Vi søker to dedikerte seksjonsledere til spennende stillinger i Lillestrøm kommune - er du den vi søker?
Korttid, KAD og institusjon - administrasjon, Lillestrøm kommune
Pålsebakken 5, 1900 Fetsund, Husebyveien 18, 2020 Skedsmokorset
Om jobben
Stillingstittel
Seksjonsleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest torsdag 2. oktober
Lillestrøm kommune har syv institusjoner fordelt i hele kommunen med totalt tre korttidsseksjoner, 18 langtidsseksjoner, Kommunal akutt døgnenhet og lindrende enhet. Kommunen er en arbeidsplass med gode muligheter for både faglig og personlig utvikling.
Avdeling korttid, KAD og institusjon har ansvar for to institusjoner i Lillestrøm kommune, Pålsetunet bo- og servicesenter og Skedsmotun bo og behandlingssenter. Begge institusjonene ligger sentralt i Lillestrøm kommune. Lillestrøm kommune har organisert sine institusjoner i seksjoner som ledes av hver sin seksjonsleder. Seksjonene er organisert i en egen avdeling, som ledes av en avdelingsleder. Avdelingen består pr. i dag av 11 seksjoner. Vi har også en egen drift og serviceavdeling som arbeider opp mot og server alle seksjonene.
Skedsmotun er kommunens svar på et helsehus, hvorav alle korttidsplassene i kommunen er samlet. På Skedsmotun er det 86 korttidsplasser og 38 langtidsplasser. Pålsetunet er en langtidsinstitusjon med 64 langtidsplasser,
Vi har nå to spennende lederstillinger fordelt på Skedsmotun og Pålsetunet. På Skedsmotun skal en korttidsseksjon deles opp for å utjevne lederspenn og på Pålsetunet har en av våre ledere gått over i en annen stilling i en annen kommune. Vi søker derfor etter to nye seksjonsleder som skal løse samfunnsoppdraget sammen med oss.
Vi søker etter deg som har en klar og tydelig lederstil, er løsningsorientert, opptatt av kvalitet i tjenesten, samt evne til å videreutvikle tjenester til våre innbyggere i en tid med stadige endringer i kommunens helse- og omsorgstjenester.
Synes du alt dette høres spennende ut? Da må DU søke på disse stillingene og kanskje er det er du som blir vår nye kollega?
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for seksjonens bemanning og drift
- Planlegge, organisere og lede arbeidet på en måte som sikrer god kvalitet i tjenesten i tråd med gjeldende lovverk, kommunale vedtak og målsettinger
- Ansvar for god og samlende personalledelse
- Bidra aktivt i arbeidet med tjenesteutvikling, HMS og pasientsikkerhet
- Ansvar for oppfølging av den enkelte medarbeider, herunder medarbeidersamtaler, sykefraværsoppfølging og systematisk kompetansebygging
- Følge opp avdelingens mål og strategiplan innenfor egen seksjon
- Aktivt delta i videreutvikling og kvalitetssikring av tjenesten
- Bidra til godt partssamarbeid
- Fremme jobbnærvær gjennom samarbeid med tillitsvalgte, verneombud og medarbeidere
- Budsjett og resultatansvar for egen seksjon
- Samhandle med andre enheter og tjenester i kommunen- samt eksterne samarbeidspartnere
- Stillingen inngår i avdelingsleders ledergruppe og rapporterer til avdelingsleder for Korttid, KAD og Institusjon
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig helsefaglig utdannelse på høyskole/universitetsnivå, fortrinnsvis sykepleier
- Videreutdanning innen ledelse/ eller erfaring som leder
- God kjennskap til relevante lover og forskrifter
- Bred erfaring fra norsk helsevesen, gjerne fra kommunehelsetjenesten
- Gode datakunnskaper
- Økonomi- og budsjettforståelse
- Kjennskap til trepartssamarbeid
- Erfaring fra endrings- og omstillingsprosesser er en fordel
- Meget god fremstillingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig.
- Politiattest som ikke er eldre en tre måneder må fremlegges ved ansettelse
Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet. Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.
Personlige egenskaper
Personlig egnethet tillegges stor vekt. Vi søker etter deg som:
- er tydelig i ditt lederskap og evner å gjennomføre nødvendige endringer
- våger å tenke nytt, være modig og handlekraftig
- er målrettet, resultatorientert og med stor gjennomføringsevne
- har gode lederegenskaper og forståelse for rollen som leder
- har god evne til samhandling, dialog og kommunikasjon
- er endringsvillig
- har evne til å ta ansvar, skape samhold, tillit og et godt arbeidsmiljø
- har motiverende lederstil
- har kjennskap til GAT som arbeidsverktøy er en fordel
- har vilje og evne til å løfte blikket, og dra lasset sammen med andre
- opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestrer perioder med høyt arbeidstempo
- evner å arbeide både operasjonelt og strategisk mot krevende mål
- du har gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig
- har interesse for teknologi og utvikling
Vi tilbyr
- Stor mulighet for utvikling av egen arbeidshverdag innenfor gitte rammer samt muligheter for personlig utvikling sammen med dyktige medarbeidere og kollegaer
- Trivelige, nysgjerrige, engasjerte og dyktige kollegaer med godt samhold og mye humor
- Medlem av ledergruppen i avdelingen korttid, KAD og institusjon med faste ledermøter
- Muligheter for coaching/veiledning i gruppe med andre ledere
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Bedriftshelsetjeneste
- Lønn etter avtale
- Fleksibel arbeidstid
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Kontaktinformasjon
Ann Kristin Berntzen, Avdelingsleder, +4790792345Arbeidssted
Husebyveien 182020 Skedsmokorset
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 5017855814
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 02.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Ann Kristin Berntzen
Avdelingsleder
+4790792345
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
a7e5c43e-09d7-4268-8ae7-a79240c67129
- Hentet fra
talentech
- Referanse
09970b48e4e4493d8f96bf566ed310e4