Personal-, lønns- og regnskapsmedarbeider
EOS-utvalget
Nils Hansens vei 25, 0101 Oslo, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Personal-, lønns- og regnskapsmedarbeider
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 9. november
Stilling som personal-, lønns- og regnskapsmedarbeider
Administrativ avdeling ledes av en avdelingsdirektør og består i dag av åtte ansatte, som ivaretar funksjoner innenfor sikkerhet, økonomi, regnskap, lønn, HR, kommunikasjon, arkiv, IT-drift og kontordrift.
Vår kollega innen personal og regnskap går av med pensjon tidlig i 2026, og vi ser derfor etter en person med god kompetanse og erfaring innenfor personalforvaltning, lønn og regnskap. Du må trives godt med løpende driftsoppgaver og saksbehandling, samtidig som du motiveres av å videreutvikle arbeidsprosesser.
Sammen med de øvrige ansatte i avdelingen skal du bidra til effektive og gode administrative støttetjenester for utvalget og sekretariatet.
Arbeidsoppgaver:- Operative personal-, lønns- og regnskapsoppgaver, herunder saksbehandling, lønnsregisteringer, perioderegnskap, årsoppgjør og løpende kontroller ut fra arbeidsdeling med Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ)
- Bistå med å videreutvikle personal-, lønns- og regnskapsfunksjonene i virksomheten – herunder kvalitetssikring, rutineutvikling og internkontroll for disse funksjonene
- Kontaktpunkt mot DFØ, Riksrevisjonen og Statens pensjonskasse (SPK) i økonomi-, lønns- og regnskapsspørsmål
- Bidra til at vi har hensiktsmessig personalpolitikk, herunder hjelpe og veilede ledere og ansatte i spørsmål om lønn, ytelser og personalregelverk
- Bistå i planlegging, gjennomføring og evaluering av ulike faglige og sosiale arrangementer
- Bistå avdelingslederne i oppfølging av fravær, permisjoner og refusjoner fra NAV (sykepenger, foreldrepenger mv.)
- Bistå i budsjett-, prognose- og analysearbeid
- Bistå i rekrutteringsprosesser, herunder kunngjøring og oppfølging av søkere
- Du forventes å være fleksibel med hensyn til andre arbeidsoppgaver og ansvarsområder som ligger under administrativ avdeling
Krav til den som ansettes
- Relevant utdanning fra høyskole/universitet, minimum på bachelornivå i økonomi og administrasjon eller tilsvarende. Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Relevant erfaring, fortrinnsvis fra statlig sektor
- God kjennskap til statlig lønns- og personalreglement, samt hovedtariffavtalene i staten
- Gode IT-ferdigheter og generelt god kompetanse i bruk av kontorstøtteverktøy slik som Microsoft Office
- God muntlig og skriftlig formidlings- og fremstillingsevne på norsk
- Erfaring med lønns- og regnskapssystemer, gjerne som fagbruker i SAP og Unit4 (Agresso)
- Det vil være en fordel hvis du har erfaring med tjenestemodellene grunntjeneste eller delservice hos DFØ
- Erfaring eller kjennskap til føring av regnskap etter statlige regnskapsstandarder (SRS)
- Vi bruker Elements som sak- og arkivsystem og erfaring med bruk av dette eller lignende system er ønskelig
- God kjennskap til offentlig forvaltning
Beskriv dine kvalifikasjoner i søknaden.
I tillegg til gode personal- og økonomikunnskaper, vil vi legge vekt på personlig egnethet til stillingen.
Personlige egenskaper som vil bli vektlagt
- Serviceinnstilt og fleksibel
- Nøyaktig og evne til å jobbe planmessig
- God arbeidskapasitet og evne til å håndtere flere samtidige arbeidsoppgaver
- God rolleforståelse og høy integritet
- Evne til å arbeide selvstendig og i samarbeid med andre
- Bekvem med å arbeide i et arbeidsmiljø der det stilles høye krav til sikkerhet
Vi tilbyr
- Fleksibel arbeidstid
- Eget kontor i flotte lokaler
- To timer trening i arbeidstiden, samt tilgang til treningsrom
- Mulighet til å holde seg faglig oppdatert
- Stillingen lønnes som rådgiver eller seniorrådgiver, avhengig av kvalifikasjoner, med lønnsspenn fra kr 650 000 til kr 800 000
- Medlemskap i SPK, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger
Vilkår
For stillingen gjelder krav om sikkerhetsklarering og autorisasjon på høyeste nivå. Tilsetting vil derfor skje med forbehold om sikkerhetsklarering og autorisasjon. Det er en forutsetning at du som ansatt opprettholder din klarering og autorisasjon gjennom hele ansettelsesløpet. Søkere kan ikke ha andre statsborgerskap enn norsk.
Også du som er eller har vært ansatt i en EOS-tjeneste kan søke på stillingen. Du må være forberedt på, og villig til å bidra til, at det kan gjennomføres referansesamtaler på et tidlig tidspunkt i ansettelsesprosessen.
Fra lønnen går to prosent innskudd til Statens pensjonskasse. Prøvetiden er på seks måneder. Utvalgets kontorer ligger i Nils Hansens vei 25 på Bryn i Oslo. Sekretariatets arbeid er i liten grad egnet for hjemmekontor.
Inkludering og mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju. Får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
EOS-utvalget og dets sekretariat har taushetsplikt. Offentleglova og forvaltningsloven gjelder ikke for utvalgets virksomhet. Som følge at dette har vi verken offentlige søkerlister eller utvidede søkerlister.
Søknad sendes via denne siden. Søknader må ha vedlagt vitnemål og attester.
Søknadsfristen er 9. november 2025.Nærmere informasjon om utvalgets oppgaver og arbeid er å finne i EOS-kontrolloven og på utvalgets nettsider der du blant annet finner administrative årsrapporter og utvalgets årsmeldinger og særskilte meldinger til Stortinget.
Kontaktperson for stillingen
Geir Mjøen
Avdelingsdirektør
+47 92069379
Om bedriften
EOS-utvalget er oppnevnt av Stortinget og er ett av Stortingets eksterne kontrollorganer. Utvalget består av syv medlemmer og har i oppgave å føre løpende kontroll med virksomheter som driver etterretnings-, overvåkings- og sikkerhetstjeneste for det offentlige. Disse betegnes ofte som EOS-tjenestene, eller de hemmelige tjenestene. I dag består de av Etterretningstjenesten, Politiets sikkerhetstjeneste, Nasjonal sikkerhetsmyndighet og Forsvarets sikkerhetsavdeling.
Kontrollens formål er først og fremst å se til at EOS-tjenestene ikke krenker noens rettigheter, for eksempel ved urettmessig overvåking.
EOS-utvalgets sekretariat ledes av en direktør og er delt inn to kontrollavdelinger og en administrativ avdeling. Vi er 30 ansatte. Arbeidsmiljøet er godt, og den faglige standarden er høy. EOS-utvalget er IA-virksomhet.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
ab294298-f48f-456d-b1d2-9dd594396a60
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10266194