Assisterende avdelingsleder
Sandsli bo- og aktivitetssenter, Bergen kommune
Sandslimarka 249, 5254 Sandsli, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Assisterende avdelingsleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Turnus, dagtid og kveld, lørdag og søndag
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 14. september
Er du helsefagarbeider og lysten på nye utfordringer? Da ønsker vi gjerne å høre fra deg!
I forbindelse med en intern omorganisering er vi på jakt etter assisterende avdelingsleder for en av våre somatiske langtidsavdelinger, avdeling 3A. Dette vikariatet som assisterende avdelingsleder varer i ett år, men den som ansettes i stillingen vil ansettes i fast 100% stilling som helsefagarbeider ved Sandsli bo- og aktivitetssenter.
Assisterende avdelingsleder vil være underlagt avdelingsleder og samarbeide tett med denne om drift av avdelingen. Avdelingsleder har hovedansvar for 2 grupper med 20 beboerplasser i hver gruppe. Assisterende avdelingsleder vil tilhøre en av gruppene med 20 beboere.
Som assisterende avdelingsleder arbeider du i turnus, bestående av dag- og kveldsvakter. Det vil inngå flest dagvakter i denne stillingen. Det er arbeid hver 4.helg, da med langvakter på 12,5 timer lørdag og søndag. Totalt er det 12 arbeidshelger på turnus i løpet av ett år.
Arbeidsoppgaver
I rollen som assisterende avdelingsleder skal du samarbeide tett med avdelingsleder om daglig drift av avdelingen. Du skal følge opp rutiner og oppgaver i avdelingen og bidra til at tjenestene vi leverer er i henhold til lover, forskrifter, prosedyrer og retningslinjer. Du skal inngå i avdelingens daglige bemanning og være stedfortreder for avdelingsleder ved fravær og etter avtale. Du skal i samarbeid med avdelingsleder planlegge og gjennomføre morgenmøter, tavlemøter, personalmøter og innkomstsamtaler. Du skal sammen med kollegaer ta imot elever, lærlinger og nyansatte, og bidra til at disse opplever seg velkomne og ivaretatt. Du skal sammen med avdelingsleder sikre god økonomistyring og fleksibel fordeling av enhetens personalressurser. Videre skal du bidra til godt samarbeid på tvers av ulike avdelinger, med sykepleierteam, lege og andre samarbeidspartnere.
Kvalifikasjoner
- Utdanning som helsefagarbeider med norsk autorisasjon.
- Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt.
- Du må ha god skriftlig og muntlig formidlingsevne.
- Du må ha generelt god IKT-kompetanse og evne til å lære deg nye datasystemer.
- Personer utenfor Skandinavia må dokumentere språkferdigheter på B2-nivå i norsk skriftlig og muntlig igjennom bestått B2 prøve i norsk.
- Det er ønskelig med annen relevant videreutdanning.
- Det er ønskelig med interesse og erfaring fra eldreomsorgen, gjerne sykehjem.
Personlige egenskaper
Som assisterende avdelingsleder må du ha evne til å jobbe både selvstendig og sammen med andre. Det er viktig at du viser dine medarbeidere interesse og respekt, og at du har en lærende- og ydmyk holdning. Du må være omgjengelig og fremstå som en god rollemodell med høy etisk- og moralsk opptreden. Videre er det viktig for oss at du ser verdien av å bygge et inkluderende arbeidsmiljø bestående av psykologisk trygghet, og at du tør å ta tak i eventuelle konflikter som måtte oppstå, i samarbeid med avdelingsleder.
Du må også kunne kommunisere godt, i form av å gi tydelige forventninger til dine medarbeidere, samt se verdien av å gi- og ta imot tilbakemeldinger. Du må du trives med et høyere tempo og evne å delegere oppgaver på en rettferdig måte. Sist, men ikke minst, må du evne å skaffe deg oversikt og se helheten. Det vil si at du må være strukturert og ha «orden i sysakene dine». Du må evne perspektivbevegelighet og det å se flere sider av en sak, i en større sammenheng.
Vi tilbyr
- Mulighet til å bidra med videreutvikling av et nytt sykehjem, i samarbeid med dyktige kollegaer.
- En arbeidsplass der dine kollegaer jobber i full stilling.
- Mulighet for kurs.
- Godt tverrfaglig samarbeid.
- God opplæring.
- Lønn i henhold til gjeldende tariff.
- Treningsrom.
- God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring.
Kontaktinformasjon
Rebekka Nienhuis, Avdelingsleder, 40817349, rebekka.nienhuis@bergen.kommune.noAnja Tveit, Personalkonsulent, 92469506, anja.tveit@bergen.kommune.no
Arbeidssted
Sandslimarka 2495254 Bergen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 5003869662
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 14.09.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
a2425682-ebff-482f-8383-2503887960fd
- Hentet fra
talentech
- Referanse
1886d9cfbefe47838657fa69ec805f57