Er du KBNs nye Business Application Manager?
Kommunalbanken
0252 Oslo
Om jobben
- Stillingstittel
- Business Application Manager
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 2
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest søndag 23. november
Vi søker en Business Application Manager til vårt teknologiteam, som jobber med bankens forretningsapplikasjoner og systemløsninger. Vi har et sterkt tech-miljø sammensatt av både fast ansatte og eksterne konsulenter som jobber med alt fra utvikling til infrastruktur. Business Applications har ansvaret for hele porteføljen av forretningssystemer, IT-tjenester og integrasjoner.
Som Business Application Manager vil du jobbe med våre to nye kjernesystemer for utlån og antihvitvasking. Sammen med våre egenutviklede applikasjoner og anerkjente SaaS-løsninger, som f.eks. kundeportalen, SuperOffice og Finance Active, utgjør disse grunnstener i vår systemportefølje for kunde- og utlånsvirksomheten. Du vil jobbe i skjæringspunktet teknologi/bank og finans for å sikre godt samspill mellom applikasjoner og forretningsprosesser og vil samarbeide med våre dyktige fagmiljøer på forretningssiden i KBN og på leverandørsiden.
Stillingen tilhører team Business Applications i avdeling for Teknologi og operasjoner og rapporterer til Head of Business Applications.
Arbeidsoppgaver- Lage løsningsbeskrivelser av implementering av programvare og konfigurasjoner/tekniske løsninger
- Samle og forstå krav og behov fra sluttbrukerne i samarbeid med produkteier -- og gå langt i å forstå forretningsprosessene
- Samarbeide tett med interne og eksterne utviklere for å sikre implementering av ny funksjonalitet
- Planlegge utgivelser og setter forventninger til leveringstidslinjer, herunder bestille og følge opp endringer hos eksterne softwareleverandører
- Forvalte og videreutvikle løsningene, herunder konfigurasjon av disse i nært samarbeid med forretningssiden og de øvrige tech-teamene
- Utarbeide og vedlikeholde dokumentasjon, som systembeskrivelser og prosedyrer
- Drift og administrasjon av løsningene
Vi tror den rette kandidaten har god kontroll på noen av punktene under, og ønsker å lære mer om de andre:
- Master innenfor finans, regnskap og revisjon eller IT*.*Relevant erfaring kan kompensere for kravet om mastergrad.
- Erfaring med systemløsninger / forretningsapplikasjoner (drift, konfigurasjon og vedlikehold)
- Kompetanse innen SQL Server, XML og XSLT er en fordel, men ikke et krav
- Generell kunnskap om HTML, C++, C# og .NET er nyttig
- Gjerne erfaring med samarbeid om og oppfølging av leveranser fra programvareleverandører
- Gode skriftlige ferdigheter i ett av de skandinaviske språkene og engelsk
- Erfaring fra bank/finans er en fordel, men ikke et krav
- Konkurransedyktige lønnsbetingelser, pensjonsordning og forsikringsvilkår
- Økonomisk støtte til egen faglig utvikling og kompetanseheving
- Variert tilbud om aktiviteter utenom jobb organisert av vår egen aktivitetsgruppe «Sport og Sprell»
- Sentral beliggenhet i totalrehabiliterte lokaler på Filipstad Brygge
- Treningsrom i kjelleren og mulighet for gruppetrening
- Sykkelparkering
- Hybrid arbeidsplass
- Firmahytte på Skeikampen og firmaleilighet i Kragerø
- God kantineordning levert av Dugurd kantiner
Om bedriften
- Sektor 
- Privat 
- Nettsted 
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
- a80c4770-4e23-485e-bf1f-bd49d2909430 
- Sist endret
- 24. oktober 2025 
- Hentet fra
- FINN 
- Referanse
- 433526741 
Lignende annonser
Infrastructure Architect
Arbeidsgiver
Kommunalbanken
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Axo Group
Sted
Oslo
Financial controller
Arbeidsgiver
Handelsbanken Norge
Sted
Oslo