Porteføljekoordinator
Tjenesteutvikling, Sykehusinnkjøp HF
Tollbugata 7, 9800 Vadsø, Inger Bang Lunds vei 4, 5059 Bergen, Grev Wedels Plass 7, 0151 Oslo, Strandgata 5, 9008 Tromsø, Abels gt. 5, 7030 Trondheim, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Porteføljekoordinator
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 26. oktober
Vil du koordinere porteføljen som legger grunnlaget for anskaffelser i spesialisthelsetjenesten?
Hos oss får du en viktig jobb i et foretak med et tydelig samfunnsoppdrag for spesialisthelsetjenesten i Norge. Du vil få stor grad av ansvar, gode utviklingsmuligheter og bli en del av et solid fagmiljø. Vi tilbyr konkurransedyktige vilkår med pensjons- og forsikringsordninger, fleksibel arbeidstid med mulighet for hjemmekontor og trening i arbeidstiden. Arbeidsmiljøet er godt, og vi har en aktiv sosialkomité som arrangerer jevnlige aktiviteter.
Sykehusinnkjøp HF har over 300 medarbeidere over hele landet, og vi jobber med å inngå og følge opp avtaler på varer og tjenester som leveres til norske sykehus. Dette gjør oss til en av landets største innkjøpsorganisasjoner, med et sterkt fagmiljø innen offentlig anskaffelse. Vi jobber kategoribasert, og i dette arbeidet kan du få en sentral rolle.
Porteføljekoordinatorens arbeid innebærer å fungere som et koordinerende bindeledd mellom Sykehusinnkjøp HF, styringsgruppene og kontaktpersoner i de regionale helseforetakene. Rollen har et ansvar for å bidra til en effektiv drift av styringsmodellen, samtidig som koordinatoren skal ha en helhetlig oversikt over nasjonale og flerregionale anskaffelser og sørge for god rapportering knyttet til disse.
En viktig del av oppgaven er å sikre at prosessene henger godt sammen på tvers av nivåer og aktører, slik at arbeidet med anskaffelser gjennomføres på en strukturert og forutsigbar måte.
Porteføljekoordinator har et særlig fokus på anskaffelser og avtaler med høy strategisk betydning, og bidrar dermed til å styrke samhandlingen og sikre best mulig ressursutnyttelse i helseforetakene.
Arbeidssted vil fortrinnsvis være ved vårt hovedkontor i Vadsø, men vi er også åpne for å tilsette til våre kontorer i Tromsø, Trondheim, Bergen eller Oslo.
Våre verdier er:
- kunnskapsrik
- nytenkende
- engasjert
- profesjonell
Verdiene våre skal ligge til grunn for alt vi gjør i Sykehusinnkjøp, og det er viktig at du også jobber etter disse.
Du kan lese mer om hvordan det er å jobbe hos oss på våre nettsider.
Hvem leter vi etter?
Vi ser etter deg med høyere utdanning på masternivå innen merkantile, administrative eller andre relevante fagområder. Lang og relevant erfaring kan kompensere for formell utdanning.
Du må ha erfaring fra porteføljestyring eller koordinering, og fra arbeid med anskaffelsesplaner og avtaleoversikter – helst knyttet til offentlige anskaffelser eller salg til offentlig sektor. Erfaring med anskaffelser eller avtaleforvaltning er nødvendig. Det er en fordel om du også har erfaring fra styringsstrukturer, utvikling av prosesser og malverk.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er ansvarlig, nøyaktig og selvstendig. Du tar initiativ, leder prosesser og får ting gjennomført. Du er tydelig og kommuniserer godt både muntlig og skriftlig, inviterer til dialog og samarbeider godt. Samtidig er du fleksibel, løsningsorientert og inspirerer kolleger. For oss er det også viktig at du er helhetstenkende, og ser Sykehusinnkjøp HFs bidrag til å forbedre spesialisthelsetjenesten.Vi tilbyr
- Faglig utvikling i et av Norges største og beste miljøer innen offentlige anskaffelser
- Konkurransedyktige vilkår med lønn etter avtale
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Livsfaseorientert personalpolitikk
- Fleksibel arbeidstid – med mulighet for hjemmearbeid og trening i arbeidstiden
Om rekrutteringsprosessen
Kandidater som vurderes som mest kvalifiserte, vil bli innkalt til intervju. Vi benytter vanligvis arbeidspsykologiske testverktøy i våre prosesser, og det er ofte to intervjurunder i tillegg til sjekk av attester og referanser. Alle søkere får tilbakemelding på søknaden, uavhengig av om de innkalles til intervju eller ikke.
Sykehusinnkjøp HF er pliktig til å utarbeide offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg mot oppføring, må du oppgi og begrunne dette i søknaden. Du vil bli kontaktet dersom ønsket ikke blir innvilget, og får da anledning til å trekke søknaden, jf. offentleglova § 25.
Kontaktinformasjon
Runar Skarsvåg, Avdelingsleder, +4747638498Arbeidssted
Tollbugata 79800 VADSØ
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sykehusinnkjøp HFReferansenr.: 5019004095
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 26.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Runar Skarsvåg
Avdelingsleder
+4747638498
Om bedriften
Sektor
Privat
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
b23870e8-bbfd-4e34-a15c-16470a9940b4
- Hentet fra
talentech
- Referanse
eccd308ba17540c3bc440d09f19d0fc6