Avdelingsleder NAV
NAV, Oslo kommune, Bydel Vestre Aker
0754 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder NAV
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Vakt, dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest torsdag 16. oktober
Nav Vestre Aker er en arbeidsplass i utvikling med kvalifiserte og motiverte medarbeidere. Vi er lokalisert i Sørkedalsveien 150, og betjener bydelens innbyggere på ca. 50.000. Vi har et særlig fokus på verdien av arbeid og meningsfull aktivitet.
Vi har ledig fast stilling som avdelingsleder for avdeling for Sosialteam, avklaring og kvalifisering. Avdelingen har et særlig fokus på jobbskaping og arbeidsinkludering gjennom kvalifisering og oppfølging. Til avdelingen ligger oppfølging av flyktninger, Introduksjonsprogrammet og Kvalifiseringsprogrammet. I tillegg har avdelingen ansvar for sosialfaglig oppfølging og saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester. Avdelingen har tett kontakt med arbeidsgivere i og utenfor bydelen. Vi søker deg som er utviklingsorientert, og som har engasjement og ambisjoner om å gjøre en forskjell for innbyggerne og ansatte i bydel Vestre Aker.
Som avdelingsleder vil du være en del av kontorets lederteam og du vil ha en aktiv rolle inn i arbeidet med kontinuerlig forbedring. Nav Vestre Aker er et kontor i utvikling og du må kunne lede i endringsprosesser og trives med endring. Avdelingens arbeidsoppgaver og ansvarsområdene kan endres underveis.
Arbeidsoppgaver
- Følge opp at avdelingen jobber ut fra overordnede mål og prioriteringer i begge styringslinjer og i henhold til NAVs samlede ansvarsområde.
- Være en aktiv deltaker i Nav sitt lederteam.
- Innhente kunnskaps- og analysegrunnlag for å utvikle kontorets tjenester i tråd med samfunnets behov.
- Legge til rette for samarbeid og kompetanseutvikling, både i team og på tvers av avdelinger og fag.
- Sammen med avdelingen, bruke handlingsrommet og utvikle tjenester som bidrar til at flere innbyggere raskest mulig får muligheten til å delta i samfunnet gjennom -arbeid, kvalifisering og annen meningsfull aktivitet med mål om varig tilknytning til arbeidslivet.
- Sikre god brukerinvolvering og medarbeiderinvolvering, både på individ og systemnivå.
- Samarbeide tett med bydelens øvrige tjenester, næringsliv, helsesektor, frivillig sektor og utdanningsinstitusjoner for å nå felles resultatmål.
- Utvikle og ivareta et godt arbeidsmiljø.
Kvalifikasjoner
- Du må ha minimum 5 års erfaring fra arbeid i Nav og ha gode saksbehandlings ferdigheter innenfor sosialhjelps lovgivningen.
- Du må ha ledererfaring fortrinnsvis fra Nav.
- Du må ha lederutdanning eller være i et lederutdannings forløp.
- God forvaltnings forståelse og grundig erfaring fra saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester.
- Erfaring fra utviklings- og endringsprosesser.
- God kunnskap om arbeidsmarkedet og utviklingstrender i arbeidsmarkedet og samfunnet for øvrig.
- En forståelse for hvordan det ordinære arbeidsmarkedet kan brukes som middel og mål for å inkludere mennesker som av ulike årsaker står utenfor arbeidslivet.
- Erfaring fra tverrfaglig samarbeid og det å finne løsninger på sammensatte behov som følge av helsemessige og sosiale utfordringer.
- God IKT-forståelse og interesse for digitalisering og digital utvikling.
- God på relasjonsledelse og evner å involvere, se og utvikle dine medarbeidere individuelt og i team.
Personlige egenskaper
- Du trives med å lede og motivere andre mennesker.
- Du har stor arbeidskapasitet og har god fremdrifts- og gjennomføringsevne
- Du er nysgjerrig, innovativ og initiativrik.
- Du lærer fort og har gode analytiske evner.
- Du har gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter, er strukturert og tydelig.
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Gode muligheter til personlig og faglig utvikling.
- Aktive og engasjerte kollegaer i et spennende arbeidsmiljø.
- Meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
- Gode pensjonsvilkår.
- Fleksitidsordning.
- Ansettelse i stilling som tjenesteleder, ltr. 49-53. For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Vi vil avholde intervju onsdag 03.11.25 i Sørkedalsveien 150A vi ber aktuelle søkere om å holde av dagen.
Kontaktinformasjon
Birgit Raknes, Enhetsleder/avdelingsdirektør, 93030696, birgit.raknes@nav.noArbeidssted
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 5018183053
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
I Bydel Vestre Aker har vi som målsetning å skape selvstendighet, mestring, trygghet og fellesskap gjennom våre tjenestetilbud. Våre ansatte er en viktig ressurs i dette arbeidet, og vi er opptatte av å rekruttere dyktige medarbeidere som ønsker å skape gode fremtidsrettede tjenester for bydelens beboere. Bydelen ligger vest i Oslo med kort vei til sentrum, og det bor ca. 50 000 innbyggere her.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9f2889b6-2dea-45a6-b835-87dae7edbbdc
- Hentet fra
talentech
- Referanse
269f12edd258493187ddbee25a613a88