Veileder
NAV Valdres, Nord-Aurdal kommune
Jernbanevegen 22, 2900 Fagernes, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
VEILEDER
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 20. oktober
Er du en person med stort faglig og menneskelig engasjement? Trives du i en hektisk hverdag med stor variasjon av oppgaver? Motiveres du av å hjelpe andre med å løse sine utfordringer? Da kan du være den vi ser etter!
Vi har behov for flere dyktige ansatte og søker nå etter:
Veileder til 100 % fast stilling innen arbeidsrettet oppfølging
Det kan i tillegg bli ledige vikariater innenfor ulike fagområder
Arbeidsoppgaver
- Individuell kartlegging, veiledning og oppfølging av brukere mot arbeid og aktivitet. I hovedsak vil dette være personer som av helsemessige eller andre årsaker står et stykke unna arbeid
- Ansvar for egen brukerportefølje
- Tett samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
- Være pådriver i rekrutterings- og inkluderingsarbeid, med utstrakt kontakt med arbeidsgivere i distriktet
- Veilede brukere via digitale verktøy og planlagte møter
- Oppfølging hovedsakelig etter folketrygdloven og NAV-loven
Kvalifikasjoner
- Krav om treårig høgskoleutdanning innen helse- og sosialfag, økonomiske, pedagogiske eller juridiske fag
- Du må ha gode kommunikasjonsferdigheter i norsk, både muntlig og skriftlig
- Gode digitale ferdigheter
- Førerkort klasse B
- Erfaring fra arbeid i NAV er en stor fordel
Personlige egenskaper
For at du skal kunne trives og oppleve mestring i rollen, er det svært viktig at du er/har:
God på relasjonsbygging og samarbeid med andre: Hos oss samarbeider du på tvers med kolleger, samarbeidspartnere, helsepersonell og andre offentlige instanser. I tillegg er du daglig i kontakt med andre mennesker som du trenger å skape en god relasjon til for å oppnå mål.
Evner til å jobbe målrettet, strukturert og effektivt: Hos oss styrer du i stor grad arbeidshverdagen din selv, og derfor er det viktig at du er selvgående, klarer å ha god oversikt og planlegger ukene og oppgavene dine på en effektiv måte, slik at du kommer i mål med oppgavene dine.
Er positiv og entusiastisk, selv i vanskelige situasjoner: Å jobbe med mennesker i utfordrende situasjoner over tid kan være krevende. Derfor er det viktig at du også klarer å se muligheter, er positiv og har pågangsmot i utfordrende situasjoner.
Gode kommunikasjonsferdigheter: Du vil som veileder daglig kommunisere med andre mennesker, både fysisk og i digitale kanaler. I tillegg vil du skrive vedtak, avholde og lede møter med arbeidssøkere og samarbeidspartnere. Derfor er det essensielt at du har gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig. Det er viktig at du også kan tilpasse kommunikasjonen din til den du er i dialog med.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et godt arbeidsmiljø med stor faglig bredde
- Veiledning og arbeid i team
- Fleksibel arbeidstid
- Mulighet for noe hjemmekontor
- Gode forsikrings- og pensjonsvilkår gjennom KLP
Annet:
Nord-Aurdal kommune benytter elektronisk søknadsbehandling. Attester og vitnemål skal legges som vedlegg til søknaden. Høyere utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT og godkjenningen må dokumenteres. For at vi skal kunne vurdere deg som kandidat, må dokumentasjon på utdanning og ansiennitet (vitnemål, autorisasjon, tjenestebevis, attester mv.) være lastet opp på din søknad i Webcruiter.
Søknader kan også bli vurdert med tanke på andre tilsvarende stillinger i virksomheten som blir ledige innen søknadsfristens utløp eller ved interne omrokkeringer.
Har du ønske om unntatt offentlighet må dette begrunnes i søknaden, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Begrunnelsen må vise til konkrete skader og ulemper det vil ha for deg å stå på den offentlige søkerlisten. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.
Nord-Aurdal kommune er opptatt av å reflektere mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, kjønn, nedsatt funksjonevne, nasjonalitet eller etnisk bakgrunn.
Vil du vite mer om Valdres?
Vi har unik natur, kultur og er en attraktiv region, sentralt i Norge. Les/se mer her.
Har du spørsmål om å bo og leve i Valdres, jobbmuligheter for partner eller våre tilbud til barn og unge? Ta kontakt - VELKOMMEN!
Kontaktinformasjon
Pernille Storødegård, Leder NAV Valdres, 90589432, pernille.storodegard@nav.noBarbo Alfstad, Avdelingsleder, +47 45510250
Arbeidssted
Jernbanevegen 222900 Fagernes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Nord-Aurdal kommuneReferansenr.: 5022345205
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 20.10.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Barbo Alfstad
Avdelingsleder
+47 45510250
Om bedriften
NAV Valdres er et vertskommunesamarbeid mellom kommunene Vang, Øystre Slidre, Vestre Slidre, Etnedal, Sør-Aurdal og Nord-Aurdal. Nord-Aurdal kommune er vertskommune og NAV-kontoret er lokalisert på Fagernes. Det er tilsammen omlag 18 000 innbyggere i de seks kommunene. NAV Valdres arbeider etter NAV sin visjon «Vi gir mennesker muligheter», og skal være et velfungerende, enhetlig NAV-kontor for Valdressamfunnet.
NAV-kontoret har to eiere: stat og kommune. To styringslinjer - en kommunal og en statlig - møtes i det lokale partnerskapet som styrer kontoret. Kontoret har 2 avdelinger og tilsammen 38 ansatte.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
b1345354-783d-4491-a2c6-99333f6723a0
- Hentet fra
talentech
- Referanse
50a5e0ddd8084c12885985c38c34280c