Prosess- og forretningsanalytiker
Gjensidige Mobility Group
0188 Oslo
Om jobben
- Stillingstittel
- Prosess- og forretningsanalytiker
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Engelsk eller norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest fredag 21. november
Gjensidige Mobility Group AS (GMG) søker en analytiker med sterk forretningsforståelse og en stor interesse for prosessforbedring. Vi har virksomhet i Norge, Sverige og Finland, og jobber intensivt med standardisering, digitalisering og automatisering av våre prosesser. Nå skal vi i enda større grad gjøre dette analytisk og datadrevet -- og vi trenger hjelp fra deg!
Om ossGMG er et datterselskap av Gjensidige Forsikring ASA, opprettet i 2022. Selskapet består av veihjelpselskapet REDGO og auto-passutstederen Flyt. Vi har lokasjoner i hele Norden og i Baltikum, og er en sentral aktør innen mobilitetstjenester i Norden.
Om rollenDin arbeidsplass er sentralt i Oslo sammen med kollegaer i GMG og REDGO. Hovedansvaret er fokus på å effektivisere og standardisere prosesser, og bidra til at organisasjonen blir mer analytisk og datadrevet. Du vil jobbe tett med både forretningen og ledelsen, og være en nøkkelperson i arbeidet med å analysere og forbedre prosesser. Målet er å skape verdifull innsikt som støtter strategiske beslutninger og operasjonell forbedring. Du rapporterer til leder for BI & Analyse.
Ansvarsområder- Kartlegge, dokumentere og analysere forretningsprosesser
- Identifisere mønstre og avvik i data, og presentere innsikt til beslutningstakere
- Bidra til forbedring av datakvalitet og utnyttelse av eksisterende datastrukturer
- Utvikle og vedlikeholde rapporter og dashboards som gir operasjonell og strategisk innsikt
- Samarbeide tett med ulike avdelinger for å forstå behov og sikre datadrevet beslutningsstøtte
Vi søker deg som er en nysgjerrig og nytenkende fagperson med en analytisk og systematisk tilnærming til faget. Du er prosessorientert med en høy drive og arbeidskapasitet, og går gledelig ned på detaljnivå samtidig som du har et godt overblikk. Du er dyktig til å sammenstille informasjon for rapporterings- og presentasjonsformål og har gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk.
Vi jobber hver dag med å skape de gode opplevelsene for både kunder og kollegaer. Som vår fremtidige kollega er det viktig at du kjenner deg igjen i vårt DNA:
Eierskap: Vi ser for oss at du er en person som tar ansvar og aktivt bidrar til felles måloppnåelse. Du bidrar til å finne de beste løsningene for både kunden og teamet ditt, samtidig som du er proaktiv i å finne løsninger som overgår forventningene.
Nysgjerrighet: Hos oss verdsetter vi utvikling. Vi håper at du vil bidra til kontinuerlig utvikling av organisasjonen ved å stille gode spørsmål og utforske nye muligheter og forbedringer i alle aspekter av arbeidet. Du søker mulighet for læring og er nysgjerrig på forbedringer.
Hensikt: Vi tar valg basert på hensikt og målsetning. Du tilnærmer deg arbeidsoppgavene på en hensiktsmessig og målrettet måte for å oppnå fremgang og sikre at våre tjenester gjenspeiler omsorgen og engasjementet vi har for våre kunder og kollegaer.
Samarbeid: Våre største prestasjoner kommer fra å jobbe sammen mot felles mål. Vi ser etter deg som ønsker å utgjøre en forskjell og omfavner inkludering og mangfold. Du motiveres av å fremme teamarbeid og vet at suksess oppnås gjennom samarbeid.
Vi ønsker at du har- Relevant utdanning på høyere nivå
- Erfaring med store datamengder og databaser
- Erfaring med programmering og automatisering i SQL, Python eller liknende
- Meget god kompetanse i Excel
- Erfaring med Power BI og gjerne Databricks
- Erfaring med Power Apps er en fordel
- Sterke analytiske evner og god formidlingsevne på både norsk og engelsk
- Evne til å jobbe selvstendig og strukturert, samtidig som du trives i tverrfaglige team
- Vi bryr oss om våre ansatte og legger til rette for personlig og faglig utvikling.
- Vi tror på fleksibilitet i arbeidshverdagen, noe vi legger til rette for gjennom fleksitid og gode samhandlings- og arbeidsverktøy.
- Vi holder til i et åpent kontorlandskap sentralt i Oslo sentrum.
- Fleksibilitet og åpenhet er også helt essensielle egenskaper for at vi skal utvikle oss i takt med tiden. Hos oss er det derfor superhøyt under taket, og nulltoleranse for trangsynthet.
- Av andre goder kan vi skilte med en god pensjonsordning, forsikringsordninger med behandlingsforsikring og personalrabatter, aksjespareordning og sommertid.
Vi ønsker å gjøre det så enkelt som mulig for deg å utforske en fremtid med oss. Derfor oppfordrer vi deg til å søke ved å dele din CV og en kort intro til din motivasjon for stillingen. Det vil gi oss et godt innblikk i din erfaring og dine ferdigheter, og hjelpe oss med å se hvordan du passer inn i rollen hos oss.
Mottatte søknader behandles fortløpende og aktuelle kandidater kontaktes.
Oppstart etter avtale
Om bedriften
Gjensidige Mobility Group er et datterselskap av Gjensidige Forsikring ASA, opprettet i 2022.
Gjensidige Mobility Groups ambisjon å ta en førende rolle i fremtidens mobilitetsmarked. Selskapet består av REDGO (tidl. Falck Veihjelp) i Norge, Sverige, Finland, Estland og Litauen, og utstederselskapet Flyt AS i Norge. Gjensidige Mobility Group skal videreutvikle de operasjonelle forretningsområdene, deriblant utvikle nye tjenester knyttet til det å eie og bruke bil. Kundegruppene er både forbrukere og profesjonelle aktører i bilbransjen.
Sektor
Privat
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9fa5cf32-3dd0-423b-9f62-62a422225f59
- Sist endret
22. oktober 2025
- Hentet fra
FINN
- Referanse
433207126
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Gjensidige
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Gjensidige
Sted
Oslo
Analytical Engineer
Arbeidsgiver
Gjensidige
Sted
Oslo