Front of House Manager
Britannia Hotel
Dronningens gate 5, 7011 Trondheim, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Front of House Manager
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 12. oktober
Arbeidsoppgaver
Vår Front of House Manager skal ta fatt på nye utfordringer og vi søkner nå hans erstatter. Vi er på jakt etter rette kandidat som vil ha ansvar for bemanning og daglig drift av vår resepsjonsavdeling, inkludert våre doormens, sjåfører og concierges.
Britannia Hotel er en del av Trondheims nye kulturkvartal, sammen med PoMo, et internasjonalt kunstmuseum etablert av REITAN- og Nye Hjorten Teater. PoMo, NHT og hotellet er en satsning fra REITAN, et verdibasert konsern med ca. 45.000 ansatte i Norden og Baltikum. Britannia Hotel bidrar med sin unike posisjon som byens klassiske storstue, og sammen skaper vi et helhetlig og kulturbærende byrom. Som Front of House Supervisor blir du en viktig del av denne satsningen og får en sentral rolle i å utvikle hotellets servicekultur videre.
Britannia Hotel er en sentral del av Trondheims nye kulturkvartal, sammen med PoMo – et internasjonalt kunstmuseum – og Nye Hjorten Teater, begge etablert av REITAN. Dette kulturinitiativet er en del av en større satsning fra REITAN, et verdibasert konsern med rundt 47.000 medarbeidere i Norden og Baltikum.
Som byens klassiske storstue har Britannia Hotel en unik posisjon, og bidrar til å skape et helhetlig, levende og kulturbærende byrom. I rollen som Front of House Supervisor blir du en viktig del av denne satsningen, og får en sentral rolle i å videreutvikle hotellets servicekultur og levere førsteklasses gjesteopplevelser i møte med et internasjonalt publikum.
Om oss og våre muligheter:
Britannia har rundt 460 ansatte og er en betydelig arbeidsplass i Trondheim Sentrum.
Vi tilbyr en arbeidsplass der faglig utvikling er høyt prioritert: gjennom vårt eget opplæringsprogram, Britannia Academy, kombinert med mulighet til videreutvikling og kursing innad i Reitan AS. Sammen trener vi opp neste generasjons hotellprofiler.
Du får mulighet til personlig og faglig vekst gjennom operativ erfaring, samarbeid med erfarne ledere, og deltakelse i utviklingsprosjekter i et bredt, tverrfaglig miljø.
Søknadsfrist: 12. Oktober 2025. Aktuelle kandidater vil bli kontaktet fortløpende.
De ansatte er den viktigste ressursen på Britannia Hotel, og rollen innehar fullt personalansvar, med støtte fra Hotel Manager og HR.
Dette innebærer blandt annet;
- Rekruttering, bemanning og vaktplanlegging sammen med supervisors
- Opplæring, oppfølging og utvikling av medarbeidere
- Forebygge og følge opp avdelingens sykefravær
- HMS
- Sikkerstille at ansatte er kjent med, og følger våre retningslinjer
Fem-stjerners service
Å besøke Britannia Hotel skal være en minneverdig opplevelse, og Front of House er gjestenes første fysiske møte med oss.
Front of house manager har ansvar for å;
- Sørge for at avdelingen opprettholder vårt høye servicenivå
- Kontinuerlig utvikling og trening på våre servicestandarder
- Oppfølging og sikring av Leading Hotels of the World standarder
Avdelingen har skiftarbeid, og Front of House Manager må påregne å være tilstede for sine ansatte og hotellets gjester både på dag, kveld og helg innimellom.
Rollen innebærer også duty-vakt-turnus som rullerer med andre ledere på huset, som innebærer at en bor på hotellet en helg ca hver 6 uke.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdannelse vil være en fordel
- Ledererfaring ifra hotellbransjen, gjerne fra andre luksushoteller er en fordel
- Ferdigheter i å bruke hotellstyringssystemer og annen relevant teknologi for å forbedre effektiviteten og gjesteopplevelsen
- Evne til å legge merke til og ta seg av små detaljer som kan forbedre gjesteopplevelsen.
- Evne til å tilpasse seg forskjellige situasjoner og gjestenes behov raskt
- Evne til å løse problemer raskt og effektivt, samt å forutse potensielle utfordringer før de oppstår.
Personlige egenskaper
- Du drives av å yte førsteklasses service, og får energi av å omgås andre mennesker
- Er et godt forbilde og en rollemodell, og lever våre verdier
- Utøver ledelse som viser tydelig retning og inspirerer
- ærlighet og integritet
- Du unner dine kollegaer og lykkes
- Gode samarbeidsegenskaper
- Evne til å håndtere sensitiv informasjon og situasjoner med den nødvendige diskresjon og taushetsplikt.
- Utstråle selvsikkerhet og trygghet, spesielt i utfordrende situasjoner, slik at både gjester og ansatte føler seg komfortable og trygge.
Vi tilbyr
- Ansvar og tillit til å videreutvikle avdelingen i tett samarbeid med Hotel manager
- En svært ambisiøs arbeidsplass sammen med kollegaer som drives av å lykkes
- Ordnede arbeids- og lønnsforhold
- Kompetanseutvikling igjennom Britannia Academy og Verdiskolen i Reitan
- Gode priser for ansatte på overnatting
- En internasjonal arbeidsplass med kolleger og gjester fra hele verden
Kontaktinformasjon
Kristoffer Gjerberg, Hotel Manager, +47 93492478Arbeidssted
Dronningens gate 57011 TRONDHEIM
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Britannia HotelReferansenr.: 5021424204
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Kristoffer Gjerberg
Hotel Manager
+47 93492478
Om bedriften
Karriere på Britannia Hotel
Britannia Hotel åpnet først sine dører for glamorøse gjester i 1870 og var et yrende miljø i storslåtte omgivelser. Hotellet ble et møtepunkt for alt fra handelsmenn og politikere til historiens første lakseturister. En hjørnestein i Trondheim og et av Skandinavias mest prominente hoteller.
Trondheims gamle stolthet ble under periode på tre år definert på ny, gjenreist og åpnet igjen 01. april 2019.
Navnet BRITANNIA forplikter og viljen bak satsningen er kompromissløs. Eieren Odd Reitan ønsker å gi Trønderne en ny storstue å være stolt av, og alle andre skal få et reisemål i seg selv.
Britannia Hotel fremstår som et internasjonalt femstjerners hotel og er ett av Skandinavias beste fullservice- og spahotel. Med seks differensierte restaurantkonsept, inkludert Palmehaven, cocktailbar og salonger, en stor catering, - bankett og selskaps-avdeling, så er Britannia Hotel også så absolutt et "House of Celebration".
Britannia Hotel ble det femte hotellet i Norden som fikk innvilget medlemskap sammen med Hotel Continental i Oslo, d`Angleterre i København, Grand Hotel i Stockholm og Kämp i Helsinki.
LHW består av over 400 hoteller I 75 land over hele verden. Felles for dem alle, er at de er spesielt utvalgte femstjerners hotell som må følge en svært streng kvalitetsstandard på over 800 sjekkpunkter. Nye medlemmer må bli valgt inn og anbefalt av en jury og komité av eksisterende medlemmer. Standardene tar blant annet for seg kvaliteten på hotell-fasiliteter og tjenester, restauranter og velvære-fasiliteter, og viktigst: servicenivå og gjeste-oppfølging i alle ledd. Alle hotell blir grundig testet hvert år av hemmelige inspektører som følger opp de 800 punktene og sikrer at det leveres på den høye kvalitetsstandarden som et medlemskap i LHW.
Sektor
Privat
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
b495e94e-c82d-4124-8911-f4ceaa936c2a
- Hentet fra
talentech
- Referanse
08a2d71f82904075a3922ba06dbcebe5