Arealplanlegger med blikk for digital utvikling
Samfunn, Plan og bygg, Byplan, Sandnes kommune
Rådhusgata 1, 4306 Sandnes, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Arealplanlegger
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller skandinavisk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 13. oktober
Er du arealplanlegger med erfaring og samtidig et skarpt blikk for digital utvikling innen fagfeltet? Har du en nese for hvordan kunstig intelligens kan brukes på en klok og forsvarlig måte i arbeidet med å saksbehandle reguleringsplaner? Eller kan du synes det er interessant å fundere på hvordan digitale systemer kan snakke sammen på en måte som gjør prosessene med å lage reguleringsplaner lettere?
Sandnes kommune skal bli enda mer kostnadseffektiv, samtidig som vi er opptatt av å beholde den høye kvaliteten på tjenestene som leveres. Vi er på jakt etter en ny medarbeider som har en god faglig forståelse av faget og prosessene for utarbeidelse av arealplaner. Saksbehandling av reguleringsplaner blir en viktig oppgave for deg, men i tillegg må du kjenne på et engasjement for å skape gevinster med digitale virkemidler i kommunens arbeid med reguleringsplaner. I denne stillingen vil du kunne jobbe med varierte arealplanleggingsoppgaver i spennet fra tett by til landlige omgivelser. Samtidig vil du få ansvar for å drive fram digital utvikling i kommunens byplanavdeling.
Sandnes er en by som utvikler seg raskt og byr på mange spennende planoppgaver. Byplanavdelingen med over 20 ansatte er et stort fagmiljø med mange ulike fagbakgrunner representert og hos oss vil du få jobbe tverrfaglig med varierte oppgaver. Denne stillingen er for deg som vil bryne deg på både arealplanlegging og digital utvikling samtidig.
Høres dette interessant ut, vil vi gjerne ha en søknad fra deg.
Arbeidsoppgaver
Stillingen vil være todelt. 50 % av stillingen er tiltenkt avdelingens kjerneoppgaver knyttet til behandling og utvikling av reguleringsplaner. Her vil du kunne få oppgaver som saksbehandling av private detaljreguleringer, behandling av reguleringsendringer eller utvikling av kommunale reguleringsplaner. De øvrige 50% av stillingen er øremerket ansvar for å drive digitalt utviklingsarbeid innen egen avdeling, og på tvers av avdelingene i virksomheten. Ansvaret vil innebære å identifisere utviklingsmuligheter og følge opp/implementere prioriterte oppgaver. Dette arbeidet vil skje med støtte fra eksisterende superbrukere i avdelingen, og tilsvarende stilling i andre avdelinger. Stillingen vil kreve utstrakt samarbeid på tvers av organisasjonen. Oppgaver knyttet til drift av systemer og rapportering kan bli lagt til stillingen.Kvalifikasjoner
- Mastergrad som er relevant for arealplanlegging
- Dokumenterbare skriftlige og muntlige norskferdigheter tilsvarende nivå B2 (unntatt for skandinavisktalende)
- Utdanning eller arbeidserfaringer knyttet til digitalt utviklingsarbeid er ønskelig
- Minst tre års erfaring fra arbeid med reguleringsplaner og god kjennskap til plan- og bygningsloven er ønskelig
- Kommunal erfaring er fordel, men ikke en forutsetning
Personlige egenskaper
- Engasjement for byutvikling og å forbedre arbeidsprosesser
- Gode samarbeidsevner og rolleforståelse
- Prosessforståelse og blikk for å finne forbedringsmuligheter
- Formidlingsevne og evne til å inspirere andre til endringer i arbeidsmåte
- Evne til å bruke overordnede mål og føringer på en klok måte i reguleringsarbeid
- Selvstendighet og vilje til å ta ansvar
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver i et stort fagmiljø der du kan være med å påvirke hvordan Sandnes skal utvikle seg
- Mulighet for personlig og faglig utvikling
- Et engasjert og godt arbeidsmiljø
- Lønn etter avtale og fleksitid med 7,5 timers arbeidsdag
- Hjem-jobb-hjemordning med rabatt på offentlig transport og gratis bysykkel
- Arbeidsplass i nytt rådhus sentralt i Sandnes sentrum, inkl. innendørs sykkelparkering, garderober med dusj og muligheter for å kjøpe daglig varmmat i kantinen
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- En trygg og solid arbeidsgiver
Kontaktinformasjon
Tor Brynjar Welander, byplansjef, 99244957, tor.brynjar.welander@sandnes.kommune.noArbeidssted
Rådhusgata 14306 Sandnes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sandnes kommuneReferansenr.: 4969726965
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 13.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sandnes kommune er kåret til Norges mest attraktive by i 2022. Visjonen vår er: "Sandnes – i sentrum for framtiden" og verdiene våre er "modig, romslig og sunn". Verdiene våre skal vise igjen hos den enkelte medarbeider og måten vi jobber på.
Sandnes ligger sentralt på Nord-Jæren, og er blant Norges mest folkerike kommuner. Den består av etablerte storby- og tettstedsområder, og er en av fylkets største landbrukskommuner. Vi har idrettsmiljø i norgestoppen, et yrende kulturliv og vakre friluftsområder på rekke og rad. Kommunen kjennetegnes dessuten av et aktivt næringsliv og en sterk kulturhistorie. Sandnes er alt dette og mye mer!
Vi ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Derfor oppfordrer vi alle kvalifiserte til å søke - uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet eller hull i CV-en.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort, selv om en har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
a1a945b3-fee4-4ece-b478-0861b42af03f
- Hentet fra
talentech
- Referanse
553bd12bce3f4bd99020e441658641fd