stillingen
Kari-Ann Næve
Kommunalsjef
+4740177241
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
b4f787d1-a93e-4458-b920-ff41058df625
- Sist endret
19. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
dc0dec630a1e43c48df539058c59e46b
Lignende annonser
Seniorrådgiver - Virksomhetsstyring
Arbeidsgiver
Lånekassen
Sted
Oslo
Fagleder/koordinator
Arbeidsgiver
Prosjekt kommunalteknikk og uteområder, Lillestrøm kommune
Sted
Lillestrøm
Rådgiver/spesialrådgiver vann og avløp
Arbeidsgiver
Oslo kommune, Byrådsavdeling for miljø og samferdsel
Sted
Oslo