Vil du jobbe med de beste
Kongsberg kommune Helse og omsorg - Samordna tjenester for hjemmeboende
Kirkegt. 1, 3616 Kongsberg, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Hjelpemiddeltekniker
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 5. oktober
Ved Hjelpemiddeltjenesten er det ledig fast stilling i 100% som hjelpemiddeltekniker fra 01.01.2026.
Avdelingen holder til på Skrubbmoen 4 på Skollenborg, ca 6 km fra Kongsberg sentrum i lyse og trivelige lokaler.
Hjelpemiddeltjenesten er Kongsberg kommunens kompetansesenter for hjelpemidler.
Vi bidrar til og legger til rette for at innbyggerne i Kongsberg skal leve aktive liv med god livskvalitet og at de skal bo i egne hjem så lenge som mulig.
Vi arbeider tverrfaglig og er et lag med felles mål:
Å legge til rette for størst mulig selvstendighet hos personer der sykdom, skade eller annen funksjonsnedsettelse er til hinder for aktivitet og gjennomføring av daglige gjøremål.
Vi garanterer at dagene er spennende, uforutsigbare og innholdsrike.
Arbeidsoppgavene våre bestemmes av henvendelser og behovet blant kommunens innbyggere.
Velferdsteknologi er en av kommunens satsningsområder.
Personalet på avdelingen samarbeider tett med bruker, pårørende og andre involverte tjenester som blant annet hjemmetjenesten og Responssenter.
Vi tilbyr
- Utfordrende og spennende oppgaver
- Opplæring og veiledning etter behov
- Et faglig miljø med stort fokus på gode rutiner og kompetanseheving
- Ansvar og mulighet for å forme en arbeidsplass i kontinuerlig utvikling
- Godt arbeidsmiljø
- God pensjonsordning og gruppelivsforsikring
- Gratis parkering
Innhold i stillingen
- Å levere hjelpemidler fra kommunalt lager eller NAV Hjelpemiddelsentral
- Montere teknisk utstyr i brukers hjem eller til institusjon
- Montere velferdsteknologiske hjelpemidler
- Innhenting av hjelpemidler
- Vask og istandsetting av tekniske hjelpemidler (kommunalt eid)
- Reparasjon av brukt utstyr inngår også i arbeidet.
- Bruk av – og registrering i eget fagprogram (Hjelpemiddelbasen.no)
- Oppfølging av kommunalt lager for hjelpemidler og smittevernsutstyr og logistikk av hjelpemidler
- Skal bidra til at helse og omsorgstjenesten fyller de krav og oppgaver som følger av lovverk, politiske vedtak og kommunale bestemmelser.
- Være lojal mot politiske/administrative/interne bestemmelser
- Overordnet ansvar for at pasienter mottar forsvarlig helsehjelp og påse at pasientsikkerheten ivaretas.
- Følge rutiner og prosedyrer og ha overordnet ansvar jmf dokumentasjonsplikten.
- Sikre at det gjennomføres tiltak i samsvar med vedtak og tiltaksplaner.
- Utvikle kompetanse i tråd med organisasjonens og Hjelpemiddeltjenesten sine behov og gitte føringer for faglig utvikling.
- Deltakelse på fagdager, gruppemøter, personalmøter og opplæring i prosedyrer.
- Markedsføre sin kompetanse og være aktivt engasjert i organisasjonens delingskultur og delta i intern kompetanseheving av kollegaer. Pådriver til kontinuerlig forbedringsarbeid.
- Ansvar for at elever/lærlinger/studenter får opplæring og veiledning av god kvalitet og fremme yrket og arbeidsplassen.
- Samarbeide på tvers av profesjoner/fagkompetanse.
- Sikre god dialog og samarbeid med bruker, pårørende og andre samarbeidsinstanser som spesialisthelsetjenesten og Hjelpemiddelsentralen i fylket.
- Teknisk utdanning, fagbrev, eller relevant erfaring innen logistikk og lagerarbeid
- Gode IKT-ferdigheter og kjennskap til styringssystemer
- Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig tilsvarende B2
- Gyldig førerkort klasse B, førerkort kl BE er en fordel
- Selvstendig, ansvarsbevisst og strukturert
- Faglig engasjert og utviklingsorientert
- God kjennskap til kommunehelsetjenesten og hjelpemiddelformidling
- Kjennskap til programvaren; Hjelpemiddelbasen og Profil
- Håndterer stress, utfordringer i en hektisk hverdag
- Praktisk sans
- Stabil og fleksibel
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Gode kunnskaper i engelsk muntlig og skriftlig
- Kjennskap og relevant erfaring i forhold til tekniske hjelpemidler
- Helse som samsvarer med arbeidsoppgaver i stillingen
Personlige egenskaper:
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Annet
Arbeidstakere tilsettes i Kongsberg kommune. Lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk. Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved bestått språkprøve nivå B2 eller tilsvarende før evt ansettelse. I henhold til gjeldende lov- og avtaleverk må tilfredsstillende politiattest, egenerklæring tuberkulose/MRSA og taushetserklæring må leveres før tiltredelse.
SøknadVi ber om at søkere benytter vårt elektroniske søknadsskjema. Vennligst fyll ut søknaden så fullstendig som mulig.
Attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentleglova. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
b40c114b-6f4e-40a8-a53d-4b38c6560fb4
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3543335_176651_no